Skip to content

ישראל מברכת את קריאת הקוורטט, למו"מ ישיר עם הפלסטינים ללא תנאים מוקדמים

הודעת שרי החוץ גם מגנה את "האלימות וההסתה מצד המתנחלים בגדה" ואת "הפעולות הפרובוקטיביות, כולל הבניה בהתנחלויות" - אולם הודעת לשכת ראש הממשלה מתייחסת רק לקריאה להמשך מו"מ ישיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הודעת שרי החוץ גם מגנה את "האלימות וההסתה מצד המתנחלים בגדה" ואת "הפעולות הפרובוקטיביות, כולל הבניה בהתנחלויות" – אולם הודעת לשכת ראש הממשלה מתייחסת רק לקריאה להמשך מו"מ ישיר

מאת צבי זינגר

ישראל מברכת על הודעת הקוורטט הקוראת להמשך שיחות ישירות בין ישראל לפלסטינים ללא תנאים מוקדמים. כך הודיעה לשכת ראש הממשלה, בהודעה מיוחדת שפירסמה אמש.

בהודעתה אומרת לשכת ראש הממשלה כי בפגישתו בשבוע הבא עם משלחת פלסטינית, יציע ראש הממשלה בנימין נתניהו להעלות את דרג השיחות ולקיים אותן באופן ישיר עם אבו מאזן. מסר זה יועבר גם באמצעות שליחו האישי עו"ד יצחק מולכו שצפוי להיפגש עם אבו-מאזן ולמסור לו איגרת עם עמדת ישראל להסדר העתידי עם הפלסטינים.

בהודעת שרי החוץ של הקוורטט, שפורסמה אתמול בוושינגטון, נמתחה ביקורת קשה נגד "האלימות וההסתה מצד המתנחלים בגדה" וישראל נקראה לנקוט "צעדים יעילים להבאת העבריינים לדין". עם זאת קראו שרי החוץ של הקוורטט להמשך שיחות ישירות בין ישראל לפלסטינים ללא תנאים מוקדמים.

עוד נאמר בהודעת הקוורטט כי על שני הצדדים "להפסיק את הפעולות הפרובוקטיביות, כולל הבנייה בהתנחלויות, שפוגעת בסיכויים לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים". שרי החוץ של הקוורטט גם גינו את ירי הרקטות מרצועת עזה לכיוון ישראל, וקראו לחידוש הרגיעה למען האזרחים בשני הצדדים.

שרי החוץ של הקוורטט נפגשו בשולי מפגש שרי החוץ של ה-G8 הנערך בוושינגטון.

בינתיים פנו 74 חברי קונגרס לנשיא ארה"ב אובאמה, בתיאום עם ארגון "ג'יי סטריט", בדרישה כי יפעל באופן אקטיבי לקידום פתרון שתי המדינות לשני העמים בסכסוך הישראלי–פלסטיני. המכתב, שחובר על-ידי נציגי הקונגרס סטיב כהן , ג'ון ירמות' וגרי קונולי, קובע כי "תמיכה בפתרון שתי המדינות מהווה תמיכה וחיזוק מדינת ישראל כמדינתנו של העם היהודי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן