Skip to content

הפנינג חופים: בונים ארמונות ולא מלונות

במהלך השבוע של חול המועד ייערכו בחופים סיורי הסברה למשפחות, מיצגים ופעילויות לילדים. ב-11 באפריל מוזמנים כולם לבנות ארמון חול בחוף תל ברוך ואולי לשבור את שיא גינס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפנינג ארצי בשם "שבוע האהבה לחופים" מתקיים בחוה"מ פסח (9-11 באפריל) בחמישה חופים ברחבי הארץ: בצת, נחשולים, חוף הכרמל, שדות ים ותל ברוך. במהלך השבוע ייערכו בחופים סיורי הסברה למשפחות, מיצגים ופעילויות לילדים, במטרה לעורר את המודעות הציבורית לשמירת החופים ולעמידה נחרצת כנגד כוונת גורמים עסקיים להשתלט עליהם ע"י בנייה מאסיבית של נדל"ן שתמנע את נגישותם לציבור הרחב.

אהבה לחוף (צילמה: שרית פרקול)
מכתב אהבה לחוף (צילמה: שרית פרקול)

ב-11 באפריל ייבנה בחוף תל ברוך ארמון חול במטרה לשבור שיא גינס – ארמון החול שנבנה על ידי הכי הרבה אנשים. את האירוע מקיים הפורום הישראלי לשמירה על החופים, בשיתוף ארגון "מגמה ירוקה".

רוני קרן, קמפיינרית חופים במגמה ירוקה, מסבירה: "באירועי שבוע האהבה לחופים אנו מתכוונים לחשוף המוני אנשים למאבקים להצלת החופים, ויותר מכל – לקרוא לממשלה להגן על החופים מפני מיזמי בנייה שיהרסו אותם וישאירו לציבור פיסת חוף אפסית".

"הגיע הזמן שנגן על אוצר טבע זה לפי שוויו האמיתי"

 ירדן שני-רוקמן, רכזת הפורום הישראלי לשמירה על החופים, מאמינה כי אירוע שבוע האהבה לחופים ירתום המוני אנשים למאבק להצלת החופים ולקריאה לממשלה להגן עליהם. "הגיע הזמן שנגן על אוצר טבע זה לפי שוויו האמיתי ולא לפי גחמות זמניות", אומרת שני-רוקמן.

גדעון בצלאל, חבר מועצה בחוף הכרמל וחבר בפורום החופים, מציין כי בשנים האחרונות נחלו מאבקים לשמירת חופי הארץ הצלחה גדולה, כדוגמת חוף פלמחים הידוע, חוף בצת ועכשיו מסתמנת הצלחה בחוף הבונים, שלהגנתו הוגשו אלפי התנגדויות תושבים. מאבקים אלו סיכלו בפועל השתלטות של גורמים עתירי ממון על החופים הפתוחים לאורכה של המדינה.

לקראת האירועים, פונים במגמה ירוקה ובפורום להצלת החופים לציבור בבקשה להצטלם בחוף האהוב, לצייר לב על החול ולשלוח לדף הפייסבוק של שבוע האהבה לחופים.

קריאה נוספת:
בטון אקולוגי – בנייה ירוקה לאורך החופים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן