Skip to content

יאיר לפיד חשף את משנתו הפוליטית בפני סטודנטים בשער הנגב

סוף סוף שמע מישהו את משנתו של הפוליטיקאי יאיר לפיד, במכללת ספיר. ש"ס עם אחד-עשר מנדטים מסובבת את המדינה על האצבע הקטנה... אני לא רוצה להפריד את הדת מהמדינה, אלא את הדת מהפוליטיקה" אמר. פוליטיקה היא הקריירה השנייה שלי, ולא תהיה שלישית, הבהיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוף סוף שמע מישהו את משנתו של הפוליטיקאי יאיר לפיד, במכללת ספיר. ש"ס עם אחד-עשר מנדטים מסובבת את המדינה על האצבע הקטנה… אני לא רוצה להפריד את הדת מהמדינה, אלא את הדת מהפוליטיקה" אמר. פוליטיקה היא הקריירה השנייה שלי, ולא תהיה שלישית, הבהיר

ניצן קידר

קולות של אג'נדה: אחרי ההכרזה על ריצה בבחירות הבאות, ובחירת השם, נפגש היום יאיר לפיד עם מאות סטודנטים במכללת ספיר שבשער הנגב, ושטח את משנתו בסוגיות שונו.

"אין פתרון אחר חוץ משני מדינות לשני עמים, אני לא רוצה לחיות במדינה דו לאומית. לדעתי בטווח הארוך הפיתרון נמצא בתהליך שלום מול הרשות הפלשתינית אך ללא משא ומתן עם ארגון חמאס שמוגדר כארגון טרור אנטישמי", אמר לפיד לסטודנטים, בהתייחסו בנושא המדיני.

הוא מתח ביקורת על המפלגות החרדיות וטען כי "ש"ס עם אחד-עשר מנדטים מסובבת את המדינה על האצבע הקטנה". אבל מנגד, היה חשוב לו להדגיש: "אני איני אנטי חרדי". "אנשים מסתכלים עלי ונזכרים בשם המשפחה. אני לא רוצה להפריד את הדת מהמדינה, אלא את הדת מהפוליטיקה", הבהיר לפיד.

הוא טען כי קיימת שחיתות מוסדית ובממשלה יש תקנים לשרים שאינם נדרשים, וניתנו על חשבון הציבור והביא כדוגמא את השרים משה יעלון ויוסי פלד. "פלד ויעלון הם שרים ללא תיק – זו הונאה. התפקידים של השניים אבסורדים. באמת צריך שר לעניינים אסטרטגיים? הרי כל הדברים האסטרטגים מטופלים במשרד הביטחון. ישנו קו דק בין העובדה שיש שר ללא תיק לבין נהג מונית שאומר עם מונה או בלי מונה. אם הממשלה לא נזהרת בשחיתות כמו בעניין השרים בלי תיק למה שהאזרחים השפוטים יזהרו?", שאל לפיד את הסטודנטים.

כשנשאל מה יעשה אם ייכשל בריצה לכנסת, אמר לפיד כי הוא מתכוון להישאר שנים רבות במערכת הפוליטית. "פוליטיקה היא הקריירה השנייה שלי. לא תהיה שלישית", הוסיף.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן