Skip to content

ניצחון להולנד על סרקוזי בסיבוב הראשון; הישג גדול ללה-פן

תוצאות האמת של הסיבוב הראשון בצרפת מראות על ניצחון לסוציאליסט פרנסואה הולנד (28.63%) על פני הנשיא סרקוזי (27.08%) בשיעור דומה למה שצפו הסקרים אבל הסיפור המרתק את כולם הוא של מרין לה פן (18.01%) מהחזית הלאומית. מאת עמית מנדלזון (צרפת)  הסוציאליסט פרנסואה הולנד והנשיא המכהן (והגוליסט) ניקולא סרקוזי הם המנצחים בסיבוב הבחירות הראשון לנשיאות צרפת. הולנד זכה ב-28.63% […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תוצאות האמת של הסיבוב הראשון בצרפת מראות על ניצחון לסוציאליסט פרנסואה הולנד (28.63%) על פני הנשיא סרקוזי (27.08%) בשיעור דומה למה שצפו הסקרים אבל הסיפור המרתק את כולם הוא של מרין לה פן (18.01%) מהחזית הלאומית.

מאת עמית מנדלזון (צרפת) 

הסוציאליסט פרנסואה הולנד והנשיא המכהן (והגוליסט) ניקולא סרקוזי הם המנצחים בסיבוב הבחירות הראשון לנשיאות צרפת. הולנד זכה ב-28.63% מקולות הבוחרים, בעוד שהנשיא סרקוזי פיגר אחריו בקרוב לשלושה אחוזים, עם 27.08% מהקולות. השניים יתמודדו, כצפוי, בסיבוב השני של הבחירות.

אבל הסיפור האמיתי של הבחירות האלה הוא של מרין לה פן. מנהיגת החזית הלאומית, שירשה את אביה השנוי במחלוקת בראשות המפלגה והנהיגה סגנון מאופק יותר ומתלהם פחות, זכתה ב-18.01% מהקולות. המשמעות היא שעמדתה של לה פן עשויה להשפיע מאוד על זהותו של נשיא הרפובליקה הבא.

תוצאות המדגם המעודכן נכון ל-22.04.2012 שעה -08:00

תוצאות המדגם אינן בשורה טובה במיוחד לפרנסואה הולנד. ההפרש בינו לבין סרקוזי עשוי להיסגר לחלוטין אם רק תצליח מרין לה פן לשכנע את בוחריה להצביע בסיבוב השני שיערך ב-6 למאי עבור סרקוזי, שכלפיו הם מגלים חשדנות רבה.

הקומוניסט ז'אן לוק מלנשון, העומד בראש איחוד מפלגות חזית השמאל, הגיע רביעי עם אחוז מאכזב למדי (11.13%). זאת, בעיקר נוכח הסקרים האופטימיים של החודשים האחרונים שהראו על נסיקה בדעת הקהל. איש המפלגה הדמוקרטית פרנסואה ביירו זכה ב-9.11% אחוזי תמיכה, ואילו נציגת מפלגת הירוקים, אווה ג'ולי – בשני אחוזים בלבד.

האופטימיות והשמחה במחנה הולנד, שהסקרים הראשונים על זכייתו פורסמו שעה קודם לסגירת הקלפיות על ידי הטלוויזיה הבלגית, דעכו משהו לאחר שהתברר גודל הישגה של מרין לה פן. סרקוזי יצטרך עכשיו לעמול קשה בשבועיים הקרובים כדי לשכנע אותה להעביר אליו את תמיכתה – אם כי ספק רב אם זה ישנה משהו להולנד.

מי שעקב אחרי הסקרים בוודאי שם לב שהתוצאות פחות או יותר מדוייקות פרט לשני הפקטורים: החזית הלאומית שזכתה ב-3% יותר מהצפוי (כפי שהיא עצמה טענה כל הזמן אגב) וחזית השמאל שזכתה ב-4% פחות מהתחזיות. כל שאר התוצאות היו פחות או יותר צפויות.

השאלה הנשאלת ברגעים אלו למי תועבר התמיכה של המועמדים שנשרו. וגם אם תועבר האם ישמעו הצרפתים למועמדים בהם הם בחרו, מה שכלל לא בטוח. ששלב זה מסרבים נציגי מועמדת הימין (מרין לה פן) לדבר עם נציגי סרקוזי. אך ז'אן לוק מלנשון כבר הודיע שהוא מעביר את תמיכתו להולנד. הנסיון מראה שהצרפתים אינם נוטים לקבל המלצות או הוראות אם כי קשה לראות את בוחרי מרין לה פן שעיקר טענותיהם הן הגירה בלתי נשלטת ובטחון אישי מוגבל מצביעים לפלורליסט כמו פרנסואה הולנד. באותה מידה קשה לראות את חברי האיגודים עם אג'נדה תעסוקתית מצביעים לליברליסט כלכלי כמו סרקוזי.

2 Comments

  1. עמית מנדלזון
    22 באפריל 2012 @ 22:34

    המועמד הוא פיליפ פוטו והוא אכן זכה ב-1.3% אלא שהמפלגה אותה הוא מייצד אייננה טרוצקיסטית אלא אנרכיסטית מפלגת ה-NPA שהוקמה על ידי אוליבייה בסנסנוט. ואין לה שום קשר לא עם קומוניזם ולא עם טרוצקיזם

  2. אור
    22 באפריל 2012 @ 22:29

    מעניין, תודה. ערן סבג דיווח בגלי צה"ל לפני מספר דקות על כך שמועמד של המפלגה הקומוניסטית-טרוצקיסטית זכה ב-1.3% מהקולות. זו נחשבת הפתעה? מיהו המועמד מטעמם? זו מפלגה ותיקה?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן