Skip to content

טרגדיה נוראה: אב וחמשת ילדיו נספו בשריפה, ברחובות

חקירה ראשונית העלתה שהדליקה שגרמה למותם של גיא שאער וחמשת ילדיו, פרצה ככל הנראה, כתוצאה מקצר חשמלי במטבח הדירה הקטנטנה. ההורים שהו ברגעי פריצת הדליקה אצל הוריה, בבית הצמוד אליהם, שם טיפלו כמדי ערב, בסב הנכה. צוות חקירה מיוחד של המשטרה ולוחמי האש חוקרים. הלווייתם של הששה תתקיים היום בשלוש אחה"צ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חקירה ראשונית העלתה שהדליקה שגרמה למותם של גיא שאער וחמשת ילדיו, פרצה ככל הנראה, כתוצאה מקצר חשמלי במטבח הדירה הקטנטנה או ממטען סלולרי שהצית מזרן. ההורים שהו ברגעי  פריצת הדליקה אצל הוריה, בבית הצמוד אליהם, שם טיפלו כמדי ערב, בסב הנכה. צוות חקירה מיוחד של המשטרה ולוחמי האש חוקרים. הלווייתם  של הששה תתקיים היום בשלוש אחה"צ 

 מאת נורית קרטן

שישה בני משפחה אחת, אב  וחמשת ילדיו, בני שנה עד 11 שנים,נספו אתמול בערב ( שני ) בשרפה שפרצה במבנה ארעי, בחצר בית פרטי ברחוב ישראל נג'ארה, בשכונת אושיות שברחובות.  ההורים שהו באותו הרגע אצל הוריה, בבית הצמוד אליהם, שם טיפלו כמדי ערב, בסב הנכה. בזמן הקצר שחלף מאז האירוע,  עולה החשד כי מדובר בכשל טכני שגרם לדליקה. המשטרה ולוחמי האש חוקרים חשד לרשלנות מצד מקימי המבנה.אולם בבוקר שלמחרת, כעת מדברים על קצר חשמלי שנבע ממטען סלולרי, שהצית מזרן.

הדירה השרופה. (מאיר חג'בי צלם "חדשות 24")
הדירה השרופה. (מאיר חג'בי צלם "חדשות 24")

סמוך לשעה עשר בערב, התקבלה שיחה טלפונית במוקד מד"א רחובות. מעברו השני של הקו הייתה אשה מבועתת ומבוהלת, שסיפרה על ביתה שעולה באש ועל בעלה וילדיה שנמצאים בתוכו.

גדעון כהן, תושב רחוב מוטה גור הסמוך, היה הראשון שהגיע למקום אחרי אביבית. "אשתי תלתה כביסה ופתאום שמעה צעקות 'אמא, אמא,' שיחזר את אירועי הלילה הקשה הבוקר בתכנית "יום חדש" בערוץ 2 . "אשתי אמרה לי שמישהי צועקת בחוץ ושיש עשן מבניין לא רחוק מאתנו".כהן קם, לקח אתו את בנו בן ה-15 ומיהר לבדוק מה מתרחש. הוא מצא את אביבית שאער שרועה על הרצפה, בוכה וצועקת "המשפחה שלי!!!" באימה ובכאב.

ניסה להציל. השכן גדעון כהן
ניסה להציל. השכן גדעון כהן

השכן אמד מהר מה קורה והבין שאין הרבה זמן לפעול  "איך שהגעתי וראיתי את כמות העשן ועוצמת האש שבפנים, אמרתי שאין מצב שמישהו יכול לשרוד בתהליך כזה של חום ועשן". כהן ניסה להיכנס אבל הדבר לא היה אפשרי. "הכל היה אפוף עשן סמיך. ניסיתי לזחול מתחת לעשן. שמתי את החולצה על האף, לנסות לנשום. אי אפשר היה לעבור מטר מהדלת – זה כבר היה ממש חום אימים. והעשן, אי אפשר היה לעשות שום דבר".

"ניסיתי להאיר עם הפלאפון – למצוא, לגשש . צעקנו אם יש מישהו , אולי הם לא רואים – שישמעו איך לצאת. אבל שום דבר. לא הצלחנו לעשות כלום. תוך שלוש ארבע דקות זה התלהט בצורה כזאת – התחילו להתפוצץ דברים, עפו עלי דברים מהתקרה – הייתי חייב לצאת" הוא מתנצל. "אחרת, גם אני – חס וחלילה – הייתי יכול להישאר שם. הבנתי שהאבא נכנס שתיים-שלוש דקות לפני, והוא ניסה להציל את ילדיו ולא הצליח".

יגאל אסייג, פראמדיק מד"א  גר בסמיכות למקום והיה מהראשונים שהגיעו למקום האירוע, כמעט בתחילתו. "תחילה נסרק החלק הקדמי, זה שגרים בו הסבא והסבתא" סיפר. הוא ראה את שלמה, אביה של אביבית יושב על כסא גלגלים. "המשכנו ועברנו לסרוק גם מאחור, ושם, במבנה הארעי ראינו מה קורה".

"שברנו חלונות" סיפר גדעון כהן. "המשטרה הגיעה. כל אחד שניסה להיכנס נהדף החוצה מהחום והעשן. כעבור שמונה- עשר דקות הגיעו כיבוי אש ואז ארע פיצוץ במבנה. הם הורו לנו להתרחק כי עלול להתפוצץ בלון גז. בצער רב הבנו שזה נגמר". בכל אותה עת עמד בנו של גדעון כהן, נער בן ה-15 ליד האם השבורה שלא הפסיקה לזעוק : "אלוהים! אני מתחננת! תעזור לי! תציל את המשפחה שלי!"

לוחמי האש בחירוף נפש נכנסו לתוך הדירה הקטנה שהפכה למלכודת אש ועשן נוראה. אחד אחד הוצאו  הגופות המפויחות, לצוות הרפואי לא נותר אלא לקבוע  את מותם של האב וחמשת ילדיו. סנ"צ יאיר חצרוני, מפקד תחנת משטרת רחובות מסר כי מדובר באירוע טרגי קשה. לדבריו, כוחות המשטרה והכיבוי נתקלו במבנה בוער ובו שני חדרי שינה. "במקום איתרנו חמש גופות ילדים ובוגר אחד, הזעקתי למקום מעבדה ניידת ונידת זיהוי על מנת לבדוק מה קרה באותו אירוע". הוא הוסיף כי הילדים ישנו ככל הנראה  בזמן פרוץ השרפה.

אנשי איחוד והצלה ממתינים. (מאיר חג'בי צלם "חדשות 24")
אנשי איחוד והצלה ממתינים. (מאיר חג'בי צלם "חדשות 24")

אהרון גץ חובש 'איחוד הצלה' סיפר: "מדובר בטרגדיה קשה, אבא וילדיו  נשרפו למוות. ד"ר יוסי וולפיש רופא מתנדב ב'איחוד הצלה' נאלץ לקבוע את מותם, טיפלנו אף ב-2 נפגעים משאיפות עשן. לצערנו לא מצאנו במקום ניצולים חיים, היו שישה הרוגים."

קמב"צ שירות כבאות רחובות, רשף גבריאל פדידה אמר אמש כי בעת שהגיעו הכבאיות ופרצו פנימה, כל הדירה בערה. כל האזור היה אפוף עשן. כאמור כוחותיו אתרו את גופות הילדים והבוגר. "היות וכל חלקי הדירה נשרפו כליל" הוא אמר, "עדיין לא ברור מקור האש ואנחנו חוקרים זאת כעת".

הפנים אומרות הכול. שחר אילון, מפקד כבאות ארצי
הפנים אומרות הכול. שחר אילון, מפקד כבאות ארצי

ביום שלישי בצהריים התמונה הייתה כבר ברורה יותר אך צוות החקירה סירב לפרסם עדיין את ממצאיו. נראה כי מטען טלפון סלולרי שהיה בהטענה והונח על אחד המזרנים ברצפה, הצית את המזרן. הבית הקטן, שהיה מלא בחפצים, בצעצועים ובפריטים דליקים התלקח חיש קל. "ישנם מספר גורמים המשפיעים על מהירות והתפשטות השרפה" מבהיר חוקר שרפות, אלי היינה. "יש כמה גורמים משפיעים : שטח החדר, גובה התקרה , כמות החומרים הדליקים." במקרה הספציפי מדובר בחלל קטן, סגור ותחום, תוך חמש דקות הכל בער". החדר הקטן הפך למלכודת אש ולא היה לאיש סיכוי לצאת ממנו בחיים.

דובר לוחמי האש אומר ש"יכול מאוד להיות שיכולנו למנוע את השרפה הזו. יש להתקין גלאי עשן אוטומטיים – שעלותם עשרות שקלים בלבד" – וקיומם הוא ההבדל בין חיים למוות. והוא מבהיר שצריך להבין את תנועת העשן והתנהגותו על מנת להבין את חשיבות גלאי העשן. "עם תחילה הבעירה העשן עולה למעלה, ממלא את התקרה ורק אז יורד למטה, לעבר הקרקע , נכנס לאברי הנשימה וגורם לחנק". והעשן הוא האויב מספר אחת של הציבור. גלאי מזהה ומתריע מבעוד מועד, ומאפשר מילוט בזמן.

צוות החקירה מצא בדירה עומס של חוטי חשמל וחיבורים שנעשו. לגבי החדר עצמו ספק אם היה ראוי למגורים ואם יש לו רישיון אכלוס. כאמור, ממצאי החקירה לא מפורסמים עדיין, אולי מתוך התחשבות באשה הצעירה שכל חייה נהרסו וכבר אמרה שאינה רואה עוד טעם לחייה.

מנכ"ל עיריית רחובות, דורון מילברג סיפר כי מדובר במשפחה חרדית שקמה לא מזמן משבעה על אחיה של אביבית, שנפטר ממחלה קשה. גיא, הבעל שנספה הלילה, הוא זה שטיפל בכל ענייני הקבורה והשבעה. כעת אין מי שיעשה זאת. עיריית רחובות לקחה על עצמה לטפל בארגון הקבורה וכל עניין השבעה. אנשי הרווחה והשילוב החברתי מטפלים באביבית ובהוריה מאז הלילה.

בשעה שלוש אחר הצהריים יובאו לקבורה  האב גיא, בן 38 במותו,  וחמשת ילדיו – אליאב בן 11, אביתר בן 8, אמיתי בן 7, שירה בת 3 ואיתמר בן שנתיים .

ב

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן