Skip to content

ראש ממשלת ליטא לשר לנדאו: "אתם מקור השראה עבורנו"

השר עוזי לנדאו, יצא לאירופה כראש משלחת ישראל, למצעד החיים המתקיים בפונאר זו השנה הרביעית. לנדאו ניצל את הביקור לקיום פגישות מדיניות בליטא ובלטביה, המתעניינת ביבוא גז טבעי מישראל, כדי להפחית את תלותה ברוסיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השר עוזי לנדאו, יצא לאירופה כראש משלחת ישראל, למצעד החיים המתקיים בפונאר זו השנה הרביעית. לנדאו ניצל את הביקור לקיום פגישות מדיניות בליטא ובלטביה, המתעניינת ביבוא גז טבעי מישראל, כדי להפחית את תלותה ברוסיה

מאת צבי זינגר

גילויי ידידות חמים כלפי ישראל, הפגין אמש ראש ממשלת ליטא, אנדריוס קוביליוס, בפגישה שקיים עם שר האנרגיה והמים של ישראל, ד"ר עוזי לנדאו. לנדאו, שיצא למסע כראש משלחת ישראל, למצעד החיים המתקיים בפונאר זו השנה הרביעית, קיים גם פגישות מדיניות בליטא ובלטביה.

השר לנדאו וראש ממשלת ליטא (צילום: באדיבות שגרירות ישראל בוילנה)
השר לנדאו וראש ממשלת ליטא (צילום: באדיבות שגרירות ישראל בוילנה)

אמש נפגש עם ראש ממשלת ליטא, אנדריוס קוביליוס. ראש הממשלה הליטאי הביע את הערכתו העמוקה למדינת ישראל: ״ההישגים אליהם הגעתם, חרף האויבים המקיפים אתכם, מעוררים תקווה במדינה כשלנו, החוגגת עשרים שנות עצמאות", אמר קוביליוס. "אתם עבורנו מקור השראה״. ראש ממשלת ליטא הביע את תמיכתה המוחלטת של מדינתו בישראל, ואת תחושת המחויבות לסייע לה ככל הניתן בחזית הדיפלומטית הבינלאומית. "כמדינה קטנה אנו חשים הזדהות גדולה עם ישראל. לעתים אני תוהה כיצד מדינות אחרות במערב אירופה אינן מצליחות להבין את מצבה של מדינתכם״.

השר לנדאו הודה לראש הממשלה על ההחלטה שקבלה ממשלת ליטא ב- 4.4.12, להקים קרן פיצויים שמטרתה השבת הרכוש הציבורי שנגזל מהיהודים. השר ציין כי מצעד החיים לפונאר, המתקיים זו השנה הרביעית, הוא נדבך חשוב בתהליך הנחלת זיכרון השואה והפנמת לקחיה. זאת, בנוסף לצעדים נוספים שנוקטת ממשלת ליטא, ביניהם מיפוי אתרי השמדה והצבת אנדרטאות, ושליחת מורים וסטודנטים ללימוד חלקם של משתפי פעולה ליטאים בהשמדת כ-95 אחוזים מקהילת ליטא. לנדאו אמר כי ״ההיסטוריה מלמדת שיחסן של מדינות ליהודים הגרים בתוכן הוא נייר לקמוס להערכת החופש והשוויון להם זוכים כלל אזרחיה״.

במהלך הפגישה, בה השתתף גם שר האנרגיה הליטאי, ארווידאס סקמוקס, הועלו נושאים שונים לשיתוף פעולה בין המדינות בתחום האנרגיה: חילופי ידע בהקמת מתקנים לגז טבעי נוזלי (LNG), פיתוח רשתות חכמות – סמארט גריד (Smart Grid), ניהול חסכני של משק החשמל ועוד.

קודם לכן ביקר השר לנדאו בלטביה. בין השאר נפגש עם שר הכלכלה הלטבי, דניאלס פאבלוטס שגילה התעניינות בייבוא גז טבעי נוזלי מישראל, במטרה לפתח יותר אנרגיה מבוססת גז ולהמעיט את התלות בספק אחד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן