Skip to content

יועץ למלונאים: תשקיעו במלונות שלא תיראו כמו הקרובים העניים

מנכ"ל חברת הייעוץ הגלובלית HVS המתמחה בענף התיירות והמלונאות, השמיע למלונאים כמה מעובדות החיים: מחירי שיא עם תמורה דלה, ויתור על מותגים בינלאומיים מטעמי חסכון ואי השקעה בשיפוץ המלונות יבריחו מכאן תיירים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

מנכ"ל חברת הייעוץ הגלובלית HVS, השמיע למלונאים כמה מעובדות החיים: מחירי שיא עם תמורה דלה, ויתור על מותגים בינלאומיים מטעמי חסכון ואי השקעה בשיפוץ המלונות יבריחו מכאן תיירים.

מאת עירית רוזנבלום

יש להניח שלא לכך ציפו המלונאים כשהזמינו את ראסל קט, מנכ"ל חברת הייעוץ הגלובלי לתיירות ולמלונאות HVS מלונדון, להרצות בוועידה השנתית שלהם באחרונה.

 

ראסל קט, מנכ"ל חברת הייעוץ הגלובלית HVS. קנה דירה

אחרי סקירה של התיירות הבינלאומית וכמה מילות נימוסין, החל קט לשאול את הנוכחים כמה שאלות נוקבות. למשל, מדוע אין כאן כמעט מותגים בינלאומיים במלונות. "זה תמיד הולם בי כשאני מגיע לישראל ורואה כל כך מעט מותגים", אמר, "העולם אומר בראנדס (מותגים), אבל בישראל מעדיפים לחשוב 'מה המותג כבר יכול לעשות בשבילי. זה יקר לי".
יצויין כי רשת פתאל,למשל, ויתרה על כמה מותגים בינלאומיים שלה והתכנסה תחת מותג שיצרה בשם "לאונרדו". את השם הרודס, גם הוא מלון ישראלי, מתכוונים בפתאל "למתוח" למלונות נוספים בתל אביב (כבר נפתח), ים המלח וירושלים.
לדברי קט, יתרונות המותג הבינלאומי למלונות הוא מודעות בינלאומית וחדירה לשוק, "הוא עוזר לשפר תפוסה ומחירים כמו  גם נאמנות ומטפח עקביות. במוצר העקביות חשובה מאד", הדגיש.
קט, יהודי חובש כיפה, הוסיף ושאל: "למה המלונות גובים כל כך הרבה כסף מתיירים? לא רק זאת, אלא שהמוצר לא עומד בציפיות ולכן חלק מהתיירים קונים כאן דירות, כמו שאני עשיתי", הודה, "בעונה, כשגובים מחירי שיא והתמורה עבור הכסף דלה, זה מרתיע אנשים. אתם צריכים להשקיע, כדי שלא תיראו כמו הקרובים העניים".
עם זאת, קט יישר קו והסכים עם המלונאים שעל המדינה לשפר את תנאיהם באמצעות הקלות בתקנות ובשיפור הרווחיות, כדי ליצור תמריץ לבניית מלונות חדשים.

 

מלון באילת. הרווחיות לא מספיקה

לדברי נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן, בידי הממשלה ליצור את התנאים להפחתת התקנות והפיקוח העודף ולהורדת העלויות החריגות המושתות על המלונות. זאת, כדי לאפשר את המשך התפתחות הענף, תוך ירידת המחירים.

 

עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות, מלין על רווחיות נמוכה

"חישבנו ומצאנו שהמלונות בארץ משלמים בשנה קרוב למיליארד שקל עודפים כתוצאה מיוקר המחייה ובשל תנאים ייחודיים לישראל, שלא קיימים במדינות אחרות", ציין פדרמן, "לא די בכך שעלויות המחייה בארץ גבוהות ומשפיעות ישירות על הוצאות המלונות, הרי שגם רשויות השלטון קובעות תקנות ותקנים יצירתיים חדשות לבקרים, המשפיעים על העלויות". לדבריו, במסגרת סדר היום האזרחי יש להציב את התיירות במעמד של עדיפות לאומית ולמנוע את אפליית המלונאות לעומת ענפים יצרניים אחרים במשק.
פדרמן הדגיש כי כאשר יצליחו להפחית את העלויות הגבוהות, המלונאות תהיה יותר אטרקטיבית למשקיעים חדשים ולמי שכבר עוסקים בתחום. "אני מעריך שבעקבות כך גם יגיע לענף כוח אדם איכותי חדש וניווכח בגל של הרחבת מלונות קיימים ושל תוספת מלונות חדשים. וכך, ניתן לצפות שהמחירים יירדו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן