Skip to content

נכנעו ללחץ: החונטה הצבאית בגיניאה-ביסאו תעביר את השלטון למועצה אזרחית זמנית

לאחר שהושעתה מהארגון לאחדות אפריקה בעקבות ההפיכה הצבאית שהתחוללה בשבוע שעבר, מנסה המדינה המערב אפריקנית ההפכפכה ללקק את הפצעים מאת גרשון גירון הכת הצבאית שתפסה את השלטון בגיניאה-ביסאו נכנעה ללחצים הבינלאומיים שהופעלו עליה הודיעה אתמול על הקמת מועצה שתסדיר את המעבר לשלטון אזרחי.  הקולונל דאבה נא ואלנה, דובר מטעם הצבא, הודיע כי שני תריסרי מפלגות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר שהושעתה מהארגון לאחדות אפריקה בעקבות ההפיכה הצבאית שהתחוללה בשבוע שעבר, מנסה המדינה המערב אפריקנית ההפכפכה ללקק את הפצעים

מאת גרשון גירון

נכנעים ללחץ בינלאומי
נכנעים ללחץ בינלאומי. צבא גיניאה-ביסאו

הכת הצבאית שתפסה את השלטון בגיניאה-ביסאו נכנעה ללחצים הבינלאומיים שהופעלו עליה הודיעה אתמול על הקמת מועצה שתסדיר את המעבר לשלטון אזרחי.  הקולונל דאבה נא ואלנה, דובר מטעם הצבא, הודיע כי שני תריסרי מפלגות חתמו על הסכם להקמת מועצת מעבר לאומית. המועצה תמשול במדינה במשך שנתיים שבסופן ייבחרו נשיא ופרלמנט חדשים.

הצבא ימשיך לשלוט בתקופת הביניים, ואתמול הוא התחייב להעביר את השלטון לאזרחים משעה שמוסדות אלה יוסדרו.

קציני צבא תפסו את השלטון מידי הנשיא הזמני ריימונדו פריירה וראש הממשלה קרלוס גומז ביום חמישי, ועצרו את השניים "מטעמי ביטחון".

ההפיכה, שהתחוללה ערב הסיבוב השני בבחירות לנשיאות גיניאה-ביסאו, עוררה גינויים בינלאומיים מכל עבר. הארגון לאחדות אפריקה דרש ממנהיגי המשטר החדש להשיב את המדינה מייד לשלטון אזרחי, וכמוהו עשו גם מעצמות המערב והקהילייה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה.

הארגון לאחדות אפריקה, שהשעה את חברות המדינה בו "עד להשבת סדר חוקתי" טרם הגיב להודעת הצבא, ואילו הקהילייה הכלכלית הודיעה על מדינות "אפס סובלנות לתפישת שלטון באמצעים לא חוקתיים".

דובר הצבא הודיע שפריירה וגומז ישוחררו "כאשר יהיו לנו ממשלה ומשרד פנים המסוגלים לספק ביטחון לכל האזרחים".

בעקבות ההפיכה הודיע הצבא שהיא היתה תגובה ל"עסקה סודית" בין הממשלה לאנגולה שתאפשר לחיילי אנגולה המוצבים בגיניאה-ביסאו לתקוף את צבאה. אנגולה הודיעה שהיא מחזיקה מעט חיילים בשטח שכנתה כדי לסייע בשיקום צבאה, אך תוציא אותם ממנה באופן חד צדדי. החונטה טוענת בתוקף שהארגון לאחדות אפריקה, שאנגולה היא נשיאתו הנוכחית, תומך בהתערבות חיילי אנגולה במדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן