Skip to content

שעת כדור הארץ היום: מועדי כיבוי אורות בערים השונות

כיבוי האורות ומכשירים חשמליים הם צעדים שעשויים לצמצם משמעותית את פליטת גזי החממה. זה חלק מקמפיין, המלווה בפעילות חינוכית וקהילתית שנועד לעודד את הציבור לחסוך באנרגיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כיבוי האורות ומכשירים חשמליים הם צעדים שעשויים לצמצם משמעותית את פליטת גזי החממה. זה חלק מקמפיין, המלווה בפעילות חינוכית וקהילתית שנועד לעודד את הציבור לחסוך באנרגיה

מאת כתבת מגפון

"תחשבו על שמיכה ענקית שעוטפת את כדור הארץ ומכסה אותו. אם השמיכה תהיה עבה מדי, לכולנו יהיה חם מדי. קרחונים ימסו, מפלס האוקיינוסים יעלה, ערים שלמות יוצפו. זהו אפקט החממה! השמיכה היא שכבת האטמוספירה המקיפה אותנו, וכל שנה היא נעשית עבה יותר ואטומה יותר, בגלל גזים אשר נפלטים לתוכה ללא הרף, מבתי חרושת, ממפעלים, מהמכוניות שלנו", נכתב באתר הפרויקט של שעת כדור הארץ, יוזמה שהחלה באוסטרליה ב-2007.

שעת כדור הארץ
שעת כדור הארץ - מתוך דף האינטרנט

"לא, אי אפשר לשנות את המצב בשעה אחת. אבל כשמיליוני בני אדם, בכל העולם מכבים את האור לשעה אחת, המסר הוא ברור: אנחנו מפסיקים להתעלם מהבעיה , ומתחילים לעשות משהו כדי להציל את כדור הארץ כולנו: ממשלות, חברות ענק , תעשיות אנרגיה, אני, אתה. ב-22.04.2012 מצטרפים למאבק בהתחממות הגלובלית ומכבים את האור לשעה", נכתב באתר.

הכוונה היא לכבות את האורות בבתים במשרדים, בבנייני ציבור ובבתי העסק. תאורת הרחוב, התמרורים והמכוונים יישארו דולקים בכל רחבי העיר. כיבוי האורות וכיבוי מכשירים חשמליים אחרים הם צעדים שעשויים לצמצם משמעותית את פליטת גזי החממה. זהו ראשיתו של קמפיין, המלווה בפעילות חינוכית וקהילתית שנועד לעודד את הציבור בישראל לחסוך באנרגיה.

הצטרפותם של עסקים, משרדים וחברות חשובה במיוחד, שכן בסיומו של כל יום עבודה עוזבים אלפי עובדים את בנייני המשרדים, כאשר הם משאירים מאחור אורות דולקים ומחשבים שממשיכים לפעול. כיבוי האורות, המחשבים, מכונות צילום ועוד מכשירים שאינם בשימוש, יביא לצמצום פליטת גזי החממה בשיעורים ניכרים.

למידע נוסף על התחממות גלובלית 

שעות כיבוי האורות בערים השונות:

20:00 – תל-אביב-יפו, יבנה, ירוחם
20:10 – חיפה, קרית ים, יקנעם, עכו, מעלות תרשיחא, מודיעין-מכבים-רעות, גבעת שמואל
20:20 – נתניה, הרצליה, גבעתיים, אשדוד, דימונה
20:30 – רעננה, ראש העין, הוד השרון, חולון, אילת וחבל אילות, נס ציונה, בת ים

המטרה העיקרית של מבצע ההסברה היא להראות לאנשים ולחברות כמה קל לפעול לצמצום ההתחממות הגלובלית. זה לא אומר שצריך לכבות את המקרר, אבל המארגנים מעודדים להצטרף לשאר האזרחים בערים המשתתפות ביוזמה בכיבוי אורות כהצהרה, כמו גם בשינוי הרגלים בטווח הארוך.

יום כדור הארץ גרסת נאס"א: צפו בחמש התמונות המעניינות של כדור הארץ בשנה האחרונה. התמונות הפופולריות ביותר משקפות גם מראות של אסונות טבע וגם תמונות איקוניות של כוכב הלכת שלנו. נאס"א מציינת מדי שנה את יום כדור הארץ והחליטה להפיץ את התמונות שצילמו 13 החלליות וכן מטוסי מחקר רבים של הסוכנות. מדובר ביותר מסתם תצוגה מרהיבה של כדור הארץ. החלליות מוקדשות לחשיפת הגורמים המורכבים המניעים את מערכת האקלים של הכדור ומספקות יתרונות לחברה בתחומים של ניהול אסונות, חיזוי מזג אוויר וחקלאות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן