Skip to content

פסק דין היסטורי מתיר פעילות בתי בושת באונטריו

בית המשפט העליון של מחוז אונטריו, קנדה, קבע שהחוק הקנדי הנוכחי מפלה באופן לא הוגן את הזונות ופוגע ביכולתן לעבוד בסביבה בטוחה מאת גרשון גירון בית המשפט העליון של פרובינציית אונטריו שבקנדה פסק אתמול כי יש להתיר פעילות גלויה של בתי בושת בתחומי הפרובינציה. בהרכב של חמישה שופטים קבע בית המשפט העליון כי החוק האוסר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט העליון של מחוז אונטריו, קנדה, קבע שהחוק הקנדי הנוכחי מפלה באופן לא הוגן את הזונות ופוגע ביכולתן לעבוד בסביבה בטוחה

מאת גרשון גירון

מתירים את כניסתנו לחברה
מתירים את כניסתנו לחברה

בית המשפט העליון של פרובינציית אונטריו שבקנדה פסק אתמול כי יש להתיר פעילות גלויה של בתי בושת בתחומי הפרובינציה. בהרכב של חמישה שופטים קבע בית המשפט העליון כי החוק האוסר על הפעלת בתי בושת "אינו מידתי באופן קיצוני", אם כל מטרתו היא שמירת הסדר הציבורי ותקני בריאות הציבור.

"אין ספק שהדרך הבטוחה ביותר לפרוצה למכור מין היא לעשות זאת מתוך בית, במקום שהיא שולטת במתרחש בו", כתבו השופטים בפסק דין שעורר סקרנות רבה. "השפעת ההכשר על הנמצאים בסיכון תהיה עצומה," הוסיפו.

עם זאת, השופטים נמנעו מהתרת שידול לקוחות ברחובות. בית המשפט פסק שהאיסור על שידול נותר בגדר "מגבלה סבירה על הזכות לחופש הביטוי."

"נחמד כל כך לראות שמתירים את כניסתנו לחברה", הגיבה ואלרי סקוט, יצאנית לשעבר, על הפסיקה, "אני מרגישה כמתבגרת בנשף. זכינו באזרחות מלאה כמעט, אז זה נפלא".

תומכי הפסיקה אמרו שהיא תדרבן שינוי כלל-קנדי של החקיקה העוסקת בזנות. "כל צורת הפללה דוחקת את התעשייה למחתרת ופותחת פתח לטורפים",  אמרה ניקי תומאס, מנכ"לית האיגוד המקצועי הקנדי של העוסקים במין, "אפשר לראות זאת ברחבי העולם כולו" .

תומס - נגד כל צורת הפללה
נגד כל צורת הפללה. ניקי תומאס

השופטים דחו לפחות בשנה את יישום הפסיקה, כדי לאפשר לממשלה לתקן את החוק הפלילי. כל שינוי כזה יהיה תקף ברחבי קנדה כולה, ולא רק באונטריו לבדה.

ממשלת קנדה הודיעה שהיא שוקלת את האפשרויות המשפטיות העומדות בפניה. "כפי שאמר ראש הממשלה (סטיבן הרפר), זנות רעה לחברה ומזיקה לקהילייה, לנשים ולאנשים פגיעים", נמסר בהצהרה שפרסם שר המשפטים של קנדה, רוב ניקולסון. הממשלה ציינה שתבחן את הפסיקה, אך יש אפשרות שתערער לבית המשפט העליון של קנדה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן