Skip to content

לופטהנזה דורשת להפעיל מדיניות שמים פתוחים בשלבים

לופטהנזה דורשת להפעיל מדיניות שמים פתוחים בשלבים. טוענת כי פתיחת השמים מיידית תגרום לאי סדר בתנועה האווירית * מנכ"ל לופטהנזה דורש ל"נקוט צעדים מול התחרות הבלתי הוגנת של חברות תעופה מהמפרץ הפרסי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טוענת כי פתיחת השמים מיידית תגרום לאי סדר בתנועה האווירית * מנכ"ל לופטהנזה דורש ל"נקוט צעדים מול התחרות הבלתי הוגנת של חברות תעופה מהמפרץ הפרסי"

מאת עמי אטינגר

מתברר, שלא רק בקרב אל על קיימת הסתייגות מפתיחת השמים לתחרות חופשית באופן מיידי. הפחד מפני תחרות בלתי נשלטת קיים גם אצל לופטהנזה, אחת מחברות התעופה הגדולות בעולם והמנהיגה הבלתי מעורערת של ברית התעופה הגדולה סטאר אליינס.

אי סדר בתנועה האווירית

"אנחנו מעוניינים שבישראל תונהג מדיניות 'שמים פתוחים' ומתכוונים להתמודד מול המתחרים, אבל לדעתנו צריך לפתוח את השמיים בהדרגה, אחרת יהיה אי סדר בתנועה האווירית. זו הסיבה שאנחנו חושבים חייבים להנהיג 'שמים פתוחים' בשלבים ולבחון בכל שלב את המשמעויות", כך אמר קרסטן צאנג, מנהל נציגות לופטהנזה בישראל, במפגש היום (יום א') עם כתבי תעופה.

בלופטהנזה לא מסתירים את חששם מתחרות בלתי הוגנת, שתאפשר מדיניות השמים הפתוחים, מצד חברות השכר וחברות ה-Low Cost בנתיב לישראל, שאותו מגדיר צאנג, "נתיב מסחרי מצויין".

מנכ"ל לופטהזה דורש הגבלות

גם כריסטוף פראנץ, מנכ"ל לופטהנזה, דרש לא מכבר ממשלות האיחוד האירופי להטיל מגבלות על הטיסות של חברות התעופה מהמפרץ הפרסי. בראיון שהעניק לעיתונות הגרמנית דרש פראנץ מהממשלות האירופיות לנקוט צעדים מול התחרות הבלתי הוגנת, לדבריו, מצד חברות התעופה מהמפרץ הפרסי. "ממשלותינו חייבות לנקוט בצעדים. הפוליטיקאים באיחוד האירופי צריכים להכניס הגבלות בכמות המושבים שמותר לחברות מהמפרץ הפרסי להפעיל לאירופה וממנה", הדגיש מנכ"ל לופטהנזה.

קונים מטוסים ענקיים

מתברר, כי על פי הסכמי התעופה בין גרמניה לאיחוד המדינות במפרץ הפרסי, קיימת הגבלה של כמות הטיסות לכל עיר בגרמניה. אבל, אין בהסכמי התעופה הגבלה על כמות המושבים. חברות התעופה מהמפרץ הפרסי מנצלות פתח זה ומוסיפות מושבים באמצעות שימוש במטוסים ענקיים כדומת איירבס A380 ומטוסים גדולים כדוגמת בואינג 777. לכך יש להוסיף את רכישת 29% ממניות אייר ברלין, חברת התעופה השניה בגודלה בגרמניה והחמישית בגודלה באירופה. הכל כדי לא לחרוג מהגבלות כמות הטיסות, אך להגדיל את תנועת הנוסעים בחברותיהם, בתחרות מול החברות האירופיות, ביניהן לופטהנזה, בכל הקשור לטיסות ארוכות טווח למזרח הרחוק, דרך נמל התעופה הבינלאומי בדובאי. טיסות אלה נחשבות לערכיות מבחינה מסחרית.

לחץ כלכלי

ההתמודדות מול חברות התעופה מהמפרץ הפרסי לא פשוטה, כי הן מפעילות לחץ נוסף על הממשלה הגרמנית ועל הכלכלה האירופית באמצעות רכש מוגבר של מטוסי איירבס. מטוסים אלה מיוצרים בעיקר בגרמניה וצרפת, אך גם בבריטניה וספרד ורכישתם מהווה גורם משמעותי בכלכלותיהן.

המצב בבריטניה לא שונה מהמצב בגרמניה, כך מתברר, למשל, כי נוסעים ממנצ'סטר וגלזגו מעדיפים לטוס למזרח הרחוק ישירות מנמלי התעופה הצמודים לעריהם, לנמל מאסף (Hub) בדובאי או בדוחה ומשם ליעדים השונים במזרח הרחוק, במקום לטוס ללונדון ולהמריא עם בריטיש איירוויס מנמל התעופה הית'רו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן