Skip to content

סנטורום פרש; גוברים סיכויי רומני לזכות במועמדות הרפובליקנים לנשיאות

רומני עושה מאמץ להשיג תמיכה פומבית של המועמד הפורש. לתמיכה כזו עשוי להיות ערך אלקטורלי בקרב הנוצרים השמרנים, שסנטורום מקורב אליהם מאת אורי קציר הסנטור לשעבר מפנסילבניה, ריק סנטורום, מי שהיווה עד לא מכבר את יריבו העיקרי של מיט רומני במירוץ למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב, הודיע הערב על פרישתו. בכך איפשר סנטורום, כמעט סופית, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רומני עושה מאמץ להשיג תמיכה פומבית של המועמד הפורש. לתמיכה כזו עשוי להיות ערך אלקטורלי בקרב הנוצרים השמרנים, שסנטורום מקורב אליהם

מאת אורי קציר

ריק סנטורום במהלך קמפיין באיווה. יכול להביא לרומני בסיס תמיכה שמרני רחב (מקור תמונה: ויקיפדיה).

הסנטור לשעבר מפנסילבניה, ריק סנטורום, מי שהיווה עד לא מכבר את יריבו העיקרי של מיט רומני במירוץ למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב, הודיע הערב על פרישתו. בכך איפשר סנטורום, כמעט סופית, את הכתרתו של רומני כמנצח בפריימריז לנשיאות.

סנטורום הודיע על החלטתו לאחר סוף שבוע מייגע בו טיפל בביתו בת השלוש איזבלה, שחלתה ואושפזה בבית חולים. הודעתו סתמה את הגולל על האפשרות שינסה להביס את רומני לפחות במדינת הבית שלו, פנסילבניה, ב-24 באפריל.

סנטורום רמז כי ימשיך למלא תפקיד פעיל בבחירות הקרובות. "קיבלנו את ההחלטה להיכנס למרות סביב שולחן המטבח שלנו וכנגד כל הסיכויים", אמר סנטורום במסיבת עיתונאים שכינס לרגל פרישתו, "החלטנו בסוף השבוע האחרון שהמירוץ לנשיאות תם עבורנו ואני מפסיק את ההתמודדות שלי היום, אבל טרם סיימנו להילחם".

רומני בעצרת בחירות באריזונה. סובל מחשדנות בשל אמונתו המורמונית ומתינותו הפוליטית (מקור תמונה: ויקיפדיה)

כאמור, המשמעות המרכזית של פרישת סנטורום היא שהיא מבטיחה כמעט סופית את בחירת רומני כמועמד המפלגה להתמודד מול הנשיא אובמה בנובמבר. רומני עדיין זקוק לתמיכתם של כמה מאות צירים נוספים כדי להבטיח את בחירתו בוועידת המפלגה, אך כעת לא נראה כי תהיה לו בעיה משמעותית לזכות בהם.

לפי פרסומים שונים, סנטורום התקשר לרומני טרם כינוס מסיבת העיתונאים והודיע לו על כוונתו לפרוש. השניים אף צפויים להיפגש בקרוב. רומני ינסה להשיג את תמיכתו הפומבית של סנטורום, אך בהתחשב בעובדה שהשניים הטיחו זה בזה דברים קשים במהלך הקמפיין המר שניהלו, טרם ברור מה המחיר שישלם רומני עבור תמיכה כזו. מכל מקום, ברור כי לסנטורום עשוי להיות ערך רב עבור המועמד, משום שהוא יכול להביא עימו את תמיכת הבסיס הדתי והשמרני של המפלגה, המגלה חשדנות רבה כלפי רומני המורמוני וכלפי עמדותיו, הנחשבות כמתונות ופרשניות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן