Skip to content

צו ביניים אוסר יצוא קופים לארה"ב לצורך מחקרים רפואיים

העתירה, שהוגשה על ידי עמותת "תנו לחיות לחיות", נולדה על רקע החלטת המחוזי לאשר את יצוא הקופים, חרף החלטת השר לאיכות הסביבה להביא להפסקת הייצוא לצורך מחקרים רפואיים, אלא במקרים נדירים. בחוות מזור טוענים, כי "המדיניות החדשה של השר היא לסגור את עסקיה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העתירה, שהוגשה על ידי עמותת "תנו לחיות לחיות", נולדה על רקע החלטת המחוזי לאשר את יצוא הקופים, חרף החלטת השר לאיכות הסביבה להביא להפסקת הייצוא לצורך מחקרים רפואיים, אלא במקרים נדירים.  בחוות מזור טוענים, כי "המדיניות החדשה של השר היא לסגור את עסקיה"

מאת אבירם זינו

שופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, הפך היום ( ג') את הצו הזמני משבוע שעבר בעניין איסור ייצוא קופות מחוות "מזור" לארה"ב לצורך מחקרים רפואיים – לצו ביניים, עד לדיונים בעתירות. העתירה, שהוגשה על ידי עמותת "תנו לחיות לחיות", נולדה על רקע החלטת בית המשפט המחוזי לאשר את יצוא הקופות, חרף החלטתו של השר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן, להביא להפסקת יצוא קופים מישראל לצורך מחקרים רפואיים, אלא במקרים נדירים.

חוות "מזור" עוסקת בגידול קופים למחקרים רפואיים הן לישראל והן לארה"ב. החווה מצויה בהליך פיקוח של רשות הטבע והגנים ומייצאת מאז 1990 קופים וקופות לצרכי המחקר. בעקבות החלטת השר גלעד ארדן להפסקת הייצוא של קופים מישראל לצרכי מחקר, הקפיאו ברשות הטבע והגנים את מתן האישורים לייצוא.

בשבוע שעבר, בעקבות בקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז, קבע השופט אילן שילה, כי אין להחיל את המדיניות שמבקש השר על המשלוח הנוכחי של 90 קופות, ונתן צו לצורך ביצוע המשלוח, אולם למחרת היום הוציא השופט מלצר צו זמני, שהפך כאמור לצו ביניים הבוקר.

בחוות מזור טוענים, כי "המדיניות החדשה של השר היא לסגור את עסקיה. הקפאת ההיתרים גורמת נזקים בלתי הפיכים לגוף המחקר בחו"ל ולחברת התרופות מהגדולות שבעולם, שהמחקר נערך עבורה, מאחר שעיכוב המשלוח פוגע בלוחות זמנים קריטיים של מחקר רפואי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן