Skip to content

"יתד נאמן": "המשתמטים האמיתיים הם אנשי 'מאהל הפראיירים'"

על סף יום הזיכרון, קובע "יתד נאמן", ביטאון "דגל התורה": "המשתמטים האמיתיים הם אלו המצויים באותו המאהל. הם המשתמטים מנשיאה בנטל הבטחת קיומו של העם היהודי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על סף יום הזיכרון, קובע "יתד נאמן", ביטאון "דגל התורה": "המשתמטים האמיתיים הם אלו המצויים באותו המאהל. הם המשתמטים מנשיאה בנטל הבטחת קיומו של העם היהודי"

מאת צבי זינגר

מה עובר בימים האחרונים על מפלגת "דגל התורה" החברה בקואליציה? פחות מיומיים לפני יום הזיכרון כותב ביטאונה של דגל התורה "יתד נאמן" כי המשתמטים האמיתיים המסכנים את קיום האומה הם לא תלמידי הישיבות, אלא הלוחמים שבמאהל הפראיירים. רק בשבוע שעבר, בריאיון לעיתון החרדי "המבשר", אמר מנהיגו הרוחני של פלג "דגל התורה", הרב אהרון לייב שטיינמן, כי "הציונים ניסו להתגרות בהיטלר ויתכן שאם לא היו עושים זאת, הוא היה פחות אכזרי". עוד אמר הרב שטיינמן ש"הניסיון לגייס את בני הישיבות חמור יותר מהאיום האיראני".

מאהל הפראיירים שהוקם מול תחנת ארלוזורוב. צילום: רפי מיכאלי

במאמר המערכת הראשי שמתפרסם היום (ב') בעיתון, קובע ביטאונה של המפלגה החברה בקואליציה: "צריך לומר את הדברים נחרצות: המשתמטים האמיתיים הם אלו המצויים באותו המאהל. הם המשתמטים מנשיאה בנטל הבטחת קיומו של העם היהודי". זאת, לדעת "יתד נאמן", משום שאינם לומדים בישיבות. "הם המסכנים את קיום האומה בכריתת הענף שעליו כולם יושבים. כל מי שאינו נושא בנטל קיום התורה, הדבקות במצוות וחיזוק היכלי התורה הוא המשתמט האמיתי הקודח חור בקרקעית ספינת היהדות ומהווה סכנה קיומית של ממש".

בנוסף להאשמות כלפי מאהל הפראיירים, תוקף מחבר הטור את כל מי שבוחר לא לשקוד על לימודי התורה: "מול הסכנות המאיימות על העם היהודי יש צורך בגיוס כללי גורף, ללא משתמטים וללא מתחמקים… כל מי שנותר מבחוץ ואינו מצטרף להיכלי התורה או לכל הפחות לשירות חלקי בשיעורי תורה, בקיום מצוות, בשמירת ערכי היהדות, מהווה סכנה לאומה כולה". את המאמר ההזוי הכתיר העיתון בכותרת "הדרישה: שוויון בנטל".

בתגובה לדברים אומר סמנכ"ל עמותת חדו"ש שחר אילן כי: "דברי התועבה של יתד נאמן יומיים לפני יום הזיכרון הם סטירת לחי לכל מי שבאמת נושא בנטל וחילול זכרם של מי ששלמו את המחיר. המאמר ביתד מוכיח למרבה הצער  עד כמה נכון השם מאהל הפראיירים. ההשתמטות ההמונית של תלמידי הישיבות, כמו גם המאמר של יתד, הם חילול השם ועיוות היהדות. נראה שגם אנשי יתד מבינים שמה שהיה לא יהיה, סוף ההשתמטות הולך ומתקרב והדבר גורם להם לתגובות היסטריות. הגיע הזמן שנתניהו יסיק מסקנות, ישליך את מפלגות ההשתמטות מהקואליציה ויקים ממשה אזרחית שתנהיג שוויון בנטל".

מאמר המערכת ב"יתד נאמן"
מאמר המערכת ב"יתד נאמן"

ובאותו עניין הודיע הבוקר יו"ר "קדימה", ח"כ שאול מופז, כי ביום שני, עם פתיחת מושב הקיץ, תניח "קדימה" על שולחן הכנסת את הצעת חוק "שירות לכול".

בדברים שנשא היום בפני תלמידי בית הספר 'בליך', אמר מופז: "מה שהיה לא יכול להימשך. הגענו לרגע שבו נדרשת הכרעה ברורה לגבי חיים משותפים בחברה. כבר ביום שני הקרוב, עם פתיחת מושב הקיץ, תניח קדימה את הצעת חוק 'שירות לכול', שתשים סוף למצב הבלתי נסבל שבו מעטים סוחבים את האלונקה הממלכתית בעבור רוב שאינו משרת, אינו תורם ומדיר עצמו מן הממלכתיות. בכוונתי לעשות את כל המאמצים על מנת לרתום את כל המפלגות הציוניות לטובת העניין". מופז הוסיף: "השתמטות היא השתמטות, ואין לאיש הנחות בעניין הזה. שירות צבאי, לאומי, אזרחי או ממלכתי יהיה כרטיס הכניסה לחברה הישראלית".

ובאותו נושא: יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, נפגש היום בלשכתו עם משפחות חרדיות שכולות. ריבלין פנה למשפחות החרדיות ואמר: "אנשים שומרי תרי"ג מצוות ראו מחויבות לקיום המדינה, כולם יחד השתתפו במלחמה על הבית. בנו של הרב שך היה לוחם באצ"ל. הרב רביץ היה בלח"י". ריבלין אמר עוד: "יש לשקול לקיים עוד טקס מרכזי לכל אותם חללי צה"ל, ביניהם חלק מבני משפחותיכם שנפלו במערכה על הגנת המדינה, שאינם קבורים בבתי עלמין צבאיים".

ריבליו: "אנשים שומרי תרי"ג מצוות ראו מחויבות לקיום המדינה, כולם יחד השתתפו במלחמה על הבית". (צילום: רפי מיכאלי)י"
ריבליו: "אנשים שומרי תרי"ג מצוות ראו מחויבות לקיום המדינה, כולם יחד השתתפו במלחמה על הבית". (צילום: רפי מיכאלי)י"

בן לאחת ממשפחות הנופלים החרדים פנה לריבלין ואמר: "הכאב שלנו הוא בכך שהציבור החרדי לא מספיק מתגאה במניות שלו בהקמת המדינה. הילדים שלי כבר לא לומדים על מלחמת השחרור ועל מלחמת ששת הימים. אני חושב שהמנהיגים החרדים צריכים יותר להדגיש את זה ולא לזלזל בזיכרונם של אותם בחורים צעירים שלקחו חלק בהקמת המדינה ופעלו לבנייתה. למרות שהייתי חלק מתנועת הנוער של אגודת ישראל, כאשר ביקשתי מנציגי התנועה לתת ביטוי לנופלים לא התייחסו לזה כל כך. נעלבנו שככה מתייחסים אלינו. היום אגודת ישראל לא רק שלא מזכירה את הדברים האלה, אלא מתעלמת מהם".

בני המשפחות התייחסו להקצנה במגזר הכללי והחרדי ואמרו: "ההקצנה היא בשני הצדדים. צריך להדגיש שהציבור החרדי מאמין, שמי שלא לומד תורה חייב להתגייס. זוהי עמדת הציבור החרדי. בזמנו כשלמדתי בישיבת חברון, פורסם בשם ראש ישיבת מיר שמי שלא לומד ואינו מתגייס חל עליו דין "רודף". אף אחד לא אומר את האמת לציבור. העיתונות והתקשורת לא אומרים את האמת על חלק גדול שהלכו ושהולכים לצבא. מאז ומעולם היו חרדים בצה"ל".

ריבלין התייחס להקצנה בין המגזרים ואמר: "מוטלת עלינו עבודה מחייבת של ניסיון לגשר. אמנם יש בינינו מחלוקות קשות אך אנו חייבים לזכור שאנו עם אחד. אני מודה לכם על המפגש הזה. עלינו, לדעת להתאחד סביב הקורבן הכבד המשותף שלנו".

1 Comment

  1. עדו
    26 באפריל 2012 @ 0:03

    שמעתי פעם בדיחה על מישהו שהולך ומפזר אבקה ברחוב.
    שואלים אותו מה לעזאזל הוא עושה והוא עונה 'מפזר אבקה נגד פילים'.
    'אבל אין פה פילים' עונים לו.
    'נו אתם רואים?' עונה האיש 'זה עובד'.

    לא יודע למה נזכרתי בזה עכשיו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן