Skip to content

מפיק האירוע בהר הרצל נעצר בחשד מעורבות באסון. הטקס יתקיים כפי שתוכנן

בית המשפט דן הבוקר בבקשת המשטרה להאריך את מעצר החשודים באחריות לאסון. החשוד הנוסף הוא מפיק האירוע, מאיר סלע. לגביו נמצא שיש חשד ממשי להתרשלות "בכל רמות התכנון". לגבי חלקם, קיים חשד לעבירות נוספות של זיוף וקבלת דבר במרמה . ממשרד ההסברה נמסר כי הטקס יתקיים למרות הכול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט דן הבוקר בבקשת המשטרה להאריך את מעצר החשודים באחריות לאסון. החשוד הנוסף הוא מפיק האירוע, מאיר סלע. לגביו נמצא שיש חשד ממשי להתרשלות "בכל רמות התכנון". לגבי חלקם, קיים חשד לעבירות נוספות של  זיוף וקבלת דבר במרמה . ממשרד ההסברה נמסר כי הטקס יתקיים למרות הכול

מאת אליק מאור ואבירם זינו

בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור המדינה באופן חלקי והאריך הבוקר (ו) בשלושה ימים את מעצרם של שלושת החשודים, אורן ושבסקי, אלעד לביא ויצחק טוקר. השלושה האחראים על הפקת טקס הדלקת המשואות ביום העצמאות, והם חשודים בגרימת מוות ברשלנות, עקב קריסת גשר התאורה שהביא השבוע למותה הטראגי של הילה בצלאלי. במקביל, האריך בית המשפט השלום האריך בשלושה ימים את מעצרו של מאיר סלע, מפיק האירוע. המעצר הוארך בעיקר בשל חשש משיבוש הליכי חקירה.

רפ"ק איזיק סימון, נציג המדינה סיפר בדיון על שאירע באסון הטראגי. מדבריו עולה כי החשודים נעצרו נחקרו בחשד לגמירת מוות ברשלנות כאשר תוך כדי החקירה וגביית ההודעות מחשודים נוספים, עלתה תמונה לפיה קיים חשד לעבירות נוספות של  זיוף וקבלת דבר במרמה לגבי חלקם. הוא סיפר עוד כי הם פעלו כגוף אחד תוך שיחסיהם קרובים מאוד. המשטרה בקשה להאריך את מעצר החשודים בשבעה ימים, בשל ראיות חדשות על סתירות בין עדויות החשודים ועל שורת כשלים, משלב התכנון ועד שלב ההקמה.

רפ"ק סימון סיפר עוד על הבאתו למעצר הבוקר של  מפיק הארוע, מאיר סלע, בעקבות החקירות. כאמור מעצרו של סלע הוארך בשלושה ימים על ידי השופטת מרים ליפשיץ פריבס בבית משפט השלום בירושלים. בעניינו של סלע נמצא חשד ממשי להתרשלות "בכל רמות התכנון", כהגדרת נציגי המדינה.

עוד סופר בדיון כי, "היו הרבה מאוד כשלים שנוגעים גם לתכנון וגם לאופן ביצוע התקנת המבנה והחיזוקים של המבנה, בדיקות הנדסיות שהיו צריכות ללוות את שרשרת הפעולות להקמתו של המבנה.

 השופט שפירא ציין בהחלטתו כי , "אסון מחריד קרה ביום 18.4.12 במתחם הר הרצל בירושלים במהלך חזרות שהתקיימו שם לקראת טקס סיום יום הזיכרון וחגיגות יום העצמאות שעתיד להתקיים בשבוע הבא. מבנה מתכת גבוה שהוקם במקום עליו היו אמורים להיות מותקנים עזרים שונים לצורך קיום הטקס קרס וקטל את סגן הילה בצלאלי ז"ל ופצע, בדרגות שונות, שבעה חיילים נוספים.אסון זה במקום זה ובעת הזו, זעזע לא רק את משפחת בצלאלי ומשפחות הפצועים אלה את המדינה כולה היודעת שכול ודאבה."

השפט הוסיף כי החשש משיבוש הליכים עקב קרבתם של החשודים זה לזה הוא ליבת עילת החזקתם במעצרם, האריך כאמור את מעצרם בשלושה ימים נוספים.

חלק מגשרי התאורה שקרסו
חלק מגשרי התאורה שקרסו

אמש (יום ה') נעצר עצור חמישי בהקשר לאסון בהר הרצל. החשוד, מפיק האירוע, נעצר בחשד למעורבות בגרימת מותה ברשלנות של הקצינה, סגן הילה בצלאלי. המפיק נעצר לאחר שחרור החשודים האחרים ממעצר על ידי בית המשפט.

בינתיים הוחלט לפרק את הבמה ואת יציעי העצרת המרכזית ולבנותם מחדש. בעקבות החקירה הוחלט בעיריית ירושלים לבטל את כל אישורי הבטיחות שניתנו למתקני במות בתחומיה. התברר כי החברה, שאנשיה נחשדים ברשלנות, מעורבת בהתקנת מתקנים נוספים בעיר.

שופט בית המשפט השלום בירושלים, חיים לי-רן, דחה אתמול (יום ה') את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם של שלושה החשודים בגרימת מוות ברשלנות והורה לשחררם. הם חשודים גם בקבלת דבר במרמה ובזיוף תכניות הבנייה של הגשר.

השופט לי-רן קבע כי אין חשש שישבשו את חקירת המשטרה. על אחד מהחשודים נאסר לחזור לעבודה במשך שבוע ימים מהיום. חשוד רביעי שוחרר עוד קודם לכן, ללא בקשת המשטרה להאריך את מעצרו. כאמור, בימ"ש מחוזי הפך את החלטת בימ"ש שלום והשלושה הוחזרו למעצר.

בין ארבעת העצורים יועץ הבטיחות, אחד מבעלי החברה הבונה והמהנדס האחראי על עיצוב והקמת הבמה. בנוגע לטקס יום העצמאות עצמו, נמסר היום, כי למרות האסון ישמור הטקס על צביונו החגיגי וכי הטקס יתקיים בהר הרצל. ההצעה לקיימו במשכן הכנסת נדחתה.

1 Comment

  1. sofar
    20 באפריל 2012 @ 10:07

    גם אם הטקס עצמו יתקיים הוא חייב לשאת את שמה של סגן הילה בצלאלי ז"ל – חלל צה"ל מיותר שמתה בגלל רשלנות ורדיפת בצע(כפי שפורסם…)!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן