Skip to content

את התקליט הזה אי אפשר להפסיק

יום התקליט, שצוין בסוף השבוע גם בישראל, משך אליו אמנים, להקות, חובבי מוזיקה ושוחרי תרבות, ששומרים אמונים למוצר ששרד את כל התהפוכות של עולם הצריכה: "הוא לעולם ימשיך להסתובב, להתנגן ולהפיק צלילים חמים, עמוקים ומדויקים" מאת יובל אראל "התקליט הוא המוצר היחידי ששרד מהמורות ותהפוכות בתרבות הצריכה. הוא לעולם ימשיך להסתובב, להתנגן להפיק צלילים חמים, עמוקים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יום התקליט, שצוין בסוף השבוע גם בישראל, משך אליו אמנים, להקות, חובבי מוזיקה ושוחרי תרבות, ששומרים אמונים למוצר ששרד את כל התהפוכות של עולם הצריכה: "הוא לעולם ימשיך להסתובב, להתנגן ולהפיק צלילים חמים, עמוקים ומדויקים"

מאת יובל אראל

חוגגים באוזן השלישית בת"א. קרולינה ואורי כינרות. צילום: יובל אראל

"התקליט הוא המוצר היחידי ששרד מהמורות ותהפוכות בתרבות הצריכה. הוא לעולם ימשיך להסתובב, להתנגן להפיק צלילים חמים, עמוקים ומדויקים ולמשוך סביבו המוני חובבי מוזיקה, אספנים ושוחרי תרבות. התקליט הוא התרחשות. הוא יצירת אמנות לכל דבר וכל שנותר הוא להחליף צד ולחזור אליו" – כך הצהירו אנשי האוזן השלישית. ביום התקליט (Record store day), שצוין בסוף השבוע בישראל ובעולם.

יום התקליט הוא אירוע שנוסד לפני כארבע שנים בניו-יורק, במסגרתו מוציאות חנויות תקליטים עצמאיות אלבומים מיוחדים ועורכות יום של הופעות חיות, מבצעי הוזלות, השקות והוקרה לאותו מוצר חם, אמין, רומנטי ואיכותי, עשוי מוויניל, שממשיך לנכס לעצמו ובצדק, את הסטאטוס הדומיננטי, הרלוונטי, והמעניין ביותר בתחום צרכנות המוזיקה כיום.

התקליט האמיתי הראשון שלי היה אלבומם של חברי עוזי והסגנונות, עם מיטב השירים שלהם, כולל "חברים" ו"רכבת הבוקר". אני  זוכר את החבורה, בלוריות שיער מתנפנפות, מכנסי דלפון, צועדים בסך על הפסים אי שם בתחנת רכבת צפון בתל-אביב. הבא בתור היה האלבום הכפול של סגול כהה Made in Japan והשאר היסטוריה.

גם הם הצטרפו לחגיגה בחנות התקליטים. נערות ריינס. צילום: יובל אראל

לאחרונה יותר ויותר אמנים, יוצרים והרכבים, חוזרים (או מעולם לא זנחו) למהדורות 12 אינץ' ומוציאים גרסאות מיוחדות של תקליטי LP,  בדרך כלל במהדורות מוגבלות. החל ממדונה, אדל, איימי ווינהאוס, רדיוהד פרל ג'ם ו-U2ועד דסמבריסט, קינגס אוף ליאון, מגזין, אוף מונטריאל ורבים אחרים. כולל אמנים מקומיים כעוזי נבון ומכרים, דודו טסה, יוסלס איי.די, יאיר יונה ועוד, שמקפידים לגעת במחט ולהוציא את אלבומיהם בוויניל.

את היום המיוחד חגגו במספר חנויות תקליטים ברחבי הארץ. האירוע המרכזי התקיים בסניף התל אביבי של האוזן השלישית, אירוע שכלל מכירה מיוחדת של אלבומים ותקליטונים במהדורות מיוחדות שנרכשו במיוחד בחו"ל.

כדרכם בחרו אנשי האוזן השלישית לערוך סדרת הופעות, חלקן מיני השקות חגיגיות של כמה מהטובים, המיוחדים והמצליחים בהרכבי המוזיקה, שנתנו את הטון לאחרונה עם אלבומיהם החדשים (ולא עם תקליטיהם…): נערות ריינס במופע קצר לרגל השקת האלבום "לשמור על החברים", שלמה יידוב בהופעת אורח, למי בקהל יש את האלבום של קצת אחרת? ולקינוח – קרולינה עם אורי כינרות בראונר בהופעה בעקבות השקת האלבום "זהר".  

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן