Skip to content

תלונה במשטרה נגד אור הלר וערוץ 10

ארגון לדעת הגיש למשטרת ירושלים תלונה נגד כתב ערוץ 10, אור הלר, בחשד להאזנת סתר ופרסום הקלטה לא חוקית לכאורה. זאת, בעקבות שימוש שעשה הלר, על פי החשד, בהקלטת שיחה אישית בין מרואיינת שלו, חגית ריין לבין סא"ל שלום אייזנר מאת אורה עריף כץ הלר ריאיין את ריין, ששכלה את בנה במלחמת לבנון השניה, בעקבות מידע […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון לדעת הגיש למשטרת ירושלים תלונה נגד כתב ערוץ 10, אור הלר, בחשד להאזנת סתר ופרסום הקלטה לא חוקית לכאורה. זאת, בעקבות שימוש שעשה הלר, על פי החשד, בהקלטת שיחה אישית בין מרואיינת שלו, חגית ריין לבין סא"ל שלום אייזנר

מאת אורה עריף כץ

הלר ריאיין את ריין, ששכלה את בנה במלחמת לבנון השניה, בעקבות מידע ולפיו סא"ל אייזנר פינה את גופת בנה משדה הקרב. זאת, על רקע הסצנה המצולמת שבה נראה אייזנר מכה מפגין דני  ומפילו ארצה. 
באגודת לדעת טוענים כי מהמידע שהגיע אליה, ניגשה חגית ריין בתום הראיון  למטבח ביתה, ובעוד צוות ערוץ 10 נמצא בסלון, התקשרה לאייזנר. ריין לא ידעה שמיקרופון הדש שלבגדהּ דולק וכי צוות הצילום מצותת ומקליט את השיחה. "אם אכן כך הדברים, קיים חשד לפיו עבר צוות הצילום על הוראות סעיף 2 לחוק האזנת סתר" נמסר מהאגודה.

דבריו של אייזנר שודרו אמש, ככל הנראה ללא קבלת הסכמה מצד המשוחחים, מה גם שב'לדעת' טוענים כי ריין אמרה להלר לאחר השיחה כי מדובר בשיחה פרטית.

בעקבות הדברים הגיש מ"מ מנכ"ל "לדעת", זיו מאור, תלונה במשטרת ירושלים, נוסף על כך נעשתה פנייה ליועמ"ש בבקשה שיפתח בחקירה פלילית נגד הלר והערוץ, וכן להנהלת הרשות השנייה בבקשה לבחון אם במערכת ערוץ 10 עשו מה שנחוץ כדי לוודא את חוקיות ההקלטה.  מאור אמר כי הגם שלהלר עומדת חזקת החפות עד לתום החקירה, נראה כי על פניו , עבר עבירה אתית חמורה המטילה צל כבד על אמינותו, "להבנתנו המעשה הנכון הוא השעייתו משידור לפחות עד לתום הבדיקה לאשורה". 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן