Skip to content

צה"ל ומשטרת ישראל דרוכים וערוכים בחג ובימי חול המועד

סגר כללי הוטל על שטחי יהודה ושומרון עד למוצ"ש בלילה. המשטרה תפטרל בריכוזי אוכלוסיה, במרכזי ערים ובמקומות הקדושים. הוקמו מחסומים בכניסות וביציאות מן הערים, בין היתר על מנת לסכל פיגועי חטיפה. הרמטכ"ל: "גם בחג זה יימצאו לוחמי צה"ל בכל גבולות הארץ - דרוכים וערוכים לכל תרחיש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סגר כללי הוטל על שטחי יהודה ושומרון עד למוצ"ש בלילה. המשטרה תפטרל בריכוזי אוכלוסייה, במרכזי ערים ובמקומות הקדושים. הוקמו מחסומים בכניסות וביציאות מן הערים, בין היתר כדי לסכל פיגועי חטיפה. הרמטכ"ל: "גם בחג זה יימצאו לוחמי צה"ל בכל גבולות הארץ – דרוכים וערוכים לכל תרחיש"

מאת אליק מאור

דריכות בצה"ל ובמשטרת ישראל ערב החג. צה"ל  הטיל החל מיום חמישי, דקה לחצות, סגר כללי על שטחי יהודה ושומרון עד למוצאי שבת בלילה, דקה לחצות. במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטריים,

אגף התנועה נערך לחג (צילום: משטרת ישראל)
אפס סובלנות כלפי בריוני כביש. אגף התנועה נערך לחג (צילום: משטרת ישראל)

רפואיים וחריגים. כל מעבר שכזה יהיה בכפוף לאישור המנהל האזרחי. ראוי לציין, כי לפני יותר משבוע ביטל הרמטכ"ל, בני גנץ, את הדממת הבסיסים במהלך החגים והמועדים.

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, בירך את עם ישראל בארץ ובעולם בברכת חג פסח כשר ושמח. עוד אמר הרמטכ"ל, כי "גם בחג זה יימצאו לוחמי צה"ל, יחד עם חבריהם התומכים אותם, בכל גבולות הארץ – דרוכים וערוכים לכל תרחיש".

בדברים שנשא בטקס קצינים מצטיינים לרמטכ"ל, שהתקיים בבסיס גלילות, אמר הרמטכ"ל גנץ, כי "מי שינסה את כוחנו מקרוב או מרחוק, מעזה או מסיני, או מכל מקום אחר, ימצא את עצמו בפני צבא עוצמתי ומתוחכם, הנכון להגן על ישראל ולהכריע את אויביה".

משטרת ישראל מצידה, ערוכה לקראת החג, כאשר מיליוני ישראלים חוגגים בביתם או במקומות ציבוריים, מלונות ומסעדות. ניצב ניסים מור, ראש אגף מבצעים במשטרת ישראל, הוציא אתמול הנחיה לשוטרים, מתנדבי משמר אזרחי ומג"ב, להיערך בכוחות מתוגברים עד תום חופשת הפסח של בתי הספר. גם צה"ל וגם המשטרה מגבירים עירנות, במיוחד נוכח המשך ירי הרקטות לעבר ישראל בדרום ומסיני לאילת.

הרמטכ"ל, חברי פורום מטכ"ל וקצינים המצטיינים, בצילום לקראת החג (צילום: דובר צה"ל)
הרמטכ"ל, חברי פורום מטכ"ל וקצינים המצטיינים, בצילום לקראת החג (צילום: דובר צה"ל)

המשטרה תפטרל בערנות בריכוזי אוכלוסיה ובמרכזי ערים. כמו כן, הוקמו מחסומים בכניסות וביציאות מן הערים, בין היתר על מנת לסכל פיגועי חטיפה. תוגברו הכוחות גם באיזור עוטף ירושלים, כדי למנוע חדירת גורמי טרור.

משטרת התנועה צופה עומסים כבדים בערב החג ובחג עצמו. משטרת התנועה קראה לנהגים להקדים ולצאת לארוחות החג, על מנת להימנע מפקקים ועומסים מיותרים על פני הכבישים והצמתים. באגף התנועה, ביקשו להזכיר ולהתריע בפני ציבור הנוסעים, לא לשכוח לחגור חגורות בטיחות לילדים ולכל נוסעי הרכב, "דבר המציל חיים", מדגישים שם.

"אנחנו מבקשים לציין כי נחמיר עם אירועי נהיגה בשכרות", הדגיש ניצב ברונו שטיין, ראש אגף התנועה. באזור הערבה נפרשו היום ניידות תנועה ומכמונות מהירות, בשל הציפייה לעומס בכבישים המובילים לאילת. 170 ניידות תתפרשנה על פני המדינה בדגש על אזור הצפון, גוש דן ואזור השרון. במשטרת התנועה מבהירים, כי המשטרה תפעל באפס סובלנות כלפי למה שמכונה: "בריוני כביש".

במקומות הקדושים, בערים מעורבות, במקומות בילוי, בפארקים ובגנים הלאומים ובאתרי הטבע והנופש השונים תוגבר הערנות ויתוגברו הכוחות. בירושלים, בזמן ברכת הכוהנים, יתבצעו סיורים מוגברים בצירי תנועה של מתפללים, והאבטחה תתוגבר סביב בתי הכנסת, ובעיקר ליד הכותל. יחד עם זאת, מדגישים במשטרה, כי כלל הפעילות תעשה תוך התחשבות בציבור והימנעות מפגיעה בשגרת החיים.

1 Comment

  1. אחורה
    6 באפריל 2012 @ 17:25

    שנאמר חג חירות שמח. בעיקר לכל אלה שלא יוכלו לצאת מהבית עקב הסגר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן