Skip to content

מועמד האחים המוסלמים: אכבד את הסכם השלום עם ישראל

במסיבת עיתונאים ראשונה, הבהיר מועמד האחים המוסלמים החדש לנשיאות כי יכבד כל הסכם שחתמה מצרים עם ישראל. עם זאת הדגיש כי "מי שייבחר לנשיאות מצרים יצטרך לעמוד מול העולם ולהצהיר כי לפלסטינים יש זכויות". במקביל - דיון בבית המשפט במצרים בעניין פסילת מועמדים אנשי המשטר הישן מהשתתפות בבחירות הקרובות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסיבת עיתונאים ראשונה, הבהיר מועמד האחים המוסלמים החדש לנשיאות כי יכבד כל הסכם שחתמה מצרים עם ישראל. עם זאת הדגיש כי "מי שייבחר לנשיאות מצרים יצטרך לעמוד מול העולם ולהצהיר כי לפלסטינים יש זכויות". במקביל – דיון בבית המשפט במצרים בעניין פסילת מועמדים אנשי המשטר הישן מהשתתפות בבחירות הקרובות

מאת נועה גרבר

מוחמד מורסי, מועמד האחים המוסלמים לנשיאות מצרים
מוחמד מורסי, מועמד האחים המוסלמים לנשיאות מצרים

במסיבת העיתונאים הראשונה מאז תפס את מקומו של ח'יירת א-שאטר, שהודח על-פי פסיקת ועדת הבחירות, כמועמד תנועת האחים המוסלמים לנשיאות מצרים, אמר היום מוחמד מורסי, העומד בראש מפלגת החירות והצדק, כי אם יזכה בבחירות לנשיאות מצרים, יישאר מחויב להסכם השלום עם ישראל. עם זאת אמר כי לא ינקוט באותו קו פוליטי כמו מובארק.

"נשיאה הבא של מצרים", אמר מורסי, "לא יכול להיות כמו נשיאה הקודם. במקרה שאבחר, לא אסכים להיות עושה דברו של צד שלישי ולהוציא לפועל מדיניות המוכתבת לי מבחוץ". מורסי הדגיש כי "הבעיה הפלסטינית היא בעיה בסיסית עבורנו וכל מי שיזכה בבחירות לנשיאות יצטרך להתמודד עמה ולדאוג למימוש זכויותיהם של הפלסטינים. אנחנו מסוגלים לעמוד מול העולם ולהצהיר כי לפלסטינים יש זכויות".

מורסי התייחס במסיבת העיתונאים גם לחששות בנוגע לכך שהאחים המוסלמים משתמשים בבחירות לנשיאות על מנת להשתלט על הזירה הפוליטית במצרים, והקפיד להדגיש כי במקרה שייבחר, יקדם פלורליזם פוליטי, שיאפשר לזרמים פוליטיים שונים לבוא לידי ביטוי. הוא הוסיף ואמר כי "ממשלה קואליציונית שתונהג על ידי מפלגת הרוב היא הדרך להבטיח כי רצון העם ימומש. מפלגת הצדק והחירות מחויבת, מעל הכל, לשמירה על השלטון החדש ועל הדמוקרטיה במצרים".

בנוגע לשאלת שיתוף הפעולה עם הממסד הצבאי, טען מורסי כי אם יזכה בבחירות, מפלגתו תיוועץ בצבא. בתשובה לשאלה מי יהיה שר ההגנה שלו, ענה מורסי כי "מוקדם עדיין לנקוט בשמות. אולם זהו עניין שיש לקבלו תוך שיתוף פעולה ותיאום  עם הצבא".

בית המשפט המצרי דחה את הבקשה לפסוק בעניין השתתפות אנשי מובארק בבחירות

בתוך כך, דחה היום (ש') בית המשפט במצרים את בקשתה של המועצה הצבאית העליונה לפסוק בעניין הצעת החוק המבקשת למנוע מפוליטיקאים ששימשו בתפקידים רשמיים בתקופת שלטון מובארק מלהשתתף בבחירות הקרובות. הצעת החוק עברה את אישורו של הפרלמנט, אולם המועצה הצבאית שצריכה לאשרר אותה, העבירה אותה לבית המשפט.

שר בממשלת מצרים תיאר אתמול את הצעת חוק כלא-לגיטימית, וככזו שכל מטרתה למנוע מאדם או שניים ספציפיים מלהשתתף בבחירות. יש לציין כי עומר סלימאן, ראש המוח'אבראת בימיו של מובארק, כבר נפסל על ידי ועדת הבחירות אולם אחמד שפיק, שהיה ראש הממשלה האחרון בימי מובארק, עדיין מתמודד על התפקיד, ובמקרה שהצעת החוק תתקבל, גם השתתפותו תיפסל.

1 Comment

  1. Cat
    24 באפריל 2012 @ 8:15

    מוחמד מורסי, האחים המוסלמים, מהחדש מה ישן
    …בקשר לצינור הגז הטבעי לישראל ממצרים.העיתונים אומרים שהבעיה בגלל הפגיעות בצינורות מתוצאה של פגיעה מכוונת הבעיה היא לא הכסף שמעבירים. עקב צינור גז טבעי שמספקים המצרים לא רק לישראל..כלכלית מדינית קוסמופוליטית זה יותר נכון ככה, כמובן….לפי הסכם השלום..
    וצדק לעם, "צדק לכול". לא יודעת למה הכתב כל כך גדול
    שתצליח..באמת..הסכם השלום חשוב פה יחד עם ירדן והכוחות הבינלאומיים בלבנון..חשוב- חשוב מאוד דווקא, מצטערים על התקלות-ההנהלה סה"כ כך וכךל 18 29 אנשים שמנהלים ומתנהלים ולחוצים..
    מי אשם בזה?
    govermant

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן