Skip to content

צבא צפון קוריאה: נהפוך את סיאול לעיי חורבות

מאיים ב"מעשים מיוחדים" כתגובה להשמצות ממשלתה השמרנית של דרום קוריאה את הנהגת פיונגיאנג מאת גרשון גירון "המעשים המיוחדים של כוחות המהפכה המזוינים יתחילו בקרוב לתת מענה לאתגר הנמהר שמציבה חבורת הבוגדים", במלים אלה הזהירה צפון קוריאה, באמצעות סוכנות הידיעות הרשמית שלה, את דרום קוריאה. לדברי הצפון מטרות הפעולה הן "חבורת הבוגדים של לי מיונג בק (נשיא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאיים ב"מעשים מיוחדים" כתגובה להשמצות ממשלתה השמרנית של דרום קוריאה את הנהגת פיונגיאנג

מאת גרשון גירון

"המעשים המיוחדים של כוחות המהפכה המזוינים יתחילו בקרוב לתת מענה לאתגר הנמהר שמציבה חבורת הבוגדים", במלים אלה הזהירה צפון קוריאה, באמצעות סוכנות הידיעות הרשמית שלה, את דרום קוריאה. לדברי הצפון מטרות הפעולה הן "חבורת הבוגדים של לי מיונג בק (נשיא דרום קוריאה), הפושעים הערמומיים, וקבוצת עכברי ביבים לרבות התקשורת השמרנית המחריבה את יסודות דעת הקהל ההוגנת". הודעת פיונגיאנג ממשיכה להכריז שהמעשים "יחריבו הכול מן היסוד..בתוך שלוש או ארבע דקות…באמצעים ייחודיים שלא נודעו כמותם ובשיטות המקובלות עלינו".

זוהי ההתבטאות החריפה ביותר במלחמה המילולית המתנהלת מזה חודשים ארוכים בין שתי המדינות העוינות זו לזו. בצפון מחריפים עוד ועוד את הטון נגד נשיא הדרום, לי מיונג בק, משתמשים במונחים קיצוניים ומאיימים לפתוח ב"מלחמת קודש". בינתיים לא נרשמו תקריות מיוחדות אך השפה הולכת ומחריפה, כמה משקיפים סבורים שתיתכן התגרות צבאית.

יום הולדת ב 850 מיליון דולר
יום הולדת ב-850 מיליון דולר. בצפון נפגעו מהטענה שבסכום זה ניתן היה להאכיל המוני רעבים

ביום שישי האחרון התקבצו בפיונגיאנג רבבות בני אדם שקראו קריאות גנאי נגד לי ואף דרשו את מותו בטענה שהעליב את צפון קוריאה. בשבוע שעבר האשימה המדינה החמושה בנשק גרעיני את לי ב"חילול" עצרות ההמונים שנערכו לציון יום ההולדת המאה של מייסד המדינה קים איל סונג.

ההמונים זעמו על הפגנות שנערכו ינגד פיונגיאנג ועל הערות שהשמיעו לי ואמצעי התקשורת של דרום קוריאה. אלה תקפו את הוצאות החגיגות במדינה הסובלת מרעב כרוני. בנוסף, אמר לי שב-850 מיליון הדולר שהוציאה צפון קוריאה כדי לממן את שיגורו הכושל של טיל השיוט החדש שלה, ניתן היה לרכוש 2.5 מיליון טון דגנים. כזכור, הטיל שאמור היה לכאורה לשגר לוויין למסלול בחלל התפרק כשתי דקות לאחר המראתו וגרם מבוכה רבה לשלטונות הצפון. השיגור, ומה שנראה כהכנות לקיים ניסוי גרעיני בעתיד הקרוב, הביאו לגינוי כלל עולמי של המדינה המסוגרת ולביטול עסקה שלפיה התחייבה ארצות הברית לספק לה מזון. האיומים המחריפים נובעים, כנראה, גם מכך שסיאול חשפה בשבוע שעבר טיל שיוט מתוצרתה, שטווחו מכסה את כל שטח הצפון.

הצפון טוען שמקור האיומים על דרום קוריאה הוא "יחידה למבצעים מיוחדים" שבתוך פיקוד הצבא. מקורות צבא בסיאול אמרו שלא ידוע להם על יחידה כזאת, ובשטח לא ניכרות עדויות לתנועות צבא חריגות בצפון קוריאה.

מומחי ביטחון בסיאול סבורים שיש הסתברות גבוהה מבעבר לכך שהפעם פיונגיאנג תממש את איומיה. "הדרך הקלה ביותר עבורם לעשות זאת תהיה טרור אינטרנטי…אך עלינו להישמר גם מפני מעשי טרור ממשיים", אמר לסוכנות הידיעות צ'ונג סונג צ'אנג ממכון המחקר סייג'ונג שבסיאול.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן