Skip to content

המתח גובר: צפון קוריאה מכינה את הטיל לשיגור למרות אזהרת הנשיא אובמה

משרד ההגנה של דרום קוריאה מסר ששעות אחרי שהוזהרה על ידי ארצות הברית שלא תשיג דבר באמצעות פרובוקציות הציבה פיונגיאנג על כן השיגור את הטיל שהיא מתכננת לשגר מאת גרשון גירון צפון קוריאה ממשיכה לתעתע במדינות המערב. שעות ספורות לאחר שספגה אזהרה מוושינגטון כי לא תשיג דבר באמצעות ביצוע פרובוקציות, הציבה פיונגיאנג את הטיל שאותו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד ההגנה של דרום קוריאה מסר ששעות אחרי שהוזהרה על ידי ארצות הברית שלא תשיג דבר באמצעות פרובוקציות הציבה פיונגיאנג על כן השיגור את הטיל שהיא מתכננת לשגר

מאת גרשון גירון

שיגור מערער יציבות
שיגור מערער יציבות

צפון קוריאה ממשיכה לתעתע במדינות המערב. שעות ספורות לאחר שספגה אזהרה מוושינגטון כי לא תשיג דבר באמצעות ביצוע פרובוקציות, הציבה פיונגיאנג את הטיל שאותו היא מתכננת לשגר כניסוי, על גבי כן השיגור.

ביום שלישי הזהיר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, המבקר בסאול, את צפון קוריאה, שלשיגור יהיו השלכות חמורות. "כאן, בקוריאה, ברצוני לדבר ישירות אל המנהיגות בפיונגיאנג", פנה אובמה אל קים ג'ונג און, "ארצות הברית אינה רוחשת כוונות עוינות לארצכם, אולם עכשיו הדבר צריך להיות ברור: הפרובוקציות שאתם מבצעים ומאמציכם להתחמש בנשק גרעיני אינם מבטיחים את הביטחון שאתם שואפים אליו – הם מערערים אותו".

בתגובה הודיע משרד החוץ בפיונגיאנג כי צפון קוריאה: "לא תוותר על שיגור הטיל למטרות שלום, שזו זכותה הלגיטימית של מדינה ריבונית ודרישה חיונית להתפתחותה הכלכלית."

 ארצות הברית הודיעה שזיהתה אותות לכך שצפון קוריאה מתכננת לשגר את הטיל. דרום קוריאה הודיעה שהיא רואה בשיגור הלווין ניסיון לפתח טיל נושא ראש נפץ גרעיני.

צופה השלכות חמורות
צופה השלכות חמורות

נשיא דרום קוריאה, לי מיונג-באק, איים שארצו "תשיב לצפון קוריאה כגמולה" אם זאת תתגרה בה.

אם הטיל ישוגר, דרום קוריאה מוכנה "לעקוב אחר מסלולו" אמר פקיד משרד ההגנה הדרומי, שביקש לא להזדהות בשמו. "אנו מודאגים מכך, שחלקים מהטיל עלולים ליפול בשטח דרום קוריאה", הוסיף, "דבר כזה, אם יתרחש, עלול לעלות בחיי אדם ולהזיק לכלכלה. כדי להישמר מכך הצבא יעקוב אחרי המסלול".

כן השיגור נמצא בצפון מערב צפון קוריאה, סמוך לגבול סין, הוסיף הפקיד הדרומי.

צפון קוריאה טוענת, שיש לה זכות לפתח תכנית חלל לצורכי שלום ואף הזמינה מומחי חלל מהעולם ועיתונאים לצפות בשיגור. טרם נאם אובמה בסיאול, הודיעה פיונגיאנג שתראה בכל הצהרה המבקרת את תוכניתה הגרעינית כ"הכרזת מלחמה".

שימוש בטכנולוגיית טילים בליסטיים מהווה הפרת החלטה 1874 של מועצת הביטחון. מדובר בצעד המהווה גם הפרה של הסכם שנחתם בין ארצות הברית לצפון קוריאה בראשית החודש, שעל פיו תקבל פיונגיאנג משלוחי מזון בתמורה להימנעות מעריכת ניסויים גרעיניים או ניסויי שיגור טילים.

"לא יהיו יותר פרסים עבור התגרות. הימים האלה חלפו," אמר אובמה בנאומו, מול קהל של סטודנטים, "למנהיגי פיונגיאנג אני אומר: זו הבחירה העומדת בפניכם. זו ההחלטה שעליכם לקבל. היום אנו אומרים: פיונגיאנג, גייסי את האומץ הדרוש להליכה בדרכי שלום ולמתן חיים טובים יותר לעמה של צפון קוריאה".

אובמה נפגש אם נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב והשניים הסכימו ששיגור הטיל יהווה הפרה של החלטת מועצת הביטחון.

שיגור הטיל הצפון קוריאני עמד גם במרכז הפגישה בין נשיאי ארצות הברית וסין. שני המנהיגים הסכימו לתאם את פעילותם נגד הפרובוקציה, והביעו את דאגתם מפני המעשה העלול לערער את היציבות.

בסיאול ועידת פסגה בנושא ההתמודדות עם הטרור הגרעיני ואבטחת החומרים הגרעיניים בעולם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן