Skip to content

בשורה לתושבי רמלה: אותר מקור הריח הרע

מה לא עשו תושבי רמלה כדי להיפטר מהענן הכימי שרובץ מעליהם כבר  שנים? השבוע התברר שמפעל הסמוך לשכונה הוא מקור הריח הרע. הבעלים הוזמנו לשימוע במשרד לאיכות הסביבה  מאת סיגלית כהן “אנחנו סובלים שנים מהריח שבא מכיוון המפעלים הסמוכים לשכונת קריית מנחם", אומר תושב השכונה, “פנינו לכל מי שרק אפשר כדי לפתור את הבעיה, אבל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מה לא עשו תושבי רמלה כדי להיפטר מהענן הכימי שרובץ מעליהם כבר  שנים? השבוע התברר שמפעל הסמוך לשכונה הוא מקור הריח הרע. הבעלים הוזמנו לשימוע במשרד לאיכות הסביבה 

מאת סיגלית כהן

“אנחנו סובלים שנים מהריח שבא מכיוון המפעלים הסמוכים לשכונת קריית מנחם", אומר תושב השכונה, “פנינו לכל מי שרק אפשר כדי לפתור את הבעיה, אבל לא קיבלנו תשובות. רק עכשיו, אחרי חמש שנים של מאבק, הם מצאו את המפעל. אני מקווה שעכשיו נוכל לנשום בצורה נורמלית".

"הענן הכימי שיש לנו בשכונה נוצר בעקבות שריפת חומרי פסולת בלילה מהמפעלים. אם קמים באמצע הלילה לשתות מים, פשוט אי אפשר לנשום", אמר עמי לוי, תושב העיר.

>>> בואו לדבר על זה בפייסבוק שלנו

תושבי השכונה שלחו מכתב לח"כ אמנון כהן, תושב רמלה, בבקשה שיעזור להם להילחם בזיהום האוויר. "מדובר במפגעים שונים אליהם אנו חשופים זה תקופה ממושכת – מטרדי ריחות כימיקלים, אבק, שריפת חומרי פלסטיק מאזור לוד, עשן וכל מיני חומרים הבאים מאזור התעשייה. למרבה הצער אנו סובלים מאוויר מזוהם הנובע מפליטת חומרים כימיקלים שמתפזרים לאזורנו ממספר מפעלים שנמצאים באזור התעשייה", כתבו.

"לא מדובר בחומרים מסוכנים"

בעקבות המכתב פנה כהן לשר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן, ובמשרדו החלו לבדוק את הנושא. השבוע קיבל כהן תשובה: "אותר מקור הריח. מנכ"ל המפעל זומן לשימוע במשרדנו והמפעל נמצא בימים אלה בסיומו של תהליך להתקנת מערכת למניעת מטרדי הריח. יש לציין, כי בבדיקה של נציגי המשרד נמצא, כי לא מדובר בחומרים מסוכנים".

 בנושא שריפות פסולת ציין השר ארדן, כי מקורה בשכונת דהמ"ש, השייכת למועצה האזורית עמק לוד. השר הדגיש במכתבו, כי האחריות לנושא איסוף הפסולת מצויה במשרד הפנים. עוד הוסיף השר: "לאחרונה עדכן אותנו מנכ"ל משרד הפנים, כי בימים אלה, עוסק משרדו בהעברת האחריות לטיפול המוניציפאלי בשכונת דהמ"ש לעיר לוד".

גם ראש עיריית רמלה, יואל לביא, פעל בעניין, פגש את התושבים והדגיש בפניהם את פעולות העירייה והמחלקה לאיכות הסביבה, לרבות אכיפה ופנייה למשרד הפנים ולמשרד להגנת הסביבה שיטפלו במטרדים הליך שנועד בין היתר, לאפשר איסוף מסודר של הפסולת.

3 Comments

  1. חיש גד
    7 בינואר 2012 @ 20:14

    האם אותר כבר מקור הריח הרע העולה מהאוטובוסים של חב' מהדרין?

  2. יפואית
    7 בינואר 2012 @ 11:39

    ומהו שם המפעל? למה שומרים אותו בסוד?????

    • חיש גד
      7 בינואר 2012 @ 20:42

      תושבי רמלה מתבקשים להמנע מלנשום עד שהמפעל המסריח יסגר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן