Skip to content

המשגיחים: בין פסטיבל הקולנוע בשדרות לפסטיבל קאן

היכונו לסערה הבאה בקולנוע: הסרט הבועט והחתרני "המשגיחים" של מני יעיש יפתח בקיץ את פסטיבל קולנוע דרום בשדרות וגם יוקרן בפסטיבל קאן. כל קשר למלחמת התרבות בחברה הישראלית בין חילונים לדתיים אינו מקרי מאת כתב מגפון; צילומים: דניאל קמניסקי "המשגיחים", סרטו הראשון ומעורר המחלוקת של מני יעיש נבחר לפתוח את פסטיבל קולנוע דרום ה-11 בשדרות. הסרט […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היכונו לסערה הבאה בקולנוע: הסרט הבועט והחתרני "המשגיחים" של מני יעיש יפתח בקיץ את פסטיבל קולנוע דרום בשדרות וגם יוקרן בפסטיבל קאן. כל קשר למלחמת התרבות בחברה הישראלית בין חילונים לדתיים אינו מקרי

מאת כתב מגפון; צילומים: דניאל קמניסקי

"המשגיחים", סרטו הראשון ומעורר המחלוקת של מני יעיש נבחר לפתוח את פסטיבל קולנוע דרום ה-11 בשדרות. הסרט גם התקבל לפסטיבל קאן במסגרת "שבוע הביקורת"."המשגיחים" עוסק בשלושה חברי ילדות בשכונה בבת ים שחוזרים בתשובה וכופים את חוקי הדת על השכונה. כל קשר למלחמת התרבות בחברה הישראלית, אינו מקרי.

בשנים האחרונות שומר פסטיבל קולנוע דרום על מסורת של הקרנת בכורה הנוגעת בתחומים הרגישים ביותר בחברה הישראלית. בשנה שעברה עורר סערה סרטו של שלומי אלקבץ "עדות", שעסק בסבל ובדיכוי שיוצר הכיבוש בשטחים. השנה, סרטו של יעיש עוסק בקונפליקט בין אהבה ואמונה, חופש וכפיה, אלימות, יצרים וגאולה בחברה הישראלית.

יעיש: "פסטיבל קולנוע דרום הוא המקום הרלוונטי ביותר להקרין בו את 'המשגיחים'. זהו פסטיבל מקורי ובועט, שנותן בית לקולנוע צעיר, שפועל מחוץ לזרם המרכזי. החיבור בין שדרות ובת ים, והזרמים הצעירים בקולנוע, נראה לי טבעי ונכון. כיוצר שמגיע מבת-ים אני מזדהה יותר עם שדרות מאשר עם תל אביב".

ארז פרי ואפרת כורם, המנהלים האמנותיים של הפסטיבל: "במפגש שלנו עם 'המשגיחים' מצאנו את התשוקה, החספוס והאמת שאנו מחפשים בקולנוע הישראלי. הסרט מעלה קונפליקטים מודחקים ואי נחת בחברה הישראלית, והוא עושה את זה בשפה קולנועית צעירה, אנרגטית וחתרנית.

הקרנת הבכורה החגיגית של "המשגיחים" תתקיים ב-10 ביוני בסינמטק בשדרות בנוכחות שרת התרבות והספורט, לימור לבנת. מעניין אם היא תגיע להקרנה או תחרים את הסרט, כפי שעשתה בשנה שעברה עם "עדות", שממש לא תאם את האג'נדה הפוליטית שלה.  

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן