Skip to content

החמאס מצית להבות גם במרוקו, לקראת צעדת המיליון

לקראת יום האדמה, מחר – החמאס קורא לצעדת הזדהות במרוקו. איראן מנסה לעודד פלישת המונים לשטח ישראל מסוריה. צה"ל והמשטרה נערכים ומגבירים כוננות לקראת מחר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקראת יום האדמה, מחר – החמאס קורא לצעדת  הזדהות במרוקו. איראן מנסה לעודד פלישת המונים לשטח ישראל מסוריה. צה"ל והמשטרה נערכים ומגבירים כוננות לקראת מחר

מאת אליק מאור

בעקבות ההפגנות של מאות אלפי מרוקאים ברחבי רבאט, בירת מרוקו, נגד ישראל וגירוש דיפלומטים ישראלים שהגיעו לוועידת מסחר במרוקו בשבוע שעבר, קוראת כעת תנועת החמאס לצעדת סולידריות גם במרוקו מחר, יום צעדת המיליון.

מארגני הצעדה, ששמה הנוסף הוא "צעדת השיבה", צופים השתתפות של רבבות משטחי איו"ש, לבנון וסוריה. האירועים כולם מגיעים על רקע יום האדמה, שהוכרז גם כיום האסון הפלסטיני (הקמת מדינת ישראל ב-47' וכיבוש השטחים ב-67'). בחמאס טוענים, כי "גופים פוליטיים" הם אלו שקוראים לצעדת סולידריות כזו.

בינתיים הורה אתמול שר הביטחון, אהוד ברק, לצה"ל ולכוחות הביטחון להיערך לקראת מחר. חיילי צה"ל, שנפרשו במקומות שונים ובמיוחד באיזור הגבול ישראל-סוריה ובמחסום קלנדיה, צוידו מבעוד מועד באמצעים לפיזור הפגנות. גם משטרת ישראל נערכה בהתאם. בצה"ל בוטלו החופשות והוגברה הכוננות.

גם איראן מגבירה את מאמציה בסוריה, יחד עם עידודו הסמוי לכאורה של אסאד, להזרים פלסטינים לעבר גבול סוריה-ישראל בגולן, על מנת לחזור על הצלחת אירועי הפלישה, לה היינו עדים בקיץ שעבר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן