Skip to content

בישראל מקווים עדיין כי לא נסתם הגולל על שחרור פולארד בקרוב

בבית הלבן אישרו אחר הצהריים כי פנייתו של הנשיא פרס, לשחרור פולארד, אכן הגיעה - אך הבהירו כי עמדת הממשל לא השתנתה. בבית הנשיא סירבו להגיב. בשדולת חברי הכנסת למען פולארד קוראים לנשיא לשקול את נסיעתו לוושינגטון, לקבלת "מדליית החירות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בבית הלבן אישרו אחר הצהריים כי פנייתו של הנשיא פרס, לשחרור פולארד, אכן הגיעה – אך הבהירו כי עמדת הממשל לא השתנתה. בבית הנשיא סירבו להגיב. בשדולת חברי הכנסת למען פולארד קוראים לנשיא לשקול את נסיעתו לוושינגטון, לקבלת "מדליית החירות"

מאת צבי זינגר

למרות התשובה השלילית מהבית הלבן, לבקשתו הרשמית של הנשיא פרס, לשחרר את פולארד מסיבות הומניטאריות – עדיין יש גורמים בישראל, שמקווים  כי יחול שינוי בעמדת הנשיא אובמה וכי בשלב מאוחר יותר ישוחרר פולארד. בקרב חלק מן הגורמים ההערכה היא כי קיים סיכוי לשחרורו של פולארד בשלב מאוחר יותר, כמחווה מיוחדת לנשיא פרס. עם זאת, מעריכים אותם גורמים, כי כדי לשפר את סיכויי השחרור, יש להוריד את הפרופיל של פרשת פולארד.

בלשכת נשיא המדינה סירבו אמש להגיב על הודעת הבית הלבן, שאישר את קבלת מכתבו של פרס – אך הודיע שעמדת הבית הלבן לא נשתנתה. בלשכת פרס סירבו גם להגיב לדרישת הוועד הציבורי למען פולארד – שתבע מנשיא המדינה שלא לקבל את "מדליית החירות" מידי הנשיא אובמה, אם הוא יחליט שלא לשחרר את פולארד.

היום בשעות אחר הצהריים אישר הבית הלבן כי קיבל את פנייתו הרשמית של פרס – שבה ביקש מהנשיא אובמה לשקול להעניק חנינה לפולארד. גורם בכיר בבית הלבן צוטט אחר הצהריים כאומר: "קיבלנו את מכתבו של הנשיא פרס. הנשיא אובמה מעריך את עמדותיו ומחכה לפגישתם הבאה – אך לגבי פולארד, עמדת הממשל לא השתנתה".

בשדולה למען יונתן פולארד הגיבו הערב על הודעת הבית הלבן: "במידה ואכן הנשיא אובמה יעמוד בסירובו לשחרר את פולארד – אנו קוראים לנשיא המדינה שמעון פרס לשקול שוב את נסיעתו לטקס קבלת 'מדליית החירות'".

בשדולה הסבירו כי הנשיא פרס אמר בשיחותיו עם ח"כ אורי אריאל, מראשי השדולה ועם אסתר פולארד – כי בטרם ישלח איגרת רשמית הוא יבדוק את ההיתכנות לכך שבקשתו תיענה בחיוב. "הנשיא פרס לא עשה את זה בשליפה – ואם אכן פוגעים כך בכבודו, ראוי שישקול מחדש את נסיעתו לוושינגטון".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן