Skip to content

זכייניות הטלוויזיה הן הקובעות מדיניות

המדינה הציעה לזכייניות הטלוויזיה המסחרית לעבור לשיטת רשיונות, אבל מי זו המדינה שתחליט בשבילן?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המדינה הציעה לזכייניות הטלוויזיה המסחרית לעבור לשיטת רשיונות, אבל מי זו המדינה שתחליט בשבילן?

מתוך הנחה שערוץ 10 השרוי בחובות לא יבקש רשיון, החליטו הזכייניות רשת וקשת  לעשות שרירים ולהותיר את המדינה וחצי תאוותה בידה: הזכייניות החליטו לא להגיש בקשה לקבלת רשיונות שידור, שהיו מקנים להן הקלות רגולטוריות ונשימה ארוכה: רשיון לחמש עשרה שנה. לכאורה, החלטה פזיזה הכרוכה בוויתור על הטבות, אלא שלזכייניות שיקולים משלהן. אלא שבדקה התשעים הפתיע ערוץ 10, שעשה גם ב-1 בינואר עוד צעד משמעותי כשהחל לשדר את מהדורת החדשות שלו מירושלים על פי דרישת המדינה, ובמקביל הגיש בקשה לרישיון.

כידוע, אחת הרעות החולות של המשק התקשורתי היא הפעילות המונופוליסטית של בעלי ההון האמורים להתחרות ביניהם.

החלטה פה אחד אחד  להחרים הצעה ממשלתית, כמוה כיריקה בפרצופו של המחוקק ויש בה סממנים של תיאום עמדות בין מי שאמורים להתחרות ביניהם.

הדחייה תאפשר לזכייניות להפעיל לוביסטים שיפעילו לחצים, מה שמעודד את תקוות הזכייניות כי הרפורמה הקוראת ליתר תחרות בענף התקשורת תתאייד וחששותיהן מפני ירידות בהכנסות מענף הפרסום וירידת רייטינג יתפוגגו כלא היו.

השוק הישראלי לא אוהב תחרות והטייקונים כבר הוכיחו לנו יותר מפעם אחת כיצד הם משמרים את ריבונותם ומונעים מכל גוף זר להפריע את מנוחתם. זאת ועוד, ידוע שזכייניות השידורים המסחריים מנהלות בינן לבין עצמן מגעים סביב הצעות מיזוג מסוגים שונים, כמו למשל יצירת תשתית של רשת וקשת שתשתלט על המותג המצליח 'חדשות 2', או הצעות אחרות המדברות על מיזוג רשת וערוץ 10.

אלא שב-1 בינואר, רגע לפני שסוגרים את הדלת, הפתיע, כאמור, ערוץ 10.
מהפך בדרך לאישור דחיית חובות הערוץ? או שמא משהו שאנחנו לא יודעים עדיין, על מיזוג אפשרי שדווקא יקטין התחרות-

ומיהו אותו מחוקק שיעצור בדרכן של הזכייניות?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן