Skip to content

פיגוע המוני בניגריה: מכונית תופת קטלה לפחות 38 קורבנות

עדי ראייה מסרו כי מכונית התופת ניסתה לחדור למיתחם של כנסייה מקומית. פיגועים נגד האוכלוסיה הנוצרית הפכו למכת מדינה, ועיקרם בוצעו על ידי ארגון בוקו חראם, התובע להחיל את השאריעה האסלאמית במדינה מאת אורי קציר גל הטרור האנטי-נוצרי בניגריה הולך ומחריף. פיצוץ מכונית תופת ברחוב מרכזי בעיר קאדונה הביא למותם של לפחות 38 איש ואישה. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עדי ראייה מסרו כי מכונית התופת ניסתה לחדור למיתחם של כנסייה מקומית. פיגועים נגד האוכלוסיה הנוצרית הפכו למכת מדינה, ועיקרם בוצעו על ידי ארגון בוקו חראם, התובע להחיל את השאריעה האסלאמית במדינה

מאת אורי קציר

מפת ניגריה. המחוזות הצבועים בירוק, בצפון המדינה, הם אלה שכבר חל בהם חוק השאריעה האסלאמית הלכה למעשה (מקור תמונה: ויקיפדיה).

גל הטרור האנטי-נוצרי בניגריה הולך ומחריף. פיצוץ מכונית תופת ברחוב מרכזי בעיר קאדונה הביא למותם של לפחות 38 איש ואישה. על כך מסרו גורמים רשמיים במדינת קאדונה, שהיא אחת המדינות בפדרציה הניגרית.

הפיצוץ התרחש ברחוב הומה, עמוס בבתי אוכל ובתחנות למימכר דלק "שחור", כלומר במחירים לא רשמיים. במקום הפיצוץ נראו, סמוך לגופות, גם כלי רכב מפוחמים ושברים של עצמים שונים שהתנפצו לרסיסים. חלונות זכוכית של מלונות סמוכים נשברו גם הם כתוצאה מהפיצוץ העז.

אבובכר זכרי אדאמו, דובר סוכנות ההצלה של מדינת קאדונה, מסר כי לפחות 38 אנשים מצאו את מותם בפיגוע. עשרות אחרים נפגעו קשה ופונו לקבלת טיפול רפואי בבתי חולים מקומיים. הפיצוץ גרם נזק גדול לכנסיית העצרת הנוצרית של כל האומות, בה התכנסו מאמינים נוצרים לתפילת חג הפסחא. יתכן גם שמאמינים אלה היו יעדם המקורי של המחבלים שהציבו במקום את מכונית התופת. עדי ראייה מסרו כי מכונית התופת ניסתה לחדור אל תוך מיתחם הכנסייה טרם התפוצצה.

נשיא ניגריה, גולדאק ג'ונתן. הארגון מחדש של כוחות הביטחון לא הועיל

בחודשים האחרונים בוצעו עיקר הפיגועים נגד נוצרים במדינה על ידי ארגון הטרור הסלאפי בוקו חראם, ששם לעצמו למטרה לפגוע בכנסיות ובתחנות משטרה. לבוקו חראם מיוחסת אחריות לחודשים ארוכים של פיגועים המוניים, שבהם נהרגו מאות ניגרים. הארגון הוקם בשנת 2002 על ידי המטיף המוסלמי מוחמד יוסוף. אוכלוסיית ניגריה מורכבת ממוסלמים, המהווים רוב בצפונה, ומנוצרים, המהווים רוב בדרום. יוסוף תבע להנהיג את ההלכה האסלאמית, השריעה, כחוק בכל מחוזות הצפון, וביטא התנגדות מפורשת לשיטה הדמוקרטית. הארגון פעל בגלוי מצפון-מזרח ניגריה ותקף מטרות ממשלתיות.

בשנת 2009 יצאו כוחות משטרת ניגריה למתקפה על בוקו חראם. היד הקשה שהפעילה המשטרה הביאה לפריצת התקוממות מזוינת ולמעצרו של יוסוף, שמת מאוחר יותר בכלא. בעקבות מותו, יצא בוקו חראם לתקוף תחנות משטרה, ובהתנגשויות בין חבריו למשטרה נהרגו מאות בני אדם. בשנת 2010 הסלים בוקו חראם את פעילותו, והחל לתקוף גם כנסיות ומקומות בילוי ציבוריים. בחג המולד האחרון הותקפו כמה כנסיות על ידי הארגון הקיצוני ועשרות מאמינים נהרגו. הנשיא, גודלאק ג'ונתן, הודיע על ארגון מחדש של כוחות המשטרה, אך כפי שניתן להבין מהפיגוע האחרון, גם צעד זה לא מנע את המשך הרציחות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן