Skip to content

היזהרו מנחשים ומקניידלך

בשל החום הצפוי בסוף השבוע, במשטרה מבקשים לתכנן היטב את הטיול בהתאם ליכולות, לתכנן את המסלול, להצטייד במים ובבגדים מתאימים ולהיזהר מהכשות באזורים המהווים בתי גידול לנחשים ועקרבים. במשרד הבריאות פרסמו המלצות לתזונה נבונה במהלך החג
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקראת החג השני ובשל החום הצפוי בסוף השבוע, במשטרה מבקשים לתכנן היטב את הטיול בהתאם ליכולות, לתכנן את המסלול, להצטייד במים ובבגדים מתאימים ולהיזהר מהכשות באזורים המהווים בתי גידול לנחשים ועקרבים. במשרד הבריאות פרסמו המלצות לתזונה נבונה במהלך החג

מאת עמית קרטס בנין

אלפי מטיילים צפויים לשהות בחיק הטבע בסוף שבוע ארוך של חג. במהלך החג חילצה משטרת ישראל עשרות אזרחים שנפגעו או התייבשו במהלך הטיול. בשל החום הצפוי במשטרה מבקשים לתכנן היטב את הטיול בהתאם ליכולות, לתכנן את המסלול, להצטייד במים ובבגדים מתאימים ולהיזהר מהכשות באזורים המהווים בתי גידול לנחשים ועקרבים.

מבלים בחיק הטבע בחג (צילום: ציפי מנשה)
משפחה בחיק הטבע בחג (צילום: ציפי מנשה)

בעונה זו של השנה הסיכון מנחשים גובר. זו גם עונת הרבייה שלהם וגם רמת הפעילות שלהם גבוהה יותר, עקב התחממות מזג האוויר. כשהטמפרטורה עולה, עולה גם רמת פעילותם. לכן, במהלך הטיול, אין להרים אבנים וסלעים ואין להיכנס ללא נעליים גבוהות למקומות מסתור שנחשים עלולים להיחבא בהם. כך גם לגבי עקרבים, שנוטים להסתתר מתחת לאבנים, בחולות, במחילות, ובסדקי סלעים.

מזג האוויר הצפוי לימים הקרובים הוא התחממות הדרגתית. מהשירות המטאורולוגי נמסר, כי היום והלילה יהיה מעונן חלקית, הטמפרטורות ללא שינוי ניכר ונמוכות מהרגיל בעונה, בעיקר בהרים. הים גבה גלים ומסוכן לרחצה. ביום שישי יהיה מעונן חלקית בעננות גבוהה עם עלייה בטמפרטורות ובשבת הטמפרטורות יעלו במידה ניכרת ויעשה חם מהרגיל. ביום ראשון צפוי שרב.

לקראת חג הפסח, פירסמה המחלקה לתזונה במשרד הבריאות המלצות לתזונה נבונה במהלך החג: ערכים קלוריים במזונות מקובלים בחג:

  • בעוגייה אחת של פסח ( קוקוס, בוטנים וכד') יש כ-100 קלוריות.
  • בכופתאה אחת ("קניידלך") יש כ-80 קלוריות.
  • במנת דג ("גפילטע פיש") יש כ-200 קלוריות.
  • במצה רגילה אחת יש כ- 160 קלוריות, והיא שווה ל-2 פרוסות לחם.

המלצות למזון ושתייה:

  • מומלץ לאכול מאכלים אפויים, צלויים או מבושלים ולהמעיט בצריכת המאכלים המטוגנים.
  • מומלץ להעדיף בשר "על האש" מסוג עוף או פרגית המכיל פחות שומן.
  • מומלץ להרבות בשתייה מרובה – לפחות שבע-שמונה כוסות מים או נוזלים דיאטטיים ביום.
  • הרבו להרבות באכילת ירקות ופירות: כ-5 סוגי ירק וכ-2-3 פירות ליום.
  • יש להעדיף צריכת שמנים המורידים את רמת הכולסטרול "הרע" כדוגמת שמן זית וקנולה.
  • יש להמעיט בצריכת כמות היין והאלכוהול ולהעדיף כוסות יין קטנות, בשילוב שתיית מים.
  • תפוח אדמה בגודל קטן עד בינוני שווה ערך באנרגיה לפרוסת לחם.  מומלץ להמעיט באכילת תפוחי אדמה רווי שומן (למשל צ'יפס). מומלץ להעדיף תפוח אדמה אפוי בתנור.

והכי חשוב, מומלץ לשלב פעילות גופנית קלה כמו הליכה ולנצל את ימי החג  לטיולים משפחתיים בחיק הטבע ולפעילויות ספורטיביות משותפות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן