Skip to content

נתניהו נפגש עם משלחת פלסטינית בדרג נמוך. פיאד ביטל השתתפות ברגע האחרון

בהודעה משותפת לאחר הפגישה נאמר: "ישראל והרשות הפלסטינית מחויבות להשגת שלום. שני הצדדים מקווים שחלופת המכתבים הזאת תעזור למצוא את הדרך לקדם את השלום". חרף ההודעה המשותפת ברור לאחר הפגישה, כי הסיכוי למו"מ של ממש בין שני הצדדים שואף לאפס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהודעה משותפת לאחר הפגישה נאמר: "ישראל והרשות הפלסטינית מחויבות להשגת שלום. שני הצדדים מקווים שחלופת המכתבים הזאת תעזור למצוא את הדרך לקדם את השלום". חרף ההודעה המשותפת ברור לאחר הפגישה, כי הסיכוי למו"מ של ממש בין שני הצדדים שואף לאפס

מאת צבי זינגר

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושליחו האישי עו"ד יצחק מולכו נועדו הערב במעון הרשמי של ראש הממשלה בירושלים עם סאיב עריקאת ומאג'ד פארג', ראש מנגנון המודיעין הכללי של הרשות הפלסטינית. ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, ביטל ברגע האחרון את השתתפותו בפגישה, למרות שהיה אמור לעמוד בראש המשלחת הפלסטינית.

פגישת נתניהו עריקאת (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
פגישת נתניהו ועריקאת. פיאד לא הגיע (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

המשלחת הפלסטינית מסרה לראש הממשלה את איגרתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. באיגרת מנה ראש הרשות הפלסטינית את נקודות המחלוקת, שהפלסטינים רואים בהן תנאים לחידוש המשא ומתן: גבולות 1967 כבסיס לניהול המו"מ על הסדר הקבע והקפאת הבנייה בהתנחלויות.

בסיום הפגישה נוסחה הודעה משותפת, שבה נאמר, כי  "ישראל והרשות הפלסטינית מחויבות להשגת שלום". עוד נמסר בתום הפגישה, כי בתוך שבועיים יועבר מכתב תשובה מראש הממשלה בנימין נתניהו לאבו מאזן. "שני הצדדים מקווים שחלופת המכתבים הזאת תעזור למצוא את הדרך לקדם את השלום", נאמר בהודעת הסיכום המשותפת.

בתשובתו לאבו מאזן צפוי ראש הממשלה להדגיש, כי יש לחדש את המו"מ בין ישראל לפלסטינים וכי המו"מ חייב להיות ישיר ובלי תנאים. יתכן שראש הממשלה יכנס, לפני שיגור תשובתו לאבו מאזן, התייעצות שרים מצומצמת – וידון אתם על איגרתו של אבו מאזן. אולם חרף ההודעה המשותפת ברור לאחר הפגישה, כי הסיכוי למו"מ של ממש בין שני הצדדים שואף לאפס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן