Skip to content

שבע וחצי שנות מאסר לשודד נהג מונית

שוד נהגי מוניות מהווה פגיעה נפשית וכלכלית והיא הפכה לתופעה נפוצה, המערערת את ביטחונם העצמי של הנהגים, המהווים טרף קל. וכדי להרתיע שודדים אחרים, גזר בית המשפט על עונש מאסר לשודד ופיצוי כספי לנשדד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוד נהגי מוניות מהווה פגיעה נפשית וכלכלית והיא הפכה לתופעה נפוצה, המערערת את ביטחונם העצמי של הנהגים, המהווים טרף קל. כדי להרתיע שודדים אחרים, גזר בית המשפט על עונש מאסר לשודד ופיצוי כספי לנשדד

מאת אבירם זינו

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר  אתמול (יום ד') על מוחמד עוינה שבע וחצי שנות מאסר בפועל, על תקיפה ושוד של נהג מונית. עוינה, תושב הכפר בתיר, אשר מצוי בתחום שליטת הרשות הפלסטינית, ביצע את העבירות המיוחסות לו  יחד עם חברו, סעיד שאמי. השופט יורם נועם גזר על עוינה כאמור מאסר בפועל ופיצוי לנהג המונית המתלונן בסך של 50 אלף שקלים.

על פי כתב האישום, במחצית השנייה של חודש מאי 2011 קשר עוינה קשר עם סעיד לשדוד מונית ישראלית, סעיד יעלה על מונית בירושלים ויבקש מהנהג להסיעו למקום שבו ימתין לו עוינה. לכשתגיע המונית לאותו מקום, יעלה עוינה למונית. בהמשך – ישתלטו השניים על הנהג ויגנבו את רכבו. בתמורה לסיוע של סעיד בביצוע השוד, הבטיח עוינה לשלם 5,000 שקלים.

לחובתו של עוינה הרשעות קודמות. הוא הורשע בשנת 2007 בבית-משפט השלום בירושלים, בעבירות של החזקת סכין וכניסה לישראל שלא כדין, ונידון לשבעה ימי מאסר בפועל.  ביום 2010 הורשע בבית-המשפט המחוזי מרכז, בעבירות של שוד מזוין, קשירת קשר לביצוע פשע וכניסה לישראל שלא כחוק  בגין שוד אלים של נהג מונית ואז נגזרו עליו 20 חודשי מאסר בפועל.

השופט יורם נועם כתב בהחלטתו כי "התופעה של מעשי שוד כלפי נהגי מוניות, הפכה, לדאבון הלב, לנפוצה ומדאיגה.  היא מעמידה בסיכון את נהגי המוניות,  המחויבים על-פי דין ליתן שירות לכל נוסע ואין באפשרותם לסרב לבקשת הסעה. למרבה הצער, נהגי מוניות מהווים "טרף קל" לחורשי רעה הזוממים לשדוד אותם, ובהיותם רכונים על ההגה הם אף חסרי יכולת ממשית להתגונן, ובפרט מפני תקיפות אלימות, כמו במקרה דנן, המבוצעות על-ידייותר מאדם אחד, ולעיתים תוך שימוש בנשק קר. למותר להכביר מלים על הפגיעה הקשה שמסבות העבירות לנהגי המוניות, הן הפגיעה הכלכלית עצמה, והן, ובעיקר, הפגיעה הנפשית נוכח החוויה הטראומתית, שמן הסתם תלווה אותם תקופה ארוכה. העבירות אף פוגעות בכלל נהגי המוניות, ומערערות את ביטחונם העצמי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן