Skip to content

ארבעה שנאי ענק הוכנסו מישראל לעזה להגברת כושר יצור החשמל

דור אנרגיה חתמה על הסכם עם הממשל ברמאללה ותספק סולר, בנזין וגז לרצועה. בכך ישראל פועלת הומניטרית להקלת משבר האנרגיה ברצועה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דור אנרגיה חתמה על הסכם עם הממשל ברמאללה ותספק סולר, בנזין וגז לרצועה. בכך ישראל פועלת הומניטרית להקלת משבר האנרגיה ברצועה

מאת אליק מאור

ישראל תורמת את חלקה לסיום משבר האנרגיה בעזה. מתאם הפעולות בשטחים, האלוף איתן דנגוט, אישר ותיאם ביום ב' העברת ארבעה שנאים (טרנספורמטורים), גדולים לשימושה של תחנת הכוח בעזה. כך פרסם היום דובר צה"ל.

השנאים, שנתרמו על ידי ארגון undp, הועברו כדי לשפר את היכולת לייצר חשמל בתחנה והם חלק מפרויקט נרחב לשדרוג יכולת אספקת החשמל של תחנת הכוח, מ-80 מגה ואט אותם היא יכולה לספק כיום ל- 120 מגה ואט, אותם תוכל לספק בעוד כחודשיים.

למרות המצב הביטחוני, ישראל ממשיכה לספק מדי יום חשמל לרצועה באמצעות עשרה קווי מתח, דרכם מסופקים 124 מגה ואט, לטובת משק החשמל ברצועה. לנוכח המשבר הקשה בשוק הדלק בו נתונה הרצועה, הושג הסכם בין הרשות הפלסטינית ברמאללה לבין חברת דור אנרגיה הישראלית, במעורבות מצרית, ולאחרונה חודשה אספקת הסולר התעשייתי לתחנת הכוח. רק ביום א' הועברו לרצועה  537 אלף ליטר סולר, 80 אלף ליטר בנזין וכ- 210 טון גז דרך מעבר כרם שלום, וכך גם ביום שני.

עוד נודע, כי גם מצרים הגדילה את אספקת החשמל לרצועה מ-17 מגה ואט ביום ל-22 מגה ואט ביום. חשבון מהיר מעלה, שיחד עם כמות המתח שמספקת ישראל (124 מגה ואט ליום) ועוד 22 מגה ואט באספקת מצרים ויכולת היצור של 124 מגה ואט שתוכל לספק תחנת הכוח בעזה, יעמוד כושר היצור של עזה על 266 מגה ואט ביום. יצוין כי עדיין קיימת בעיית אספקת דלק לעזה, אבל ישראל הודיעה כי מבחינתה תאושר אספקה והכנסה של סולר מתחומה לרצועה ככל שתתבקש ואין לה צד במשבר האנרגיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן