Skip to content

חכם, רשע, תם ושאינו יודע לשאול: סיכום עונה אירופי – מכבי ת"א

כנגד ארבעה בנים דיברה העונה האירופית של מכבי ת"א שהסתיימה ערב חג הפסח. ננתח את האחראים לעונה האירופית. מאת שי פרנס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כנגד ארבעה בנים דיברה העונה האירופית של מכבי ת"א שהסתיימה ערב חג הפסח. ננתח את האחראים לעונה האירופית (הליגה האדריאטית לא נחשבת, וגם לא ג'ון שייר)

מאת שי פרנס

חכם

כדורסלדיוויד בלאט – האיש שלקח את מכבי לאחר חורבות השנים עברו, חילופי מאמנים תכופים, פרשת מוני פנאן, איבוד הצלם הישראלי של הקבוצה ואיבוד אליפויות. בלאט הצליח להחזיר שקט תעשייתי, קבוצה מאומנת ומגובשת ומעל הכל תארים. נכון, בארופה הוא הגיע לסגנות בלבד, והשנה הודח כבר ברבע מול אותה פנאתינייקוס, אבל קשה להתאכזב כליל מהעונה האירופית. מכבי אכן חלשה מארבע העולות לפיינר פול וגם קאזאן, סיינה וריאל מדריד לפחות ברמתה. בלאט חתום כבר לשתי העונות הבאות במכבי, וזו בהחלט נקודה חכמה מצד ההנהלה.

יוגב אוחיון – עם מעל 20 דקות ממוצע ביורוליג בעונה הראשונה שלו בצהוב, מנהיגות ולחימה שמזכירים את ארואסטי האגדי ועתיד ורוד, אוחיון בהחלט ילד חכם. מי שלא מזמן כיכב בליגת התיכונים עם עמק החולה עשה פה ושם בית ספר לדיאמנטידיס ושאראס. הקליעה מבחוץ השתפרה והאמון של הקבוצה בו העמיק ממשחק למשחק. עדיין בלאט לא נותן בידיו את המפתחות לקבוצה אבל אם הוא ימשיך ככה זה יקרה.

ריצ'ארד הנדריקס – בתחילת השנה עוד שקלו אם להעיף אותו לגמרי או רק להשאיל אותו. בסוף הוחלט להשאיל את מילאן מצ'באן, שסיפק מבחינתו עונת יורוליג מצוינת אבל הנדריקס היה האקס פקטור העונתי של מכבי. כשהיה צריך ריבאונד התקפה בלתי אפשרי, הוא השיג אותו, חסם ושינה זריקות בצבע, חיפה על חורים בהגנה וגם דחק לרשת בנוקיה כדור שהביא את מכבי לעוף רק בשנייה האחרונה של הסדרה. עכשיו על הנהלת הצהובים לנסות לשמור את הנדריקס בניגוד לאידסון ופארגו שברחו להם בשנה שעברה.

רשע

ג'ורדן פרמאר – נכון שהוא לא אשם אבל ככה עוזבים קבוצה? השחקן היהודי הטוב בעולם ככה קוראים לו. הובא למכבי עקב השביתה בנ.ב.א. ככל הנראה הוא הציע את הרעיון והסכים לשכר מגוחך. אם לבלאט היתה החלטה אחת לא טובה השנה, זו היתה להתעקש שפרמאר לא יגיע. נכון, קשה לסרב לשחקן כזה, אולם מכבי נשארה מעשית ללא רכז מוביל כל העונה מאז שפרמאר חזר לארצות הברית.

תיאו פאפאלוקאס – לא קיבל דקות, לא סיפק סחורה. זה האיש שעד לא מזמן קירקס את ארופה? נראה שהוא טוב רק במדים אדומים. בשביל 'להנחות' את יוגב אוחיון מהספסל יש את שארפ.

דמונד מאלט –  מי? אני מביא לכם את כל המשכורת שלי מ'מגפון' אם אתם יודעים איזה מספר גופיה הוא לבש השנה בצהוב.

תם

כדורסלסופוקליס שחורציאניטיס – סחב את מכבי בהרבה דקות, והוא אכן מטרה ראויה בהתקפה. אבל, וזה אבל גדול, הוא חור בהגנה, לא יכול לשחק מעל 20 דקות, צובר פאולים בסיטונות ונעלם מול הגדולות והגדולים באמת. נכון מפתיע שהוא סיים את העונה האירופית עם פחות מתשע נקודות בממוצע ושלושה (3!!!) ריבאונדים? לצורך השוואה  אוחיון סיים את העונה דווקא עם 3.4 ריבאונדים בממוצע למשחק באירופה.

קית' לנגפורד + דווין סמית' – אז לנגפוד קולע קצת יותר (10.8 לעומת 8.3) וסמית' לוקח יותר ריבאונדים (4.8 לעומת 2.5) האחוזים מהשדה של לנגפורד קצת יותר טובים והאחוזים של סמית' מהעונשין קצת יותר טובים. לנגפורד מוסר שני אסיסטים במשחק, לעומת פחות מאחד של סמית', אבל מאבד יותר (1.5 ממוצע למשחק לעומת 0.8 של לנגפורד). סמית' משחק ארבע דקות יותר גם כי לנגפורד הגיע באמצע העונה והיה צריך לשלבו לאט, וגם כי הוא שומר טוב יותר. אף אחד מהם לא היה אנתוני פארקר או אפילו מייק מיצ'ל או וונדל אלכסיס. לא מפחידים מספיק את הגנות היריב, לא משפיעים מספיק על הקבוצה, ובקיצור זה לא מספיק.

טל בורשטיין – זהו לא אותו בורשטיין מלפני הפציעה הארוכה. הוא לא מספיק מהיר לשמור על גארדים ולא מספיק פיזי לשמור על פורוורדים, אבל הוא מנסה לעשות את שניהם. היד לא מדהימה, אבל מפצה על זה לעיתים בחכמת משחק, סלים ברגעים נכונים ובלהחשב ישראלי בליגת העל המקומית.

שון ג'יימס –  הגבוה השלישי ברוטציה. השתלב טוב מפאפאלוקאס ופחות טוב מאוחיון. לגיטימי במכונה הצהובה. נתן מה שיכול מהספסל למרות החלודה שהצטברה.

שאינו יודע לשאול

כדורסלדיוויד בלו – נכון שהוא יכול לשנות מומנטום בזריקה מטורפת, להשחיל סל כשהכל עומד ומשותק וגם לקבור את היריבה ברצף קטלני, אבל בלו יכול היה להיות הרבה יותר. במשקל וגובה שלו, עם אתלטיות כזו ועם יד כזו, הוא צריך היה להיות שחקן התקפה קטלני בהרבה. בלו אמנם חדר לסל פה ושם, אבל הוא לא באמת יודע להוריד כדור לרצפה ולעבור שחקן. הוא לא לוקח מספיק על עצמו וצריך שיעבדו בשבילו. 9.3 נקודות בממוצע ל-24 דקות שהוא משחק זה בפירוש פחות מדי.

גיא פניני –  לאחר עונה שבה פחות או יותר היה האס של מכבי עם שלשות באחוזים טובים, לחימה בהגנה ובפירש, האקס פקטור של הצהובים פניני סבל מעונה חלשה ברמה האישית. הוא שיחק לא הרבה (12 וחצי דקות) ותרם מעט (3.4 נקודות, וקצת יותר מריבאונד ואסיסט). הוא לא הפסיק להתאמץ, לא קיטר בעיתונות או בטוויטר וימשיך לתת מה שהוא יכול.

ליאור אליהו – קלע פחות משנה שעברה במפעל 8.5 נקודות לעומת 10.9, באחוזים פחות טובים, לקח פחות ריבאונדים וגם בשאר המדדים נתן פחות. למרות שבחלק מהמשחקים היה מורגש ואפקטיבי ואף פתח בחמישיה רוב המשחקים, הרי משחקן עם תנועה לא פוסקת בהתקפה, יד מסיימת מוזרה אבל פוגעת – מותר לצפות ליותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן