Skip to content

האמריקנים באים: מסייעים לפינוי מפולת השלג בבסיס הצבאי בפקיסטן

למרות המתיחות בין המדינות, הצטרף למאמץ חילוץ של יותר מ-130 בני אדם שנקברו במפולת שקברה בסיס צבאי פקיסטני בשכבת שלג שעובייה יותר מ-30 מטרים מאת גרשון גירון המתיחות בין ארצות הברית לפקיסטן אינה סוד. האמריקנים סבורים שפקיסטן, או לפחות גורמים בכירים ביותר בה, מגלים אהדה רבה לגורמי טרור כמו אל-קאעידה והטליבאן. לשיטתם, אין זה מקרה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות המתיחות בין המדינות, הצטרף למאמץ חילוץ של יותר מ-130 בני אדם שנקברו במפולת שקברה בסיס צבאי פקיסטני בשכבת שלג שעובייה יותר מ-30 מטרים

מאת גרשון גירון

שדה הקרב הגבוה בעולם
קשמיר וג'אמו. בסיסי הצבא הגבוהים ביותר בעולם

המתיחות בין ארצות הברית לפקיסטן אינה סוד. האמריקנים סבורים שפקיסטן, או לפחות גורמים בכירים ביותר בה, מגלים אהדה רבה לגורמי טרור כמו אל-קאעידה והטליבאן. לשיטתם, אין זה מקרה שאוסאמה בן לאדן מצא במשך שנים ארוכות מקלט דווקא בארץ זו, ומתחת לאפם של שירותי הביטחון הפקיסטניים. אבל כל אלה הנוחו כעת הצידה, לאחר שוושינגטון התגייסה למשימה דחופה: הצלת עשרות חיילים ואזרחים פקיסטניים שנלכדו במפולת שלגים, שכיסתה בסיס צבאי בקרחון סיאצ'ן שבקשמיר, סמוך לגבול הודו.

סוכנות הידיעות הרשמית של פקיסטן דיווחה כי צוות המונה שמונה מומחים אמריקנים הגיע למקום ביום ראשון. רשת CNN הוסיפה ששלושה מומחים משוויץ ושישה מגרמניה עושים גם הם את דרכם לאתר האסון. לדברי צבא פקיסטן, כ-300 חיילים ואזרחים עובדים באתר החילוץ, באמצעות ציוד הנדסי כבד ומסוקים. על פי נתונים רשמיים, האומדן של מספר הלכודים הוא 124 חיילים ו-11 אזרחים לכודים במקום.

האסון התחולל בשבת בבוקר. מעטה סלעים ושלג המשתרע על כקילומטר רבוע גלש על הבסיס בקרחון סיאצ'ן, וקבר אותו מתחת לשכבת שלג בעובי של כ-30 מטרים. לדברי הצבא, זהו האסון הראשון מסוג זה המתרחש במפקדה ההררית בשני עשורי קיומה.

שגרירות ארה"ב באיסלמאבאד הביעה תנחומים למשפחות ההרוגים והציעה "כל עזרה שפקיסטן תזדקק לה בעקבות הטרגדיה".

הודו ופקיסטן נאבקות על השליטה בחבל קשמיר מאז הקמתן בשנת 1947, ומאבק זה אף הוביל לשתי מלחמות שפרצו ביניהן. שתי המדינות מחזיקות באזור זה את בסיסי הצבא הגבוהים בעולם. אף שמדי פעם פורצים שם קרבות, מספר קרבנות מזג האוויר עולה שם על נפגעי בני אדם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן