Skip to content

ועדי עובדים של ארגון העיתונאים החדש: עידן התקווה

חברי ארגון העיתונאים החדש הכריזו על הצלחתם להקים ועדי עובדים במקומות עבודתם: שמונה מקומות עבודה, בהם החדשות בכבלים, חדשות 10, חדשות ערוץ 2, גלובס ומעריב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברי ארגון העיתונאים החדש הכריזו על הצלחתם להקים ועדי עובדים במקומות עבודתם: שמונה מקומות עבודה, בהם החדשות בכבלים, חדשות 10, חדשות ערוץ 2, גלובס ומעריב

מאת אורה עריף כץ

מספר החברים בארגון העיתונאים החדש מגיע לאלף ומאתיים, אך הארגון ייצג אלף וארבע מאות עיתונאים המועסקים בחברות שבהן הוקמו ועדים. חברי הוועדים, המונים יותר משליש מהעיתונאים במקומות העבודה הנזכרים, מתכוונים להאבק על עתידם המקצועי, לאחר שנים שבהן לא היו מאוגדים ונאלצו להכנע לתכתיבים מגבוה, ובכלל זה לפיטורים ולפגיעה בתנאי העסקתם, ללא מאבק. ארגון העיתונאים מציין, כי מעתה ייצג את כול העיתונאים בחברות תקשורת אלו.

בכנס עיתונאים. צילום: שרית פרקול

ומי לא שם? את YNET, מבית ידיעות אחרונות, שמנהל עתה מאבק משפטי מול עיתונאים שניסוי לגייס עמיתים לארגון ופוטרו, אנחנו לא רואים ברשימת ועדי העיתונאים. עיתונאים אלה זוכים לגיבוי וליווי משפטי של ארגון העיתונאים החדש. מארגון העיתונאים נמסר, כי המטרה היא להגיע לכלל העיתונאים בישראל, לאחר שלושים שנים שבמהלכן התפוררה התאגדות העיתנאים בישראל כמעט לחלוטין. "עידן התקווה", כך מכנים זאת בארגון העיתונאים:

"שלושים שנים שבמסגרתן לימדו אותנו שלבד זה הכי טוב: הרגילו אותנו שכל עמית הוא אויב פוטנציאלי; כתבו לנו בחוזה שאסור לספר לאיש כמה אנחנו משתכרים; הפחידו אותנו עם סיפורים על מקומות עבודה שבהם כולם מתוגמלים בדיוק אותו דבר ואף אחד לא מתאמץ; וגרמו לנו להבין שמי שידבר על התאגדות ימצא את עצמו מפוטר. לטוב ובדרך כלל לרע – נותרנו לבד. מהיום מילת הקסם היא ביחד, והוועד הוא הכלי שהופך את ה"ביחד" לכוח – כוח לנהל דיאלוג מול המעסיק, כוח להגן על העובדים ולשפר את מצבם.להקים איגוד עיתונאים מאפס, לצרף אליו יותר מ-1,200 חברים בפחות מחמישה חודשים ולהקים ועדים בכלי התקשורת החשובים בישראל – זה לא דבר פשוט, אבל האתגר הגדול עוד לפנינו: לעצב עבודה מאורגנת שתתאים לעולם העיתונות ולאופי המיוחד של המקצוע שלנו. עבודה מאורגנת שתתבסס על דיאלוג ותחזק גם את העיתונאים וגם את כלי התקשורת שמעסיקים אותם. עבודה מאורגנת שתאפשר לנו להתפרנס בכבוד ולעשות עיתונות איכותית ומקצועית. היום אנחנו יוצאים למסע למען שיפור חייהם של 1,400 עיתונאים במדינת ישראל. מעתה הם מיוצגים. מעתה יש מי שעומד לצדם, ויש מי שידאג שקולם יישמע – ויילקח בחשבון – בכל מה שנוגע לעתידם במקום העבודה. יש מי שיילחם עבורם ועבור זכויותיהם. בימים ובשבועות הקרובים נמשיך לצרף חברים כדי להגיע ליעד הזה, לוועד, בכל כלי התקשורת בישראל. עידן חדש נפתח היום בתחום שלנו. עידן התקווה".

1 Comment

  1. ישער
    23 באפריל 2012 @ 10:38

    מה מוֹתר האדם מן הבהמה?
    "התקווה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן