Skip to content

אני בטוח שלתושבי מגרון יש אלוהים אחר מהאלוהים שלי

אלוהים שלי נתנה לי את החוכמה המספקת לעבוד ולהתקיים מפרי עמלי. אלוהים שלי, מצחיקולה כזו, עקרון ההדדיות שלה שולט. מאת זיו טרנר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלוהים שלי לא מחלק כסף בחינם, גם לא מתקציב המדינה, אלוהים שלי נתנה לי את החוכמה המספקת לעבוד ולהתקיים מפרי עמלי. אלוהים שלי, מצחיקולה כזו,  עקרון ההדדיות שלה שולט 

מאת זיו טרנר

אני מתחייב, זה לא ה-דיון על אלוהים, מהו ומיהו או מיהי. ממש לא. זה פוסט על אלוהים שלי, לא אלוהים של כולם, למרות שאולי יש כמה שיאמצו אותו, את אלוהים שלי, בשמחה, ואולי אף יגידו כי זה בעצם גם האלוהים שלהם. צירוף מקרים שכזה. אני בטוח שלתושבי מגרון, כמה עיתונאים ימניים וקטנים-קטנים, המון חברי כנסת קטנים עוד יותר, אלו שעושים כלום גמור למען העם בשליחות ציבורית, יש אלוהים אחר, או בבטחה נגיד שאנחנו לא חולקים את אותו האלוהים. יופי לי. יותר אלוהים בשבילי.

אור בוקע מתוך העננים
יופי לי, יותר אלוהים בשבילי (צילמה: שרית פרקול)

הנה עובדה ידועה על אלוהים שלי: הוא לא מחלק כסף בחינם, גם לא בלוטו (אולי כן למי שקונה כרטיס), גם לא מתקציב המדינה, ובעוונותיי אני לא מתפלל אליו שייתן לי את כספם של אחרים תחת כל אֲמַתְלָה קיימת, כולל פיקוח נפש. אלוהים שלי נתנה לי את החוכמה המספקת לתעל לעבודה, ולהתקיים מפרי עמלי. אלוהים שלי, מצחיקולה כזו. תעבוד-תקבל. עקרון ההדדיות שלה שולט.

עוד מימי בה"ד 1 אנחנו בשיחות צפופות

דיברתי איתה, עם אלוהים שלי (מי החליט שאין זו אישה?), עוד מימי בה"ד 1 אנחנו בשיחות צפופות. שאמרו לנו כי בניווטי בדד, נדבר אל אלוהים במהלך הלילה. שם גיליתי אותה באמת, או שזה רק היה זיקוק אדום של מישהו שתעה בדרך, שנורה מעיפרון זיקוקים, פק"ל חובה באפוד.

שוב נפגשנו, אני ואלוהים, ברצח רבין ושאלתי למה. לצערי, היא הייתה בממתינה (טיפוסי לנשים בחיי) וענתה לי כשאריק שרון החליט לפנות את עזה. "קיבלת את מבוקשך, הפינוי ייעשה בשקט, וסדר חדש יחזור לארץ. תשקוט 40 שנה". 40 שנה? נו באמת, לפחות אל תשקרי, אין יותר 40 שנה בשנות האלפיים. מקסימום ארבעה חודשים. ומה עם השטחים? הטחתי בה. זו הפקרות, בריחה מאחריות! ממש טענתי כנגדה. אלוהים לא אוהבת שטוענים כנגדה. היא יודעת בעצמה מה היא עושה. לא ענתה לי. נתנה לי להירגע. סוג של "לא מראים לחמור חצי עבודה".

היא צדקה, "ושבו בנים לגבולם" מעזה, עבר בשקט. אתם בטח זוכרים את כל הפרסומים על הניסים שיעצרו את הפינוי מעזה. אני לא פרסמתי את השיחות שלי עם אלוהים, לעומת הפרסומים הרבים על שיחות אישיות שהיו אז ל"ראשי המתנחלים" ורבנים מוזרים, הניסים המתקרבים של האלוהים של אפי איתמים למינם, וכל מיני חלומות על משיחים וסנה בוער, ותגליות שהכל יהיה בסדר, ומבצע ההחזרה מעזה לא יתקיים באמת. הוא יעצור ברגע האחרון. אלוהים שלהם יעצור אותו. היא ניצחה את האלוהים של הימניים, הכתומים עם הכיפה'לה הסרוגה הקטנה. היא גם ניצחה את האלוהים של כל הכצ'לה ואהר'לה, אלו בחולצה הלבנה השקופה עם הציציות מתחת לכרס, עם הטנדרים הגדולים, והזקן הלבן, שמידי פעם מארגנים את הצעירים שלהם להפגין.

למה היא ניצחה? שאלה מצוינת. אלוהים שלהם לא עצר אותו, לכן היא ניצחה. אם כך, האם הניסים שלהם למעשה לא היו מעולם? המציאו אותם, את הניסים, את השיחות עם אלוהים, את הידע המופתי והמוחלט להבין את צְפוּנוֹת ליבו ומחשבותיו? שיקרו, חס וחלילה, לעדר העיוור שעושה כדבר שליחיו ולא כדבר אלוהים? אז נשאלת גם השאלה אם אלוהים שלהם למעשה עשה נס שהבטיח את ההחזרה מעזה בצורה שקטה כל כך, ואולי זו הייתה תוכניתו מלכתחילה? אולי אלוהים שלהם רצה בפינוי עזה והם בכלל לא מבינים את השפה האלוהית?

 בג"צ "הימני" החליט על אפם וחמתם של אבירי ההלכה

הופ, הגענו למגרון, סוג של סמל מאולץ. אחרי העשור וקצת, אחרי אלפי פזצט"אות על הגבעות ובין כותלי בתי המשפט, אחרי מאות תרגילים אזרחיים, מדיניים, פוליטיים מהוללים לעילא ולעילא, פרופסורה בהנדסת מינוי שופטים "מאוזנים" יותר, ימניים יותר, שמבינים את העם, את השלטון, כולל אחד יו"ר השופטים, שגר בהתנחלות, אחרי הכל, שוב הם נכשלו. בג"צ "הימני", "שלנו", החליט על אפם וחמתם של אבירי ההלכה שעדיף קיום שלטון החוק, היושר וההגינות. הצדק גם כן. אפילו עדיפה התבונה, אולי האלוהית. יאללה, מפנים את מגרון, עצם בגרון או קוץ בתחת.

שוב, אלוהים שלהם לא שומע אותם. שוב אלוהים שלהם עושה הפוך. הפוך!

ואני שואל את כל מצקצקי הלשון, מהירי הכתיבה הימנית-עיתונאית, צווחני המיקרופון ברדיו, אולי אתם כולכם בכלל לא מקשיבים לאלוהים שלכם? אולי אתם פשוט משליכים על האלוהים שלכם את רחשי לבכם בלבד, והאלוהים הוא בכלל האלוהים שלי? היא הרי עושה את מה שאני מבקש. אלוהים שלי מנצחת, ושום ספר בעולם, אגדה שתמציאו, צ'יזבטים וחלומות שתספרו, מעשיות על קדושת יו"ש ושלל פנטזיות אימה (קצת קומיות, האמת) לא יגידו שאלוהים שלכם טוב יותר מאלוהים שלי. כי אלוהים שלי כתבה את התנ"ך. לא שלכם.

ואם אני אסכם את היגיון האלוהים שלי, אולי אחרי הכל, אין להם אלוהים?

קריאה נוספת:

בג"ץ, מוכה ומושפל, אמר למתנחלים – עד כאן!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן