Skip to content

הנשיא פרס הרים כוסית לפסח עם לוחמי חטיבה 7

הנשיא צפה בתרגיל אש, סייר בין הטנקים, לחץ את ידי הלוחמים ואמר להם: ״מחרתיים יוכלו אזרחי ישראל לחגוג את חג הפסח בתחושת ביטחון שהדברים נמצאים בידיו האמונות של צה"ל". מאת צבי זינגר  "אתם הדור הצבאי הטוב ביותר שהיה לישראל; הצבא ערוך ומוכן לכל איום ובזכותכם אלפי משפחות יחגגו את ליל הסדר בבטחה״. כך אמר נשיא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הנשיא צפה בתרגיל אש, סייר בין הטנקים, לחץ את ידי הלוחמים ואמר להם: ״מחרתיים יוכלו אזרחי ישראל לחגוג את חג הפסח בתחושת ביטחון שהדברים נמצאים בידיו האמונות של צה"ל".

מאת צבי זינגר 

"אתם הדור הצבאי הטוב ביותר שהיה לישראל; הצבא ערוך ומוכן לכל איום ובזכותכם אלפי משפחות יחגגו את ליל הסדר בבטחה״. כך אמר נשיא המדינה, שמעון פרס לחיילי חטיבה 7 ברמת הגולן, במהלך סיור שערך שם עם הרמטכ"ל.  הרמטכ״ל, רב אלוף בני גנץ, אמר לנשיא במהלך תרגיל האש ברמת הגולן, כי צה״ל "ערוך ופועל בכל הגזרות בישראל בים, באוויר, ביבשה ובמודיעין ומוכן להגן על מדינת ישראל מול כל האתגרים״

נשיא המדינה צפה בתרגיל אש, לחץ ידיים לחיילים והרים אתם כוסית לפסח. תצלום: מארק ניימן\לע"מ
נשיא המדינה צפה בתרגיל אש, לחץ ידיים לחיילים והרים אתם כוסית לפסח. תצלום: מארק ניימן\לע"מ

הנשיא והרמטכ״ל צפו בתרגיל אש של חטיבה 7 והרימו כוסית לכבוד הפסח יחד עם חיילי החטיבה בשטחי האש.  בפתח תרגילי האש של טנקי המרכבה סימן 2 בירך מפקד הכוח, סמג״ד רומח, רס״ן רז דהאן, את הנשיא בקשר: "הרשה לי להודות לך על הביקור ולברך אותך בחג פסח שמח." הנשיא השיב בקשר לחיילי השריון: "אזרחי מדינת ישראל יוכלו ליהנות מחג שקט בזכות ההגנה שאתם מעניקים לעם. התרגיל שלכם מכאן ניראה כאילו אתם מטיילים ביום יפה ברמת הגולן".

במהלך תרגילי האש קיבל הנשיא סקירה צבאית מהרמטכ״ל ומאלוף הפיקוד יאיר גולן וביקש לשוחח באופן אישי עם לוחמי פלס״ר 7 ומפקדי הטנקים, שכמחווה לנשיא הגיעו עם הטנקים עד לשפת שולחן המפקדים והנשיא, שצפו בתרגיל. הנשיא מצדו סייר בין הטנקים, לחץ את ידי הלוחמים ואמר: "צה״ל וחייליו בכל המצבים ידעו למצוא את היתרון, את הפתרון ואת אומץ הלב. זו הזדמנות טובה לאחל לכל חיילי צה״ל – חיילות, חיילים ומפקדים – ולבני המשפחות ולחברות בבית חג שמח. מחרתיים יוכלו אזרחי ישראל לחגוג את חג הפסח בתחושת בטחון שהדברים נמצאים בידיו האמונות של צה״ל".

בתום התרגיל הצבאי העניק הרמטכ״ל סקירה צבאית ואמר: ״צה״ל ערוך ופועל בכל הגזרות בישראל בים, באוויר, ביבשה ובמודיעין ומוכן להגן על מדינת ישראל מול כל האתגרים״.

הנשיא פרס ללוחמי חטיבה 7: "בזכותכם אלפי משפחות יחגגו את ליל הסדר בבטחה" (תצלום: מארק ניימן\לע"מ)
הנשיא פרס ללוחמי חטיבה 7: "בזכותכם אלפי משפחות יחגגו את ליל הסדר בבטחה" (תצלום: מארק ניימן\לע"מ)

במפגש עם 120 לוחמי החטיבה ענה הנשיא לשאלות החיילים, אשר ביקשו לשמוע את עמדתו ביחס לאביב הערבי ולשינויים במזרח התיכון. הם גם ביקשו מהנשיא לציין מהם ההישגים ומהם האתגרים, כשהוא בוחן היום את מדינת ישראל. בהקשר לאביב הערבי השיב הנשיא: ״ממשל אסד לא יחזיק מעמד כי טבח בבני עמו. בסוריה טנקים יורים בילדים ובנשים ודם נשפך ברחובות סוריה". בנוגע לחזונו לעתיד ישראל אמר כי מדינת ישראל הצליחה להגיע ב-64 שנותיה לעצמאות כלכלית וביטחונית: "כשאני נזכר בחלום ובוחן את המציאות העכשווית – החלום היה קטן מדי לעומת מה שהשגנו. אתם העתיד שלנו, חלמו בגדול״. הנשיא הדגיש כי לצד הכוח הצבאי, ישראל צריכה להתקדם גם במישור המדיני על מנת שהסכסוך הפלסטיני ייפתר ויפסיק להעיב על המזרח התיכון כולו ולשמש כלי בידי הקיצוניים נגד ישראל.

הנשיא הודה לרמטכ"ל על הביקור: "יש לנו מטכ״ל טוב ורמטכ״ל מצוין שזוכה לאהבה ולאמון העם כולו". בסיום הרימו הנשיא והרמטכ״ל כוסית יין תירוש עם 120 החיילים לחיי צה"ל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן