Skip to content

סרט פעולה בלי פעולה

"חטיפה לאור יום" הוא אחד מסרטי הפעולה הגרועים של השנה. המבקר שלנו חטף עצבים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"חטיפה לאור יום" הוא אחד מסרטי הפעולה הגרועים של השנה. המבקר שלנו חטף עצבים >> ציון 3

 ביקורת סרט / שי שגב

אמריקאי צעיר (הנרי קאוויל, "שושלת טיודור") חושף מזימה במהלך ניסיון להציל את משפחתו, שנחטפה בעת חופשה בספרד. מככבים ברוס וויליס, סיגורני וויבר והנרי קאוויל. עד כאן נשמע מבטיח ומרשים, ואפילו תמצית העלילה מעניינת. אבל כאשר הסיפור נמשך, רווי אנשים טובים ורעים – העלילה נעשית חסרת משמעות והסיפור הופך לאופרת סבון במקום למותחן פעולה.

כמו באופרת סבון. הנרי קאוויל

זהו סרטו המסחרי הראשון כבמאי של מברוק אל מכרי, שעשה עד כה את הסרט "JVCD" (ראשי תיבות: ז'אן קלוד ואן דאם). כאן – אל מכרי איבד את זה. בסצינות מסוימות יש קטעי פעולה שכנראה נלקחו מסרטו הקודם, ועוד כמה מבצעים כמו קפיצה מעל בניינים, אבל בסך הכול, הסרט רע מאוד, והצופה הולך לאיבוד בעלילה.

ייתכן שצוות ההפקה ניסה לפתור את רוב הבעיות בשלבי העריכה הסופית, אבל נראה שהתרופה גרועה מן המחלה, שכן יש רגעים שבהן הסצינות כה מטופשות, ויש בהן שגיאות המשכיות קשות. לדוגמה, התאורה משתנה תוך כדי ריצה: השוט מתחיל כשהם רצים בלילה, ומיד כשהם פונים ברחוב יש כבר אור יום.

בנוגע לשחקנים בסרט – הנרי קאוויל נותן הופעה טובה מול המצלמה, אבל מעט מאוד פעולה. לעומתו, ברוס וויליס ("החוש השישי") עושה רושם שהיה בחופשה באזור וקראו לו לשתות, להגיד כמה שורות ולעלות בחזרה למטוס. סיגורני וויבר ("גורילות בערפל") יודעת איפה היא לא צריכה להתאמץ. נראה ששלושתם העדיפו לספור את הכסף, מאשר לזכור שצריך גם לעבוד.

עוד בתרבות: דמעות של אהבה

וגם: ארבעת המופלאים במוזיקה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן