Skip to content

פרשת ה"זובור" בגבעתי: קצין הודח מתפקידו ונשלח ל-14 ימי מחבוש

מח"ט גבעתי שפט והרשיע את סגן מפקד הפלוגה המבצעית של גדוד "צבר" בעבירה של התנהגות שאינה הולמת. הקצין שהודח לא קשור לפרשת ההתעללות בצעירים בחטיבת גבעתי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מח"ט גבעתי שפט והרשיע את סגן מפקד הפלוגה המבצעית של גדוד "צבר" בעבירה של התנהגות שאינה הולמת. הקצין שהודח לא קשור לפרשת ההתעללות בצעירים בחטיבת גבעתי

מאת אליק מאור

לאחר בחינת חומר החקירה בעניינו של סגן מפקד הפלוגה המבצעית של גדוד "צבר", הורתה

דגל חטיבת גבעתי (צילום: דו"צ)
דגל חטיבת גבעתי (צילום: דו"צ)

הפרקליטות הצבאית על העמדתו לדין משמעתי. מפקד חטיבת גבעתי, אלוף משנה עופר לוי, שפט והרשיע ביום שלישי השבוע את הקצין בעבירה של התנהגות שאינה הולמת, כך מסר דובר צה"ל.

מתברר כי הקצין שהודח לא היה מעורב בפרשת ההתעללות בחיילים צעירים בגבעתי על ידי ותיקים בחטיבה. הוחלט להדיחו, רק לאחר שהתגלה כי הכה "בצחוק וללא כוונת התעללות" דווקא חיילים ותיקים בגדוד.

במשפט נמצא, כי מעשי הקצין אינם מעידים על מעורבות בפרשת יחסי ותיקים-צעירים בגדוד, אשר נחשפה בתקופה האחרונה. בסיום ההליך נגזרו על סגן מפקד הפלוגה ארבעה עשר ימי מחבוש והוא הודח מתפקידו לאלתר.

החיילים הנאשמים בהכאת חיילים צעירים ביחידה הובאו אתמול בבוקר להארכת מעצר בבית הדין הצבאי בקסטינה. דווח על מגעים להסדר טיעון לגבי חלק מהנאשמים עם התביעה הצבאית. הנאשמים יודו בהאשמות ועונשם יופחת.

חקירת מצ"ח בפרשת ההתעללויות חשפה "חוקים" בחטיבה בסגנון "זובור", חיילים ותיקים תובעים ציות ו"כבוד" מחיילים צעירים. חייל צעיר שלא ציית ו"עבר על החוק" נענש במכות. על החיילים הצעירים נאסר בין השאר לשתות קפה, להתלונן על קשיים באימונים, לשבת על כסא נוח ועוד. חייל שהפגין עצמאות נלקח למשפט-כביכול וחטף מכות במקלות. ה"הצדקה" למעשים – גם אנחנו חטפנו ולא התלוננו.

מפקד חטיבת גבעתי מגנה את האירועים הקשים מכול וכול. התנהגות מסוג זה אינה מקובלת בצה"ל ככלל ובחטיבת גבעתי בפרט: "נושא יחסי ותיקות-צעירות מטופל בחטיבה מהשורש בימים אלו וכלל המעורבים בפרשה יתנו את הדין על מעשיהם בפני הגורמים הממונים על כך".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן