Skip to content

שאול מופז ניצח את הפריימריז בקדימה

ציפי לבני בירכה הלילה את שאול מופז על ניצחונו והודתה לפעילים ולכל מי שטמן פתק עם שמה בקלפי. היא לא נשארה לחגיגות הניצחון וסירבה להשיב על שאלות לגבי פרישה. אחוז ההצבעה הסופי הוא כ-45 אחוז, שהם 44 אלף מתוך כ-95 אלף מתפקדי קדימה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ציפי לבני בירכה הלילה את שאול מופז על ניצחונו והודתה לפעילים ולכל מי שטמן פתק עם שמה בקלפי. היא לא נשארה לחגיגות הניצחון וסירבה להשיב על שאלות לגבי פרישה. אחוז ההצבעה הסופי הוא כ-45 אחוז, שהם 44 אלף מתוך כ-95 אלף מתפקדי קדימה

 מאת ניצן קידר

הבחירות כבר הוכרעו. מספירת הקולות בכול הקלפיות עולה כי שאול מופז זוכה  ב-61.7 אחוז לעומת רק 37.2 אחוז תמיכה ללבני. אחוז ההצבעה הסופי הוא 45 אחוז, שהם 44 אלף מתוך כ-95 אלף מתפקדי קדימה. מופז זכה ליתרון גדול בצפון הארץ, בדרומה ובמגזר הערבי.

מופז בנאום הניצחון: ציפי, מקומך איתנו

ציפי לבני בירכה הלילה את מופז על ניצחונו: "אלה התוצאות. התקשרתי לשאול מופז ואיחלתי לו הצלחה". היא הודתה לפעילים ולכל מי שטמן פתק עם שמה בקלפי. היא לא נשארה לחגיגות הניצחון, סירבה להשיב על שאלות לגבי פרישה והודיעה: "לילה. הולכים לישון". נאמניה סירבו להתייחס ליום המחר. הם הביעו אכזבה, אך בירכו את מופז.

במטה מופז השתדלו לשמור על איפוק, אבל גורם בכיר במטה אמר לנו כי הניצחון ברור ומוחלט והחגיגות יחלו עם פרסום תוצאות האמת על ידי ועדת הבחירות, עמוק אל תוך הלילה. מופז, שספון בתוך מטהו, סירב במהלך הערב להכניס את כלי התקשורת, עתיד לשאת נאום ניצחון, ככל הנראה בבית מפלגת קדימה בפתח תקווה.

(ליד מטה קדימה בת"א (צילום: ציפי מנשה
כרזות ליד מטה קדימה בת"א (צילום: ציפי מנשה)

לאחר סגירת הקלפיות, אמרה לבני: "הרגשתי במהלך היום הרבה מאוד אהדה מהציבור, אבל אנחנו צריכים שהאהדה תהיה מתורגמת לקולות". לפי שעה, רבים מאנשי המטה של לבני עזבו את המבנה, ולא נשארו לפרק ספירת הקולות. במטה לבני סירבו להשיב לשאלת "מגפון" לגבי היום שאחרי הבחירות.

בינתיים, במטה מופז, כבר מדברים על הניצחון. הפעילים מאופקים יחסית וממתינים לתוצאות האמת. ח"כ מאיר שטרית, מתומכי מופז, אמר הערב, כי מופז מהווה אלטרנטיבה אמיתית לנתניהו. עוד אמר, כי "היא באופן אישי אחראית לכך שהפסידה את הבחירות".

בכול מקרה, הסקרים בימים האחרונים מנבאים לקדימה 16-17 מנדטים בבחירות לכנסת, ירידה משמעותית מ-28 מנדטים להם זכתה בבחירות.

המטה של ציפי לבני הגיש אחר הצהריים תלונה ליושבת ראש ועדת הבחירות של המפלגה, השופטת בדימוס עדנה בקנשטיין, ולנציג המשטרה לבחירות בקדימה, ולפיה נשלחו לחלק מהבוחרים מסרונים מוטעים על הקלפי בה הם אמורים להצביע. לבני עצמה התבטאה בנושא ואמרה כי "היו הטעיות, אך אנחנו מתגברים עליהן".

אפשר לומר דבר אחד בבירור על הבחירות המקדימות בקדימה: אחוז ההצבעה שנרשם נמוך יחסית, ודאי בהשוואה לבחירות המקדימות במפלגת אופוזיציה אחרת, מפלגת העבודה, שם הצביעו 65 אחוז מהמצביעים.

לאורך כל היום נמשכו המאמצים להביא מצביעים לקלפי, והודעות מוקלטות כמו גם שיחות טלפוניות אישיות, נשלחו לאלפי מתפקדים, כשהניסיון המרכזי היה להעלות את אחוז ההצבעה.

לבני אמרה, לאחר שהצביעה בקלפי, כי "אזרחי ישראל יודעים שהדרך לראשות הממשלה עוברת בקדימה. אני נמצאת בפוליטיקה בשבילכם ולא בשבילי ומהסיבה הזאת ננצח, וזה החלק החשוב. צריך

בשם האב (צילום: ציפי מנשה)
בשם האב (צילום: ציפי מנשה)

לדעת שהעתיד של המדינה נקבע על ידי מי שעומד בראשה בסוף. אני לא רוצה שאנשים יגיעו למצב שבבוקר הבחירות יגידו: 'אין לי למי להצביע'. אני לא מאמינה באופוזיציות בתוך מפלגות. הפריימריז האלה הם בעצם שידור חוזר של הפריימריז הקודמים".

היא לא ויתרה על ההזדמנות להטיח ביקורת בשאול מופז, ואמרה כי כי "בערב נדע האם חברי קדימה ביטאו את רצון מצביעי קדימה. אני מהפוליטיקאים, שבין הבוקר לצהריים לא משנים את עמדתם. יש הבדל מהותי, שתי קדימות, לא שני אנשים. השאלה העקרונית היא האם קדימה תהיה אלטרנטיבה לממשלת נתניהו. השאלה המהותית היא מי יאבק על דמותה של מדינת ישראל, לא ייכנע לסחטנות, מי יסכים שקדימה תהיה עלה תאנה של הממשלה".

שאול מופז, מנגד, העדיף לא להתייחס לדבריה של לבני. "הבחירות בקדימה היום הן על עתידה של קדימה. בסוף היום קדימה תצא לדרך חדשה כאלטרנטיבה שלטונית לממשלה הרעה של נתניהו. מגיע לנו מדינה עם סדר חברתי חדש, שינוי שיטת ממשל, שוויון בנטל, וצעדים חזקים להשגת שלום באזורנו."

ביחד. רק על הקיר (צילום: ציפי מנשה)

ביחד. רק על הקיר (צילום: ציפי מנשה)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן