Skip to content

כנס נשים יזמיות באוניברסיטת תל-אביב

תוכנית MISS לפיתוח והעצמה של יזמות תשמש לחניכה של יזמיות בתחילת דרכן וליצירת "גרעין מנטורים" שיוכל להוות מורה דרך וללוות נשים תוך כדי התקדמות. מאת רפי מיכאלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תוכנית MISS לפיתוח והעצמה של יזמות תשמש לחניכה של יזמיות בתחילת דרכן וליצירת "גרעין מנטורים" שיוכל להוות מורה דרך וללוות נשים תוך כדי התקדמות בתעשיות השונות

מאת רפי מיכאלי

הלובי של אולם רוזנבלט שבפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב התמלא בנשים ביום חמישי לפני מספר שבועות, בכנס ההשקה של תוכנית MISS לפיתוח והעצמה של יזמות נשית.

כנס ההשקה של תוכנית MISS (צילם: רפי מיכאלי)

את התוכנית פיתח מרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב, במטרה לעודד יזמות נשית במגזר העסקי. התוכנית תשמש לחניכה של נשים יזמיות בתחילת דרכן וליצירת "גרעין מנטורים" שיוכל להוות מורה דרך וללוות נשים תוך כדי התקדמותן במעלה מדרג התפקידים בתעשיות השונות.

נטע קורין - "בייקרי 29" - צילם: רפי מיכאלי

במפגש השתתפו נשים רבות מתחומי עשייה שונים בתעשיה הישראלית. הן שמעו הרצאות מפי שלוש נשים יזמיות, שהרצו על דרכן במעלה עולם היזמות, כל אחת מנקודת מבטה המיוחדת.

ראשונה לספר את סיפור חייה היתה נטע קורין, המקימה והבעלים של "בייקרי 29" בתל אביב. סיפורה היה מסע של גילוי עצמי ועל מציאת האושר מחיים יומיומיים של שעות עבודה ארוכות ובסביבה גברית. לפני שהקימה את ה"בייקרי" עבדה קורין שנים רבות בבנקי השקעות וקרנות גידור בלונדון וניו-יורק. היא הרווחה את המיליון הראשון שלה כבר בגיל 25, אך לא מצאה את הדרך שלה אל האושר המיוחל. בעקבות שורה של שינויים מקצועיים ופרסונליים בחייה היא החליטה לעלות לארץ וחיפשה עיסוק שיהיה בשבילה את מקור האושר. לאחר התלבטויות החליטה להקים את "בייקרי 29" – בית קפה ומסעדה שפועל במודל של תרומה לקהילה, כאשר כל הרווחים המופקים נתרמים לטובת מלגות אימפקט לחיילים משוחריים.

אלה אלקלעי - IBI - צילם: רפי מיכאלי

מרצה נוספת היתה אלה אלקלעי – סמנכ"לית בבית ההשקעות IBI – שהרצתה על עיוותים בתפישת המציאות של החברה בהקשר של נשים, של יזמות ושל היכולות הנשיות לפעול בעולם העסקי.

המרצה האחרונה היתה יעל קרוב, מייסדת ומנכ"לית הסטארט-אפ "ג'ינג'ר סופטוור", המפתחת בינה מלאכותית למחשבים.

חברת ג'ינג'ר סופטוור פיתחה תוכנה לתיקון שגיאות המבוססת על מודלים סטטיסטיים שלומדים משפטים תקניים שנצפו בעבר, ועל ידי כך יודעת להציע את המשפט המתוקן הנכון.

 נקודת המבט של קרוב היתה של "שאפתנות אינקרמנטלית". כלומר, כל פעם שהצליחה בתפקידה וטיפסה גבוה יותר בסולם ההצלחה והדרגות, המוטיבציה שלה וההבנה בערך עצמה וביכולותיה גם התעצמו. קרוב גם דיברה על היכולת לנהל סטארט-אפ מצליח תוך כדי חיי אמהות וזוגיות מפותחים ואיך לשלב בין השניים.

יעל קרוב – "ג'ינג'ר סופטוור" – צילם: רפי מיכאלי

נשים המעוניינות להשתלב בתוכנית יכולות לפנות למרכז היזמות של אוניברסיטת ת"א.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן