Skip to content

נתניהו: "מי שמבטלים את האיום האיראני כגחמה או כהגזמה לא למדו דבר מהשואה"

בעצרת הפתיחה של יום השואה, ביד ושם, אמר ראש הממשלה: "האמת היא שאיראן חמושה בנשק גרעיני היא איום קיומי על מדינת ישראל והאמת היא שחובה למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני". נשיא המדינה הזהיר גם הוא מפני האיום האיראני: "בעבר היינו סימן שאלה. היום אנו מדינה איתנה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעצרת הפתיחה של יום השואה, ביד ושם, אמר ראש הממשלה: "האמת היא שאיראן חמושה בנשק גרעיני היא איום קיומי על מדינת ישראל והאמת היא שחובה למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני". נשיא המדינה הזהיר גם הוא מפני האיום האיראני: "בעבר היינו סימן שאלה. היום אנו מדינה איתנה"

מאת צבי זינגר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שב והעלה הערב, בנאומו בעצרת הפתיחה של יום השואה, בכיכר גטו ורשה ב"יד ושם", את נושא האיום האיראני במרכז דבריו. אלא שהפעם, בניגוד לפעמים קודמות, גם תקף ישירות את אלה שמבטלים את האיום האיראני ואמר כי הם לא למדו את לקחי השואה.

"כיום קורא ופועל המשטר האיראני בגלוי ובנחרצות להשמדתנו, והוא פועל בקדחתנות לפתח נשק גרעיני כדי להשיג מטרה זו", אמר נתניהו. "אני מאמין בעם ישראל. אני מאמין בכוחנו להגן על עצמנו מול מבקשי נפשנו. אנשים שמבטלים את האיום האיראני כגחמה או כהגזמה לא למדו דבר מהשואה.להירתע מלומר את האמת – שהיום כמו אז ישנם אלה שרוצים להשמיד מיליוני יהודים – זה זלזול בשואה, זה עלבון לקורבנותיה, וזו התעלמות מלקחיה.

"לפני שבעים שנה לא הייתה לעם היהודי לא היכולת המדינית להזעיק את האומות ולא היכולת הצבאית להגן על עצמו. אבל היום ברוך השם המציאות שונה. היום יש לנו מדינה, היום יש לנו צבא. יש לנו היכולת, החובה והנחישות, להגן על עצמנו", אמר ראש הממשלה. "האמת היא שאיראן חמושה בנשק גרעיני היא איום קיומי על מדינת ישראל. האמת היא שאיראן גרעינית מהווה איום מיידי גם על מדינות אחרות באזור, ואיום חמור על השלום העולמי. והאמת היא שחובה למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. זוהי חובתו של העולם, אבל מעל לכל זוהי חובתנו. לעולם לא נטמון את ראשנו בחול. עם ישראל חי. ונצח ישראל לא ישקר!"

גם נשיא המדינה, שמעון פרס, הזהיר מפני האיום הגרעיני האיראני. "בעבר", אמר פרס, "היינו סימן שאלה. היום אנו מדינה איתנה. לאנושות היום אין ברירה, עליה להפיק את לקחי השואה ולעמוד מול איומים קיומיים, בטרם יאחרו את המועד. איראן עומדת במרכז האיום הזה. היא מרכז הטרור. היא מהווה איום על שלום העולם. אין מקום להמעיט ביכולותיה הגלויות והגנוזות של ישראל להתמודד עם איום זה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן