Skip to content

נמשכים המיזוגים בענף הנסיעות

חברת התיירות קשרי תעופה וחברת נויה תיירות חתמו על הסכם להקמת חברה משותפת וחברות התיירות האינטרנטיות הדקה ה-90 וגוליבר נמצאות בדרך למיזוג. האם הריכוזיות במשרדי הנסיעות תמשיך ותתרחב בשנת 2012 ותגרור גם עליית מחירים לצרכן הסופי?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

חברת התיירות קשרי תעופה וחברת נויה תיירות חתמו על הסכם להקמת חברה משותפת וחברות התיירות האינטרנטיות הדקה ה-90 וגוליבר נמצאות בדרך למיזוג. האם הריכוזיות במשרדי הנסיעות תמשיך ותתרחב בשנת 2012 ותגרור גם עליית מחירים לצרכן הסופי? ארוע נקודתי או מגמה?

מאת עירית רוזנבלום

חברת התיירות קשרי תעופה וחברת נויה תיירות הקימו חברה משותפת בשם נויה הולידייז ואילו חברות התיירות האינטרנטיות הדקה ה-90 וגוליבר נמצאות בדרך למיזוג. השאלה היא האם ההתמרכזות בשוק משרדי הנסיעות תמשיך ותתרחב בשנת 2012 והאם צמצום התחרות לא יגרום לעליית מחירים.
מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, אומר בתגובה כי "המגמה של מיזוגים כבר די מיצתה את עצמה ונמצאת מעבר לשיאה". לדברי סוכן נסיעות בכיר, המהלך של הדקה ה-90 וגוליבר הוא ארוע נקודתי ולא תופעה ואחרים סבורים שגם לא ייצא לפועל בסופו של דבר.
בענף הנסיעות מציינים שמדובר בענף תחרותי מאד ובניגוד למפעילים הסלולריים ולרשתות המזון, שמרוכזים בארבע רשתות גדולות כל אחד, בתחום הנסיעות יש יותר מ-450 סוכנויות נסיעות. זאת לצד מכירה ישירה של חברות תעופה. "מסיבה זו, המיזוג של הדקה ה-90 וגוליבר לא צפוי להשפיע מהותית על השוק", אומר מקורב לנושא, "בנוסף לכך, אלו חברות עם מחזורים קטנים יחסית. המחזור הכספי של שתי החברות יחד הוא בערך חמישית ממחזור קבוצת איסתא או קבוצת דיזנהויז, כך שההשפעה לדעתנו לא תורגש".

בתגובה שפרסמה הדקה ה-90 נמסר כי "מדובר במהלך שישפיע על כוחות השוק בענף התיירות והשלמת המיזוג הופכת את החברה לשחקנית המובילה בשיווק תיירות באופן ישיר. כמו כן, המהלך יפתח בפני הצרכן הישראלי תנאים חדשים לרכישת מוצרי תיירות בארץ ובחו"ל, ובדומה להתנהגות הצרכנית בארה"ב ומדינות באירופה, יגדיל את אחוז הרכישות באון ליין מסך הרכישות בענף התיירות."

 

כפר הנופש ריינברג של לנדל באוסטריה. הצילום באדיבות נויה תיירות

נועם הראל, מנהל השיווק של נויה תיירות, מציין שהחיבור בין החוזים הישירים והבלעדיים שמחזיקה נויה בשילוב עם היתרון התעופתי של קשרי תעופה, טומן בחובו פוטנציאל להוזלת מחירים ללקוח. אולם לדבריו, "מוקדם עדיין לתת דוגמאות קונקרטיות, שכן שיתוף הפעולה בתחילתו", אמר.

החברה החדשה שמקימות קשרי תעופה ונויה תיירות תיקרא נויה הולידייז והיא צפויה להתמחות בחופשות משפחתיות,רומנטיות ויעדים טרופיים. נויה תיירות בבעלות דב קלמן, מייצגת בבלעדיות את רשת Landal Greenparks עם 70 כפרי נופש בהולנד, אוסטריה, גרמניה ועוד.

 

במקביל ליעדים האירופאיים, מציעה נויה חופשות רומנטיות ומשפחתיות ליעדים טרופיים.
העסקה תהפוך את נויה הולידייז לחלק מקבוצת קשרי תעופה, אשר כוללת גם את "דרך החופש" המתמחה בטיולים מאורגנים, "סנורמה" המייצגת בישראל את חברת הקרוזים רויאל קריביאן וחברות שייט נוספות, חברת השכרת הרכב אוטו טורופ, חברת תור-לינק, חברת דיסקבר אמריקה ועוד.
חברת קשרי תעופה נמצאת בבעלותו של רמי שביט, הבעלים של המשביר לצרכן, מועדון 365, ניו פארם ואופיס דיפו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן