Skip to content

תושבי מגרון: "אנו עדיין מחפשים צדק"

במסיבת עיתונאים שכנסו תושבי היישוב, אמר דובר מגרון: "הגענו לכאן בעידוד ממשלת ישראל, ואנחנו דורשים מראש הממשלה שהצדק יעשה". לפי שעה, התושבים מסרבים להבהיר לאיזה פיתרון הם מצפים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסיבת עיתונאים שכנסו תושבי היישוב, אמר דובר מגרון: "הגענו לכאן בעידוד ממשלת ישראל, ואנחנו דורשים מראש הממשלה שהצדק יעשה". לפי שעה, התושבים מסרבים להבהיר לאיזה פיתרון הם מצפים

מאת ניצן קידר

תושבי היישוב מגרון כינסו לפני הצהריים מסיבת עיתונאים, בה הגיבו לראשונה באופן מסודר להחלטת בג"ץ לפנות את המאחז ולהרוס את בתיו.

דובר היישוב, איתי חמו, הבהיר כי התושבים ממתינים להתערבות של ראש הממשלה, לאחר הכרעת הבג"ץ: "חיפשנו צדק ואנו עדיין מחפשים צדק, אנחנו מחפשים את נטילת האחריות של הממשלה על תושבי היישוב. הגענו לכאן בעידוד ממשלת ישראל, ואנחנו דורשים מראש הממשלה שהצדק יעשה", אמר חמו.

איתי הראל, אחד מראשי התושבים במיגרון וממקימי המאחז, הציג מסמכים שהבהירו כי מעולם לא ביקש אדם, פלסטיני או ישראלי, בעלות על השטח, עד להתערבות שלום עכשיו. "הממשלה הגיעה איתנו לפשרות ואנו דורשים מראש הממשלה לקיים את ההסכם וההבנות ולעשות את כל מה שסוכם", הבהיר הראל.

לפי שעה, התושבים מסרבים להבהיר לאיזה פיתרון הם מצפים. בעבר הוצע, כי יעברו כקבוצה ליישוב אדם שבבנימין, בשלב זה הם מסרבים לדבר על פיתרון שכזה. במקביל רמזו המתיישבים, כי עשו הכול מצידם כדי שתמונות קשות של פינוי לא יחזרו. "כנראה שהממשלה רוצה משהו אחר וזה מה שיהיה פה", אמרו ראשי המאחז לעיתונאים.

ראו גם: בצה"ל מתכוננים לבצע את פינוי מגרון ללא אלימות

בג"ץ דחה את הצעת המדינה לפשרת מגרון. בימין מאיימים על עצמאותו השיפוטית

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן