Skip to content

מגרש כדורגל – ארבעה מטרים מחדר השינה

אזרח מאשים בבית המשפט: ראש עיריית נהריה מתנקם בי אישית. בכתב תביעה ארוך מגולל האזרח כיצד נבנה מגרש כדורגל דווקא ליד חדר השינה שלו. בעיריית נהריה מסרבים להתרגש: "מדובר בתביעה חסרת בסיס. עיריית נהריה פועלת אך ורק בהתאם לחוק, כך היה וכך יהיה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אזרח מאשים בבית המשפט: ראש עיריית נהריה מתנקם בי אישית. בכתב תביעה ארוך מגולל האזרח כיצד נבנה מגרש כדורגל ליד חדר השינה שלו. הוא מבקש לסגור לאלתר את מגרש הכדורגל הקטן, לכבות את הזרקורים ולתת לו ולמשפחתו מנוחה. בעיריית נהריה מסרבים להתרגש: "מדובר בתביעה חסרת בסיס. עיריית נהריה פועלת אך ורק בהתאם לחוק, כך היה וכך יהיה"

מאת אליק מאור 

מה קורה לאזרח שמחליט לטעון שהעירייה והעומד בראשה טורדים את מנוחתו? בעיריית נהריה מצאו לכאורה את התשובה לכך. הם בנו מגרש כדורגל קטן בסמוך לחלון חדר השינה שלו. הציבו זרקורים רבי עוצמה, שבשעות לילה מאירים באור יקרות את חדרו. לטענת העותר, זהו חלק ממסע הנקמה נגדו.

כך לפחות עולה מכתב תביעה שהוגש השבוע לביהמ"ש המחוזי בחיפה לעניינים מנהליים, על ידי הרצל רחום, באמצעות בא כוחו, עו"ד ניר סגל.

מגרש כדורגל בין בתים (צילומים: אליק מאור)
מגרש כדורגל סמוך לבתים (צילומים: אליק מאור)

בכתב העתירה המנהלתית כותב העותר: עיריית נהריה והעומד בראשה הורו על הריסת מגרש כדורסל ישן ותחתיו בנו, בניגוד לדין, מגרש כדורגל בשטח גדול יותר. כל זאת, ללא היתר, ללא הליך כדין ובניגוד לתוכנית בניין עיר החלה על המקרקעין. המגרש החדש נבנה עד כדי 4 מטרים בלבד מחדר השינה של העותר ומשפחתו, וחייהם הפכו מאותו יום לחיים בתוך מטרד, ביום ובלילה".

הרצל רחום מבקש מבית המשפט סעד להפסקת הטרדה זו ולגרום לעירייה ולעומד בראשה, ראש העירייה, ז'קי סבג, לפעול על פי חוק, לסגור לאלתר את מגרש הכדורגל הקטן, לכבות את הזרקורים ולתת לו ולמשפחתו מנוחה.

מבקש שיפסיקו להטריד אותו. הרצל רחום
מבקש שיפסיקו להטריד אותו. הרצל רחום

בעיריית נהריה מסרבים להתרגש. "מדובר בתביעה חסרת בסיס", הם טוענים, "עיריית נהריה פועלת אך ורק בהתאם לחוק, כך היה וכך יהיה". לגבי שאלות "מגפון" הנוגעות לעובדות העולות מכתב התביעה, או לשאלה מדוע לא תסגור העירייה את המגרש בשעות לילה וביום בשעות המנוחה, כמו גם בשבתות וחגים, עד פסיקת בית המשפט בנושא, ממשיכה העירייה ומגיבה: "תגובה מפורטת ומלאה תוגש לבית המשפט".

"העניין בטיפול"

הנתבעים הראשים בתביעה הם עיריית נהריה, ראש העירייה, ז'קי סבג, הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, שבראשה עומד סבג, היחידה הארצית לפיקוח ובנייה במשרד הפנים והיחידה לאכיפת דיני מקרקעין במנהל המקרקעין. עו"ד  סגל טוען, בין השאר, כי כל פניותיו בעבר לעיריית נהריה התקבלו על ידה ודבר קבלתם אושרה. אך מעבר לתגובה האומרת: העניין בטיפול, לא נענה עניינית ולא נעשה דבר מצדה זה חודשים ארוכים.

יתרה מזאת, על פי התביעה, היחידה הארצית לפיקוח על הבנייה במחוז צפון שבמשרד הפנים, התעלמה גם היא מהדרישה להגיע, לבדוק ולחקור עבירות בנייה. גם היחידה לאכיפת דיני מקרקעין לא הגיבה לפניותיו של עו"ד סגל.

ילדים מטפסים על ביתו של רחום לחפש את הכדור. מטרד וסיכון בטיחותי
ילדים מטפסים על ביתו של רחום לחפש את הכדור. מטרד וסיכון בטיחותי

מכתב התביעה עולה, כי לפני כשנה החלה עיריית נהרייה להרוס את מגרש הכדורסל הישן, שעמד במרחק של שבעה מטרים מחצרו של הרצל. המגרש נהרס עד היסוד וכול שנותר ממנו זה מגרש ריק ולא בנוי. בהמשך לכך, החלה העירייה לבנות מגרש ספורט חדש, מתקן כדורגל הגדול באופן משמעותי מהמגרש הישן. במגרש החדש הותקנה תאורת לילה המאירה באור עז את המגרש בשעות הערב והלילה מאוחרות.  בסיום הבניה עמד לו מגרש חדש, שקצהו נמצא במרחק ארבעה מטרים מחלון חדר השינה של התובע.

קללות וצרחות מתחת לחלון

"אין לך מושג מה עובר עלינו בשעות היום והלילה," אומר הרצל. "בכול השעות, עפים אל חצרי ועל גג ביתי כדורי-רגל. השחקנים נכנסים לחצר ביתי בחפשם אחר הכדור. עושים שמות בצמחיה וחודרים ומפרים את מנוחתי ופרטיותי ופרטיות אורחי. לא פעם אני נאלץ לעצור ילדים שמטפסים על גג ביתי כדי להוריד כדור. אם חס וחלילה ייפול מי מהם, מה אעשה אז?".

לדבריו, בלילות הוא נאלץ להגיף היטב את התריסים כדי למנוע מהאור החזק של הזרקורים לחדור לחדר השינה ונאלץ לסבול מחוסר אוויר טרי. "אתם צריכים לשמוע בשעות לילה את הקללות, הצעקות וצרחות השחקנים שמשחקים שם כדורגל. זה ממש מתחת לחלון ביתי. אורחי, שנאלצים גם הם לשמוע זאת, נמנעים מלהגיע כתוצאה מכך", הוא מספר.

מהנדס העירייה עדיין מטפל

על פי כתב התביעה מתברר, כי הרצל פנה למהנדס העירייה למחלקה המשפטית בעירייה ולסבג, ותבע מהם לפעול מיידית להפסקת המטרד. הוא ציין בפניהם, כי לדעתו המגרש נבנה בניגוד לחוק וללא רישיון (היתר), ואף הוסיף כי הובטח לו במהלך הבנייה, שיוקם קיר הפרדה למניעת רעשים, ויתבצע קרוי רשת עילי למניעת חדירת כדורים לחצרו. לדבריו, אף הובטח לו שבשעות מסוימות המגרש לא יופעל, כדי למזער את המטרד.

גם לשוטרים נמאס
גם לשוטרים נמאס

לכל אלו נענה הרצל על ידי מהנדס העיר, כי העניין נמצא בבירור אצל הגורמים הרלוונטיים וכי יקבל את תוצאות הטיפול בעניינו. "אלו גורמים  מטפלים בכך, ומה תוצאות הטיפול?", תוהה גם עו"ד סגל.

מעט מאוחר יותר, באוגוסט שנה שעברה, הגיב גם עו"ד אורן ארבל מעיריית נהרייה ומסר, כי ניתנו הנחיות למהנדס העיר וכי הסוגיה המשפטית תיבחן על ידי היועץ המשפטי של הוועדה לתכנון ובינוי. מאז, כותב סגל, לא התקבלה שום תגובה או החלטה, ומשעות הבוקר ועד שעות הלילה המאוחרות הכדורים ממשיכים לעוף לחצרו של התובע, הרעש לא נפסק ואור הזרקורים ממשיך להציף באור נגוהות את ביתו ואת חדר השינה שלו.

בכתב התביעה שוטח הרצל גם את ההתנכלויות כלפיו מצד הנתבעים. "במקום להשיב עניינית לטענות העותר," כותב סגל, "נקטה העירייה באסטרטגיה שמטרתה הפעלת כוח, מרות ושררה כנגדו ושלחו לו התראה עקב בנייה בלתי חוקית. הרצל נדרש איפה לפנות ולהסדיר "תוספות בנייה מעץ למבנים המקוריים, המבנים המשמשים בחלקם לצימרים כבר מספר שנים".

תלונה במשטרה – נגד התובע

"כבר שנים רבות מאוד," אומר הרצל, "המבנים קיימים. פתאום נזכר סבג שיש כאן תוספת עץ ללא היתר?" ועו"ד סגל מציין: "לא ניתן אלא לתהות מדוע המשיבות (העירייה והוועדה לתכנון ולבנייה) בחרו בעיתוי זה להפעיל את סמכותן. סגל מציין גם, כי התובע גם מערער על זכותם לשלוח לו מכתב התראה עקב בנייה בלתי חוקית.

אך כאן לא מסתיים סיפור ההתנכלות לכאורה, העולה מכתב התביעה. בסוף אוקטובר, כך נכתב, "עוכב העותר (הרצל – א.מ.) לשעות ארוכות במשטרת ישראל, לאחר שראש העירייה הגיש כנגדו תלונה חסרת יסוד, כי העותר מטריד לכאורה את ראש העירייה". עוד נכתב שם: "לא צריך להכביר במילים בדבר הקשר בין  ראש רשות לתחנת משטרה באותה רשות, והעותר יטען כי ראש הרשות ניצל את מעמדו על מנת להפעיל כוח נוסף נגד העותר". וזה עדיין לא הכול.  בעתירתו של הרצל לפני בית המשפט מתואר, כיצד מאמצע אוגוסט שנה שעברה "שונתה הארנונה מסך של 415 שקל לחודש לסכום של 1193 שקל לחודש, עקב הגדלת שטח המגורים לארנונה".

לחיות באור הזרקורים
לחיות באור הזרקורים

"עוד לפני ההזמנה לחקירה במשטרה", נכתב עתירה, "הודיע העותר באמצעות עורך דינו למהנדס העירייה, כי מדובר במעשה נקמה". גם למכתב זה לא נתקבלה כל תגובה.

הנתבע יחקור את עצמו?

הליך לא תקין נוסף, לכאורה, עולה מהעתירה. מהיחידה לפיקוח על הבנייה במשרד הפנים במחוז הצפון, אליה הועברה תלונתו של הרצל, כנגד הועדה לתכנון ובנייה בנהריה, שהעומד ראשה הוא כאמור ז'קי סבג, התקבלה תשובה, לפיה הם העבירו את תלונתו לתובע (העורך דין) של הוועדה לתכנון  ובנייה בנהרייה. "כיצד הנילון יחקור את עצמו?", תוהה עו"ד סגל. סגל פנה איפה להבהרת העניין וביקש לדעת מי יהיה בדיוק החוקר שיחקור, אך ם על כך לא התקבלה כל תגובה.

עו"ד סגל מתריע בפני בית המשפט על סיכון ממשי לחיי אדם, הנגרם למטפסים על גגו של הרצל. גם על כך הוגשה תלונה במשטרת נהריה, שלא ברור כיצד טופלה, אם בכלל. "יתרה מכך", טוען הרצל, "במשטרת נהריה נמאס כבר לקבל ממני טלפונים בשעות לילה ולהגיע להפסיק את הרעש הבוקע ממגרש הכדורגל. אני כבר מצטייר בעיניהם כמטרידן סדרתי, אבל אין לי מה לעשות אלא לצלצל אליהם. אני לא יכול לפעול בעצמי ולסגור בעשר או באחת עשרה בלילה את המגרש".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן