Skip to content

הנשיא פרס חזר לימיו כרועה צאן, בחופשה בערבה

בחוות התנינים "קרוקולוקו" אחז הנשיא תנין צעיר וליטף אותו אך מרגש במיוחד ומעורר נוסטלגיה היה הביקור במושב עידן. הנשיא, שהיה רועה צאן ורפתן בעברו הרחוק בקיבוץ אלומות, צפה בחליבה מודרנית ואחר כך החזיק ואף האכיל בבקבוקי חלב גדיים קטנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחוות התנינים "קרוקולוקו" אחז הנשיא תנין צעיר וליטף אותו. אך מרגש במיוחד ומעורר נוסטלגיה היה הביקור במושב עידן. הנשיא, שהיה רועה צאן ורפתן בעברו הרחוק בקיבוץ אלומות, צפה בחליבה מודרנית ואחר כך החזיק ואף האכיל בבקבוקי חלב גדיים קטנים

 מאת צבי זינגר

נשיא המדינה, שמעון פרס, חזר הבוקר לימי בחרותו, כאשר שב ואחז גדיים קטנים בזרועותיו ואף האכילם בבקבוקי חלב. הבוקר יצא לערבה לחופשת פסח, ביחד עם יועציו הקרובים בבית הנשיא ובני משפחותיהם.

פמלייתו של הנשיא התקבלה על ידי עזרא רבינס, ראש המועצה האזורית, באתר העתיקות במצד חצבה ליד עץ השיזף העתיק שגילו 1,000 שנים. הנשיא ביקר בחוות התנינים "קרוקולוקו", שם קיבל הסבר מפורט אודות גידול התנינים שהגיעו מאפריקה ואף אחז וליטף תנין צעיר.

הנשיא שמעון פרס וחד גדיא. (תצלום: תמי לבנה)
הנשיא שמעון פרס וחד גדיא. (תצלום: תמי לבנה)

ביקור מרגש במיוחד ומעורר נוסטלגיה היה לשמעון פרס במשק עפאים לחקלאות בת קיימא במושב עידן. הנשיא, שהיה רועה צאן ורפתן בעברו, צפה בחליבה מודרנית ואחר כך החזיק ואף האכיל בבקבוקי חלב גדיים קטנים. הנשיא התרגש מאוד ואמר כי עברנו כברת דרך מאז ימיו כרועה צאן בקיבוץ אלומות.

"אני מוקסם מיופייה של הערבה, העשירה בעתיקות ובפעילויות", אמר הנשיא. "מזג האוויר נפלא אך נפלא מכך, מה שעשו אנשי הערבה. יש כאן עגבניות שאין כמוהן בכל העולם. מי שרוצה ליהנות, שייקח את רכבו ורגליו ויגיע לערבה. אני ממליץ לכל אחד מכם, עזבו את הערים הרועשות והסואנות ובואו לטעום את הטעם הראשוני והבראשיתי".

בהמשך חופשתו אמור הנשיא לנטוע עצי שיטה במסגרת פרויקט "אמץ שיטה" בערבה. ביחד עם הנשיא, יצטרפו לנטיעות ילדי עין יהב החוגגים השנה בר מצווה. מטרת פרויקט "אמץ שיטה" היא ליצור תהליך המשלב מדע וחינוך שאליו ירתמו תושבי הערבה מכל הגילאים על מנת להנביט עצי שיטים, לגדל אותם, להשיב אותם לשטחים ייעודיים, ולהמשיך לטפל בהם לאורך השנים.

עוד בתוכנית, קטיף עגבניות, ערב שירה בציבור ולינה באורחן בערבה. מחר בבוקר מתוכנן הנשיא להיפגש עם מטיילים בשביל ישראל העובר בערבה בדרך הבשמים ואף לצעוד עימם.

עזרא רבינס, ראש המועצה, ניצל את ביקורו של הנשיא כדי לקדם את תיירות הפנים לאיזורו. "הערבה מהווה יעד תיירותי נפלא לבילוי לכל גיל", אמר. "נופי בראשית עוצרי נשימה לצד מוקדי עניין מרתקים. כבוד הוא לנו כי נשיא המדינה בחר לבלות חופשתו עימנו. יחסו החם לערבה, למתיישבים ולתוצרת החקלאית מרגשים אותנו בכל פעם מחדש".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן