Skip to content

האם מאלי מתפרקת? אולטימאטום לראשי החונטה, איום בעיצומים ומלחמה בצפון

ארצות הברית קוראת להסתלקות מנהיגי ההפיכה ולבחירות חופשיות במאלי, והקהילייה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה דורשת מהם להשיב את השלטון לאזרחים: הסתלקו בתוך שלושה ימים או צפו ל"אמברגו דיפלומטי וצבאי". בינתיים, שבטי הטוארג שועטים דרומה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארצות הברית קוראת להסתלקות מנהיגי ההפיכה ולבחירות חופשיות במאלי, והקהילייה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה דורשת מהם להשיב את השלטון לאזרחים: הסתלקו בתוך שלושה ימים או צפו ל"אמברגו דיפלומטי וצבאי". בינתיים, שבטי הטוארג שועטים דרומה

מאת גרשון גירון

ארצות הברית הצטרפה לקריאה להשיב את הסדר במאלי על כנו, לאחר השתלטות החונטה הצבאית על המדינה. דובר מחלקת המדינה האמריקנית אמר ש"אנו מצטרפים לקריאת מדינות אפריקה למורדים להסתלק ולאפשר חזרה מהירה לשלטון דמוקרטי ולבחירות לנשיאות בשלב הבא," כך מדווחת רשת CNN.

הסתלקו בתוך שלושה ימים
הסתלקו בתוך שלושה ימים

מנהיגי מדינות אפריקה פרסמו את אזהרתם בתום מפגש חירום שהתקיים ביום חמישי.

"הקהילייה מזמינה מדינות לאכוף איסור מסע על חברי החונטה ואמברגו כלכלי על המדינה אם הסדר החוקתי לא יושב על כנו בתוך 72 שעות," אמר נשיא הקהילייה, קאדרה דזירה וודראגו.

נוסף על סגירת הגבולות עם מדינות החברות בקהילייה ואיסור על יציאת חברי החונטה מחוץ לגבולות מאלי, מתכוונת הקהילייה "להקפיא את נכסי חברי החונטה ושותפיהם, ולאסור על גישתם לנמלי מדינות הקהילייה." למאלי אין גישה אל הים. כמו כן, עשוי הבנק המרכזי של מערב אפריקה להקפיא את נכסי מאלי.

ראשי המדינות בהנהגת נשיא חוף השנהב ויושב ראש הקהילייה, אלאסאנה אואטארה, התכנסו באבידג'אן, אחרי שהפגנה בעד החונטה מנעה את נחיתתם בשדה התעופה של במקו, בירת מאלי. בכוונתם היה להיפגש עם חברי החונטה שהשתלטו על המדינה בשבוע שעבר, בראש וראשונה עם מנהיגה, קפטן אמאדו סאנוגו, שהדיח את הנשיא טורה.

סאנוגו - קורא לעזרה מבחוץ
סאנוגו - קורא לעזרה מבחוץ

מגן לרסון-קונה, משגרירות ארצות הברית במאלי, אמר לכתב ה CNN ש"קבוצת מפגינים קטנה…. איימה להשתטח על המסלול, והקשתה על נחיתת המטוס. שגרירויות המדינות המעורבות החליטו שיהיה בטוח יותר…… לפנות אחורה."

מנהיגי ההפיכה הדיחו את הנשיא, אחרי שהאשימו את שר ההגנה של המדינה בכך שהוא אינו מספק להם די משאבים להילחם בהתקוממות בצפון. שבטי הטוארג הנוודים, המנהלים שם מאבק לאוטונומיה, בסיוע קבוצה אסלאמית קיצונית, ניצלו את המהומה בבירה לכיבוש העיר האסטרטגית קידאל, והם ממשיכים בהתקדמותם דרומה. סוכנות רויטרס מדווחת, שמנהיג החונטה פנה לעזרה מבחוץ כדי להגן על המדינה.

מנצלים את המהומה
מנצלים את המהומה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן