Skip to content

מנכ"ל יאט"א: חייבים להתייחס לתעופה כאל זרז כלכלי ולא כאל פרה חולבת

מנכ"ל יאט"א: הפוליטקאים חייבים להתייחס לתעופה כאל זרז כלכלי ולא כאל פרה חולבת. שלושה מיליארד בני אדם טסים מדי שנה. כ-50 מיליון טונה מטען מועברים בשנה בדרך האוויר, התעופה הגלובלית אחראית של 56.6 מיליון מקומות עבודה ועל 2.2 טריליון דולר בפעילותה השנתית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושה מיליארד בני אדם טסים מדי שנה * 50 מיליון טונה מטען מועברים בשנה בדרך האוויר * התעופה הגלובלית אחראית של 56.6 מיליון מקומות עבודה ועל 2.2 טריליון דולר בפעילותה השנתית

מאת עמי אטינגר

נתב"ג. זרז כלכלי. צילום יולה זובריצקי
שדה התעופה בנתב"ג. צילום יולה זובריצקי

"לממשלות ולתעשייה יש אינטרס משותף להצלחתה של התעופה העסקית. התעופה מדרבנת את הכלכלה ואת הפיתוח הסוציאלי ולכן היא כה חשובה לממשלות. כשלושה מיליארד בני אדם טסים מדי שנה ובשנה מועברים כ-50 מיליון טונות של מטענים בדרך האוויר, כשהם מהווים כ-35% מערכן של המוצרים הסחירים בעולם", אמר טוני טיילר, מנכ"ל יאט"א, בעת שנאם בסימפוזיון ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי (ICAO), בשבוע שחלף במונטריאול.

 שיתוף פעולה

 טיילר קרא לממשלות לשיתוף פעולה עם תעשיית התעופה, על מנת למקסם את יכולתה להתפתח ולהיות ברת קיימא בכלכלה העולמית וביצירת מקומות עבודה. "הרגולציה בענף הדוקה ברמה הלאומית, אזורית והעולמית. יכולת הקיימות תלויה לא רק במה שחברות התעופה עושות לעצמן, אלא גם במדיניות שהממשלות מאמצות", ציין טיילר, "תקנה שאינה מותאמת ולא מוכרת הדדית גורמת לתעופה עלות גבוהה, כשהציות להגבלות המוטלות עליה לא רווחי, מצר את נגישותה להון העולמי ומחליש אותה מבחינה כלכלית", הדגיש טיילר וציין את תפקידה החשוב של ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי במתן פתרונות, שיבטיחו תעופה ברת קיימא במובן הרחב של התנאים.

 ארבעה תחומים

טיילור ציין ארבעה תחומים שבהם דרושים מאמצים מדיניים, על מנת להבטיח את הקיימות הפיננסית של התעופה:

תשתיות – ניהול תעבורה אווירית מודרנית דורש הפחתה בעיכובים, חיסכון בדלק וקיצוץ פליטת דו תחמוצת הפחמן (CO2).

חייבות משתמשים – על מנת להבטיח תשתית מספיקה, חסכונות, הכנסות סבירות ומחירים אפקטיביים של חברות התעופה, דרושה רגולציה אפקטיבית על ספקים מונופוליסטיי, העולים בקנה אחד עם העקרונות המוסכמים של ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי.

אגרות ומסים –  הפוליטיקאים חייבים להשקיע חזרה בתעופה את האגרות והמסים הנגבים ממנה ולהתייחס אליה כאל זרז כלכלי ולא כאל פרה חולבת.

תקנות – גישה מאופקת בניהול תחרותי קטנוני, יאפשר לחברות התעופה לבחון מודלים עיסקיים שונים בהתמודדות עם כוחות השוק.

 קישורית תשתיתית

"התעופה היא הקישורית התשתיתית של הקהילה הגלובלית שלנו. לרכיב המרכזי של אחריות הסביבתית שכזה חייבת להיות מדיניות פרגמטית עם גישה מקיפה ומתמדת ביצירת תחרותיות, על מנת למקסם את היתרונות הכלכליים והחברתיים של התעופה", סיכם טיילר.

מחקר שבוצע לאחרונה באוקספורד העלה, כי התעופה הגלובלית אחראית של 56.6 מיליון מקומות עבודה ועל 2.2 טריליון דולר בפעילותה הכלכלית השנתית, המהווים 3.5% מהתמ"ג העולמי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן