Skip to content

איתן כבל במתקפה חזיתית: "עופר עיני בגד בשליחות שלו"

מערכת הבחירות לראשות ההסתדרות נפתחת בהשמצות הדדיות. כבל: "עיני הונה את העובדים וזנח את מי שבחרו בו לטובת בעלי ההון, המעסיקים והאוצר". מטה עופר עיני בתגובה: "מוטב כי כבל יפנים, כי תפקיד יו"ר ההסתדרות אינו סידור עבודה פוליטי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מערכת הבחירות לראשות ההסתדרות נפתחת בהשמצות הדדיות. כבל: "עיני הונה את העובדים וזנח את מי שבחרו בו לטובת בעלי ההון, המעסיקים והאוצר".  מטה עופר עיני בתגובה: "מוטב כי כבל יפנים, כי תפקיד יו"ר ההסתדרות אינו סידור עבודה פוליטי"

מאת צבי זינגר

 "בעוד עשרים שנים לא תהיה יותר עבודה מאורגנת בישראל. העובדים במדינת ישראל יועסקו כעובדי קבלן, בחוזים אישיים כפרילנס או בכל מיני שיטות אחרות. עופר עיני עלול להיות הקברן של העבודה המאורגנת, אם לא יהיה שינוי עמוק בהסתדרות".

ח"כ איתן כבל: ההסתדרות, חצר ביזנטית (צילום - אתר מפלגת העבודה)
ח"כ איתן כבל: ההסתדרות, חצר ביזנטית (צילום - אתר מפלגת העבודה)

כך האשים הבוקר ח"כ איתן כבל, במסיבת עיתונאים בת"א, שבה השיק את מערכת הבחירות שלו על ראשות ההסתדרות. ח"כ כבל הציג במסיבת העיתונאים את החזית שתרכיב את רשימת "הבית החברתי" בראשותו. הרשימה תכלול את סיעות קדימה, חד"ש, מרצ, עוצמה – סיעתו של עמיר פרץ ואופק – סיעת פורשי הליכוד. בנוסף, הציג כבל את תמר זנדברג, שתתמודד מטעם סיעת הבית החברתי לתפקיד יו"ר נעמ"ת.

"המגשר הלאומי התגלה כמשת"פ"

כבל תקף אישית את יו"ר ההסתדרות עופר עיני – ובחריפות חסרת תקדים. "הוא האחראי הישיר לכך שהגוף הכול כך חשוב הזה (ההסתדרות – צ.ז.) הפך לכלי ריק מתוכן", האשים כבל. "ה'מגשר הלאומי' התגלה כלא יותר ממשת"פ שברגעי האמת הפנה גב לציבור העובדים. עיני בגד בשליחות שלו. הוא הונה את העובדים וזנח את מי שבחרו בו לטובת בעלי ההון, המעסיקים והאוצר. בשבע השנים הרעות של עיני יותר עובדים הפכו עניים. יותר עובדים ויתרו על שירותים בסיסיים, ויותר עובדות ויתרו על מקום העבודה, כי לא השתלם להן לעבוד. בשנים הללו ההפרטה העמיקה וההסתדרות הפכה לגוף מנוון וזקן שלא מסוגל לאתגר את השיטה.

"דירה בצפון ת"א על חשבון העובדים"

"אני מודה", אמר כבל, "איני חש בנוח כשאני רואה כיצד מינה עיני מקורבים והפך את ההסתדרות לחצר ביזנטית. אני לא חש בנוח כשאני מגלה דרך התקשורת שהוא מינה את בת זוגו ליושבת ראש של רשת החינוך של ההסתדרות ואת אחיו ליו"ר סיעה, שמקבל עשרות אלפי שקלים על חשבון העובד. אני ודאי לא חש בנוח נוכח העובדה שהוא גר בדירה יוקרתית בצפון תל אביב על חשבון העובדים, בשעה שהוא מספר שהוא גר בבאר שבע. אני אמכור את הדירה הזאת ביום בו אבחר. אבל כל אלו מתגמדים מול החטא הגדול שלו – שיתוף הפעולה עם חיסול העבודה המאורגנת. זהו חטא שאת המחיר עליו משלם כל עובד במדינת ישראל וישלמו ביתר שאת ילדינו, שייצאו לשוק עבודה מעוות שנשאר שנות אור מאחור אל מול העולם הכלכלי שהתפתח במהירות מסחררת".

כבל הבטיח: "אני אהיה המצפן שיחזיר את ההסתדרות אל דרך הישר. אחזיר את הכבוד להסתדרות אני בטוח בכך כפי שלא הייתי בטוח בדבר מימי".

ממטה הבחירות של עופר עיני נמסר בתגובה: "ההסתדרות היא היום הארגון החברתי החזק ביותר במדינת ישראל, ומאות אלפי עובדים מאוגדים חדשים, שהצטרפו להסתדרות מאז שנכנס עופר עיני לתפקידו כיו"ר ההסתדרות, רק מוכיחים זאת. ההסתדרות היא האחראית למהפך במעמדם של מאות אלפי עובדים, ולא בכדי היא הפכה לארגון המוערך והמשפיע במדינה.

"מוזר לגלות שדווקא אדם שניסיונו היחיד ביחסי עבודה הוא בביטול הסכם קיבוצי לעובדי מפלגת העבודה בזמן כהונתו כמזכ"ל המפלגה, ובמשך כל שנותיו כחבר כנסת לא יזם ולו חוק אחד למען ציבור העובדים, לא עמד בראש מאבק כלשהו למען ציבור העובדים – מעז להטיף, לקלל, להשמיץ ולגדף. אין ספק, כי מתנגדי ההסתדרות ואלו המנסים לבטל הסכמים קיבוציים במקומות העבודה ולהחליש את העבודה המאורגנת, יראו באיתן כבל את מועמדם ושותפם הטבעי. מוטב כי כבל יפנים, כי תפקיד יו"ר ההסתדרות אינו סידור עבודה פוליטי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן