Skip to content

רוקדים את החיים ולא מפסיקים לחלום

אורחים בישראל: "בלט גטבורג", מלהקות הבלט המודרני החשובות בעולם, תעלה שלוש עבודות בהשראת יצירת המופת "בולרו" של מוריס רוול. "אנחנו רוצים להפתיע, להקסים ולהרשים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אורחים בישראל: "בלט גטבורג", מלהקות הבלט המודרני החשובות בעולם, תעלה שלוש עבודות בהשראת יצירת המופת "בולרו" של מוריס רוול. "אנחנו רוצים להפתיע, להקסים ולהרשים"

מאת יעל חן

"על מה לא הפסקנו לחלום". בלט גטבורג. צילום: Ingmar Jernberg-Press

להקת הבלט המודרני הגדולה בסקנדינביה ובין החשובות בעולם, "בלט גטבורג", מגיעה לארץ לארבע הופעות בסוף מאי במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב.

בערב יועלו שלוש יצירות מאת שלושה כוריאוגרפים המציגים שלוש נקודות מבט על מחול, מוזיקה והחיים. כל העבודות נוצרו בהשראת יצירת המופת "בולרו" של המלחין מוריס רוול.

רוול אימץ ביצירתו את מקצב ריקוד הבולרו הספרדי העממי, ויצר מבנה המבוסס כולו על נושא מלודי אחד החוזר על עצמו שוב ושוב, בהרכב כלים משתנה. ההתפתחות הדרמטית המוזיקלית – ממנגינה חרישית של כלי אחד בתזמורת עד נגינה עוצמתית של כל הכלים, עשתה את היצירה לפופולרית, בין השאר בקרב זוגות אוהבים.

רומנטיקה בסגנון ספרדי. צילום: Ingmar Jernber

במקור נכתבה היצירה לפני יותר משמונים שנה עבור הרקדנית איידה רובינשטיין, שכיכבה באופרה של פריז, וביקשה מרוול לכתוב עבורה קטע לבלט בסגנון ספרדי.

"בלט גטבורג" המונה 35 רקדנים מ-15 ארצות, כולל שניים מישראל, שיתפה פעולה עם גדולי היוצרים בני זמננו. ברפרטואר שלה יצירות מאת סשה וולץ, וים ונדרקייבוס, סטין סליס, רוברטו זאפאלה ועוד.

בראש הלהקה עומדת לראשונה אישה, אדולפי בינדר, שכיהנה כמנהלת האמנותית של בלט "קומישה אופרה" בברלין. "המחול הוא מיקרו-קוסמוס של החברה ושל העולם הרחב", היא אומרת, "והאמנות בת זמננו תציג לדורות הבאים אילו ערכים היו לנו, עם אילו קונפליקטים התמודדנו ועל מה לא הפסקנו לחלום". ומה אומרים חברי הלהקה המגיעים מכל העולם? "אנחנו רוצים להפתיע, להקסים ולהרשים". 

עוד בתרבות: הפסיכיאטר של האח הגדול מחזיר מלחמה

וגם: כואב להפליא ומרגש להחריד

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן