Skip to content

אוהלי המחאה מוקמים מול הכנסת

גן הורדים הופך לזירת המאבק של המחאה החברתית והמאבק לשירות שווה לכולם. "עיר האוהלים" מוקמת היום. מחר יוקם מאהל הפראיירים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גן הורדים הופך לזירת המאבק של המחאה החברתית והמאבק לשירות שווה לכולם. "עיר האוהלים" מוקמת עתה. מחר יוקם מאהל הפראיירים

מאת אליק מאור

הפעולה האקטיביסטית של אנשי המחאה לקיץ זה יצאה לדרך. עיר אוהלים מוקמת בשעות אלו בגן הוורדים מול הכנסת. אנשי המחאה, כשבראשם קואליציית צעירי המהפכה, החלו להתמקם ביום ששי בצהריים מול הכנסת.

אוהלים ראשונים (צילום: אורן פדן)
אוהלים ראשונים (צילום: אורן פדן)

לדברי לי לוי, מצעירי המהפכה, יש בכוונתם לשהות בגן הורדים ולהזכיר לחברי הכנסת שחוזרים למושב הקיץ, כי המחאה חוזרת לפרוח ובגדול והפעם – לא עוד רוטשילד של הקיץ שעבר. "אנו נזכיר לחברי הכנסת, שחוזרים למושב הקיץ ביום ראשון הקרוב, שהמחאה הגיעה לפתח מקום עבודתם וכי הכנסת הזו חייבת לעסוק בנושאים החברתיים, כמו נושאי יוקר המחייה, הדיור ושוויון הזכויות מול נטל החובות, ולשנותם ועכשיו", אמר לי.

לדבריו, "המחאה תהיה בהיקפים שהכנסת לא הורגלה להם". בצהריים הוקמו כעשרים אוהלים והמקום שוקק חיים. האוהלים מאוישים בארבעים איש, שהם, לדברי לוי, הצוות המארגן ובעקבותיהם, כך הוא מקווה, יגיעו מאות אנשים לשהות מול הכנסת.

לשאלת מגפון מה עמדתם לגבי יוזמת "המחנה המשותף", אנשי הפורום לשוויון בנטל ואחרים, שמתכנן מחר להקים באותו מקום את מאהל הפראיירים ולקיים את טקס חתימת העצומה הקוראת לשוויון בנטל, ענה לוי: "אני גאה בחברי, אמנון דפני, עידן מילר ובועז, על יוזמתם". חברי הקואליציה מתכוונים להשתתף מחר בטקס החתימה ולתמוך במהלך.

זהו הסרט שהופץ ביו-טיוב וקורא לאנשים להצטרף:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן